Luottokorttilaskun maksaminen luotolla?
Olen opiskelija, jolla on luottokortti ja olen vain vähän käyttänyt luottoa. Viime kuussa jouduin kuitenkin ostamaan erän asian luotolla ja nyt, kun luottokorttilaskun eräpäivä lähestyy niin mietin, että onko mahdollista maksaa luottokorttilasku luotolla? :-O Kuulostaa naurettavalle mutta ensi kuussa taitaa olla hieman parempi rahatilanne eli ns. siirtäisin eräpäivää maksamalla laskun nyt pois kokonaan luotolla? Saisin kyllä nyt lainattua vanhemmilta sen verran mutta mietin tätä vaihtoehtoa?
Kommentit (19)
VOit esim. siirtää luottoa tilille, mikä on yleensä maksullista ja maksaa sillä. Riippuu vähän maksuista ja koroista, mikä on kannattavinta. Tai varmaan kannattavinta olisi nostaa opintolainaa ja maksaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
VOit esim. siirtää luottoa tilille, mikä on yleensä maksullista ja maksaa sillä. Riippuu vähän maksuista ja koroista, mikä on kannattavinta. Tai varmaan kannattavinta olisi nostaa opintolainaa ja maksaa sillä.
Kiitos, niin siis luoton siirtämistä tilille meinasin. Opintolainaa en aio nostaa.
Millä lailla se hyödyttäisi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, niin siis luoton siirtämistä tilille meinasin. Opintolainaa en aio nostaa.
Miksi et? Sehän olisi kaikkein edullisin eli järkevin vaihtoehto sinulle.
Luottokortilta voi maksaa laskuja, mutta siitä menee joku muutaman euron lisämaksu.
Vierailija kirjoitti:
Opintolainaa en voi nostaa, koska en saa opintotukea. Se "hyödyttäisi" niin, että nyt saan ylipäätään laskun maksettua niin, että luottokorttilasku ei ala kerryttää korkoa, joka on korkeanpi kuin luoton siirtämisestä tilille. Ensi kuussa on parempi rahatilanne niin silloin maksan koko luoton pois.
Hullultahan se kuulostaa, mutta niin mä olen tehnyt muutaman kerran. En mä ala läheisiltä vippaamaan, jos pystyn asian hoitamaan itse.
Vain äärimmäisessä hädässä lainaisin vanhemmiltani tms. Ennen pikavippejä tai jos olen kusessa, että luotto olisi tapissaan, eikä latiakaan. Sellaista päivää toivottavasti ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintolainaa en voi nostaa, koska en saa opintotukea. Se "hyödyttäisi" niin, että nyt saan ylipäätään laskun maksettua niin, että luottokorttilasku ei ala kerryttää korkoa, joka on korkeanpi kuin luoton siirtämisestä tilille. Ensi kuussa on parempi rahatilanne niin silloin maksan koko luoton pois.
Vai miten olisi sitten kannattanut paremmin menetellä? (Muuta kuin olla maksamatta luotolla)
Minusta tuossa on kierteen riski.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa on kierteen riski.
Joo, eihän toi kyllä ihan sitä parasta rahankäyttöä ole mutta puolustaudun sillä, että en usein käytä luottoa. Ap
Maksa luottokortin lyhennys opintotuella pois, ja käytä luottokorttia ensi kuussa ostosten (niiden, jotka olisit maksanut tukirahoilla) tekoon? Näin et joudu maksamaan sitä "nostomaksua", joka peritään jos siirrät luotolta rahaa tilillesi.
Ai sulla ei ollutkaan opintotuki tulonlähteenä, mutta maksa luottokortin lyhennys *tulolla x* pois.
- 12
Vierailija kirjoitti:
Maksa luottokortin lyhennys opintotuella pois, ja käytä luottokorttia ensi kuussa ostosten (niiden, jotka olisit maksanut tukirahoilla) tekoon? Näin et joudu maksamaan sitä "nostomaksua", joka peritään jos siirrät luotolta rahaa tilillesi.
Ap ei saa opintotukea. Lakkaa jo tyrkyttämästä sitä opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sanallakaan maininnut opintolainasta (opintotuki voi muodostua ihan vain opintorahasta ja asumislisästä). Ja korjasin virheeni seuraavassa viestissä 13, koska olin lukenut huolimattomasti ketjun. :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sanallakaan maininnut opintolainasta (opintotuki voi muodostua ihan vain opintorahasta ja asumislisästä). Ja korjasin virheeni seuraavassa viestissä 13, koska olin lukenut huolimattomasti ketjun. :P
Olisin kyllä noin tietysti tehnyt mutta tilile ei jäänyt oikeastaan yhtään rahaa, kaikki varat on tällä hetkellä kiinni jääkaapisaa ja pakasteesaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kyllä noin tietysti tehnyt mutta tilile ei jäänyt oikeastaan yhtään rahaa, kaikki varat on tällä hetkellä kiinni jääkaapisaa ja pakasteesaa. :)
Olen aivan ummikko luoton käytössä, tästä luoton puolelta tilille siirtämästäni summasta meni siis 2e + 2% kuluja, eli yhteensä noin 8 euroa. Mielestäni se ei kuitenkaan ole järkyttävän suuri summa? ensi kuussa maksan kuitenkin koko luoton pois.
Mieluummin niin, että nostat sen rahan ennakkoon luottotililtä ja maksat erän ajallaan kuin että siirtäisit eräpäivää. Siirretyistä eräpäivistä jää merkintä (eli et ole ajallaan hoitanut maksua), mutta luotolta sen sijaan voi nostaa rahaa vapaasti jos sellainen ominaisuus on luottotililläsi.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin niin, että nostat sen rahan ennakkoon luottotililtä ja maksat erän ajallaan kuin että siirtäisit eräpäivää. Siirretyistä eräpäivistä jää merkintä (eli et ole ajallaan hoitanut maksua), mutta luotolta sen sijaan voi nostaa rahaa vapaasti jos sellainen ominaisuus on luottotililläsi.
Siis näin juuri tein.
Up