Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäminen pelottaa

Vierailija
07.09.2016 |

Laskettu aika oli ja meni. Eli vauva voi päättää syntyä minä hetkenä hyvänsä. Voi luoja että toivoisin että mieheni ja minä voisimme vaihtaa rooleja tässä ja nyt. Mieluusti toimisin vain tukena synnytyksessä kuin olisin itse synnyttämässä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin osuus koko jutussa

Vierailija
2/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt tai hankkiutunut raskaaksi juuri tuosta syystä. Hyvin sinä kuitenkin selviät, niinhän kaikki muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun uhmaikäinen taaperosi raivoaa aamusta iltaan niin ymmärrät, että synnyttäminen olikin helppoa :)

Vierailija
4/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme raskautta/synnytystä takana ja ihan samanlaisia ajatuksia joka kerta. Välillä jopa kiukuttelin miehelle kun tuntui epäreilulta että juuri minun pitää synnyttää.

No mutta joo. Eihän se synnytys mikään mahtava tapahtuma ole mutta lopputulos sitä parempi. Saa sen pienen nyytin syliin =)

Vierailija
5/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee, miten se menee. Rohkeasti vaan annat asioiden tapahtua. Kun saat lapsen syliin ensimmäistä kertaa, kaikki synnytyksen tapahtumat unohtuvat! Tsemppiä!

Vierailija
6/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa pelotti. Sitten ajattelin, että oon osaavissa käsissä ja jos en osaa, kyllä se vaikka leikataan. Kipeäähän se teki, mutta nopeasti unohtui kun sai vauvan rinnalle 😍

Vierailija
7/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kiukutessani synnyttämisestä mies melkein erehtyi sanomaan että jos voisi ottaa minun hommani niin ottaisi, lopetti tosin lauseen kesken. :D Mutta vakavasti puhuttaessa minua ei tällä hetkellä huvita tippaakaan. Rukoilen mielessäni että saisin vain nukkua rauhassa tämän yön. Syntyköön huomenna jos syntyy, mutta kunhan ei tänä yönä. Aamulla varmaan mietin että milloin tähänsä kunhan ei tänä päivänä.. :D ap

Vierailija
8/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi lapsi! Raskaus oli yhtä helvettiä! Säryt, kivut, supistukset, turvotukset.. 9Kk! Mutta synnytys kestää n. Vuorokauden! Meidät naiset on luotu siihen! Itse synnytin luomuna.. Ei se kivaa ollu mutta ennemmin synnytän kuin koen raskauden uudestaan! (hmm.. Odottelen jo toista 😂)Palkinto on paras! Turhaan pelkää ja jännittää.. Osaavissa käsissä.. Kaikkien raskaudet ja synnytykset on erillaisia! Onnea tulevaa ☺

Vierailija
9/13 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät vain puudutteita ajoissa, niin parhaimmillaan synnyttäminen on pelkkää odottelua. Näin itsellä. Lähdin synnyttämään sillä mielin että puudutteita tarpeen mukaan. Kipuja oli, mutta ei ihan älytön. Päädyin epiduraaliin ja sen jälkeen odottelin 8 tuntia ja sitten jokunen minuutti ponnistusvaihetta. Ihan mukavaa oli ja paras palkinto.:)<3 onnea koitokseen!

Vierailija
10/13 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin järkyttävästä pelosta. Kipu, repeäminen ja tilanteen hallitsemattomuus, kontrollin pettäminen kaikki ahdistivat. Kolme synnytystä luomuna kuitenkin, jokainen vauva rinnalla synnytyksen jälkeen on antanut minulle sen kivun merkityksen. Kyllä sen kivun kestää kun tietää, että saa sen pienen ihmisen rinnalle.

Onnea vauvasta!

Vierailija
11/13 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnyttäminen mitään kivaa ole mutta kyllä sen kestää. Esikoisen aikana pelkäsin kovasti ja nyt toista odottaessakin pelkään mutta eri tavalla, kun tiedän jo, miltä se tuntuu. Pyydä kipulääkkeitä. Itsellä epiduraali vei avautumisvaiheen kivut pois täysin. Ponnistusvaiheessa se ei minulla auttanut ja kipu oli kovaa. Sen kuitenkin kesti, kun tiesi, ettei se kestä loputtomiin.

Vierailija
12/13 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut niin vaikeat raskaudet, että olen odottanut synnytystä malttamattomana molemmilla kerroilla. Ei kannata turhaan pelätä, lapsen syntyminen on maailman luonnollisin asia ja siihen naisen keho on luotu. Kannattaa ajatella ja iloita siitä, että ollaan kehittyneessä maassa missä komplikaatiot ovat erittäin harvinaisia ja lapsikuolleisuus pieni. Oot osaavissa käsissä ja sua tuetaan ja kuunnellaan koko ajan. Kivunlievitystä on saatavilla ja lopulta synnytys on pieni hetki vaan ja se kipu loppuu heti kun lapsi on ulkona. Koitat vaan antaa sen kivun tulla etkä ponnistele vastaan niin se on helpompi kestää.

Ja ps. mun molemmat lapset olleet melkoisia pötkylöitä (4 ja 4,8kg) enkä ole kummallakaan kerralla revennyt tai saanut muitakaan ruhjeita, joten ei kannata sitä lapsen kokoakaan surkutella etukäteen, sillä harvemmin on mitään tekemistä synnytyksen kivun kanssa:)

Onnea koitokseen!

Vierailija
13/13 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti puudutteet auttavat! Spinaalipuudutus teki olon autuaaksi järkyttävien kipujen jälkeen. Kaikki aina toteavat, että synnytyksen kivut ja kamaluudet unohtuvat kun vauvan saa syliin. Minulle ei ainakaan käynyt niin. Vauvan tapaaminen oli toki ihana ja ihmeellinen kokemus, mutta muistin ja muistan edelleen varsin hyvin kivun ennen puudutusta. Raskausaikakin on niin hyvässä muistissa, että toista lasta ei tule. Onnea ja tsemppiä synnytykseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi