Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena-oireilua, ollako vai eikö olla

Meouw
07.09.2016 |

Olen lukenut jo pitkät pätkät aiheesta, joten ajattelin pistää omatkin kokemukset tänne. Ja toivottavasti myös sen, miten kävi. Eli, minulla on vuosia sitten todettu PCO ja jostain syystä hormonikierukka valikoitui ehkäisyyn kolme vuotta sitten. Tätä ennen olin käyttänyt pillereitä. Ikää on päälle kolmekymmentä.

Ja nyt asiaan.. Minulla ei ole koskaan ollut säännölliset kuukautiset (jos ollenkaan) ilman mitään pillereitä. Nyt kierukan aikaan kuukautiset loppuivat täysin. Vuosi sitten minulle alkoi tulla raskausoireita (tiheää vessassakäyntiä, painon tunnetta) mutta testi oli negatiivinen. Lopulta kipuilu kävi niin kovaksi, että raahauduin lääkärille, joka löysi 10cm halk. nestetäytteisen kystan. Päätyi seurantaan, ja puhkesi itsestään 2kk:n kuluttua.

Mutta nyt... Minulla on jomottanut alaselkää ja alavatsaa tämän kuukauden vähitellen enemmän ja enemmän, nyt ollen koko ajan läsnä. Olen tässä tirskahtanut itkemään pizzeriassa (ilmeisen hyvää pizzaa), eilen yököttelin hampaita pestessä ja rinnat kipeytyivät yhtäkkiä. Alavatsa tuntuu turvonneelta, ja kosketusaralta nimenomaan kohdun kohdalta. Ja se uupumus töiden jälkeen.. Tein toissapäivänä testin, illalla kylläkin, ja oli negatiivinen. Nämä oireet ja tuntemukset ovat aivan erilaiset, kuin kystan kanssa.

Voiko mirena OIKEASTI aiheuttaa näin voimakkaat raskausoireet?? Miten nopeasti ne menivät muilla ohi? Onko kysta aiheuttanut tällaisia oireita muille?
Arvon tässä, että menenkö lääkäriin heti vai odotanko kunnes oireet haihtuu..

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla