Mieheni etunimi on Yrjö
sukunimi on Kippo. Ukko ihmettelee kun hänelle vinoiltiin koulussa ja vielä edelleenkin saa kuulla kuittailua.
Oon ajatellu et olikohan eitoivottu-lapsi kun moisen nimen sai.
Kommentit (9)
Kuinka ollakaan, kutsui lavalla yhden päälliköistä - sen jonka nimi oli Yrjö. Kyllä sai Yrjö kuulla! No, Yrjö ei ollut ainakaan julkisesti asiasta moksiskaan - oli kait sinut nimensä kanssa, mutta kyllä tuntui, että oliko se juttu sovittu - tai joku antanut vihjeen vai mitens e osui.
oheismerkityksensä. Voihan se olla melko uusikin. Tunnen yhden vanhan Yrjön, jonka veljellä on myös kuninkaallinen nimi. Sitten tunnen yhden cp-vammaisen älykkään Yrjön. Ihmettelen, miksi hänelle annettiin vielä tuo nimi rasitteeksi. Hän on nelikymppinen. Voisiko oheismerkitys olla uudempi.
Vierailija:
Sitten tunnen yhden cp-vammaisen älykkään Yrjön. Ihmettelen, miksi hänelle annettiin vielä tuo nimi rasitteeksi. .
??? Tääh? CP-vamma voidaan diagnosoida vaikka 2-vuotiaalle! Eiköhän silloin ole jo nimi annettu?
Luulitko tosiaan että kun lapsi syntyy, lääkäri sanoo :jahas, poika tuli.. ja vaikuttaisi olevan cp-vammainen"
Mun isä on Jorma ja olen ylpeä isästäni ja hänen nimestään...
Ei silloin kun isä nimen sai ollut vielä keksitty näitä väännöksiä.. mistä sitä tietää mitä esim. jukka tai sari tarkoittaa kolmen kymmenen vuoden päästä..
Siis ihmettelin, miksi Yrjö-nimi annettiin cp-vammaiselle lisärasitteeksi. Käsittääkseni poika vammautui synnytyksessä, joten tiedettiin vamma kyllä. (Voi sensijaan olla, ettei tämä vamma ole nimeltään cp, mutta siis esim juomaa helposti läikyttää maahan ja päälleen, kun on pakkoliikkeitä jne.)
...mutta aika hauska kun sukunimenä kerta on Kippo.
Kas kun ei ole Kaarimalja.
oksennuksiin ja elimiin. Mistä sitä tietää, mikä nimi on seuraavaksi listalla.
Kalle-Pekka