Lääkäriä paikalla. Ahdistun uutisista
Ahdistun uutisista koska niissä näytetään tahallaan elämä huonompana kuin se onkaan. Epäilen että uutisista tehdään tahallaan ahdistusta aiheuttavia koska politiikka on niin voimakkaasti läsnä uutisissa. Halutaan vaikuttaa katsojiin esim. että katsoja kokisi sääliä joitain uutisten taustalla olevien henkilöiden suosikkeja kohtaan.
Lääkärinä suositteletko minulle uutisten seuraamista ? Entä onko lasten terveellistä seurata uutisia jotka on paatoksellisen tupaten täynnä katsojan itkettämistä.
Aurinko paistaa mutta ei paista uutisissa eikä niiden katsojille.
Kommentit (4)
Eikö piri piristäisi? Näyttäisi uutisetkin mukavammilta hiukan kamapäissään.
Mitäpä tässä vastaan väittämään. Jos tunnet jostain ahdistusta niin lopeta se toiminta joka ahdistusta tuo. En nyt ihan lääkärin määräystä anna mutta itse tunnet itsesi parhaiten ja lopetat uutsten seuraamisen jos se tuo lisää elämänlaatua.
Sanomattakin on selvää ettei lapselle ole hyväksi seurata uutisia jossa joku hemmo on ilta illan jälkeen sängyn pohjalla vinkumassa huonoa oloaan, milloin on ammuttu ja milloin on pommivyö olalla. Tai vinkumassa milloin mitäkin jonkun rakennuksen edessä syömälakkojen saattelemana. Huostaanottoa suosittelen ellei vanhempi kykene lastaan varjelemaan tältä pask*alta.
Terveisin Lääkäri.
Pitää sitten kieltää lapselta uutiset kun oikein lääkärikin sitä suosittelee. Olen itsekkin ajatellut että paatoksellinen tunteisiin vaikuttaminen ei voi olla hyvä juttu lapselle. Lapsi ahdistuu kun joutuu katsomaan koko ajan ikäviä uutisia. Voisiko uutisten takana olla jopa jotain parempaa osaamista että vaikuttavuus olisi maksimaalinen.
Ei tee hyvää lapselle mennä joka ilta nukkumaan mielellä että mitä voisin tehdä auttaakseni ihmisiä.
En ole lääkäri, mutta kyllä suosittelisin uutisvirran seuraamisen vähentämistä, jos ne alkaa ahdistaa ja etenkin, jos liikaa alkaa ahdistaa. Itsellä vähän sama juttu, kun aiemmin oli tapana vilkaista Iltalehden otsikot aina välillä päivän mittaan ja milloin ahdisti Venäjän hyökkäykset ja sodan pelko, isisin iskut, työttömyysuutiset, eurouutiset ("mitä käy säästöille"), eläkejutut ("miten tuun pärjään eläkkeellä")... Nyt vähän helpottanut, kun en oo avannut niitä sivuja niin usein.