Mitä asiaa et häpeä, vaikka yleisesti sellaista pidettäisiin hävettävänä?
Mä en häpeä kertoa olevani siivooja, jos joku kysyy mun ammattia.
Enkä myöskään häpeä syödä pizzaa ravintolassa käsin. Se vaan on niin paljon helpompaa ottaa siivu käteen ja syödä se siitä kuin yrittää puoli tuntia veitsellä ja haarukalla leikata kivikovaa pizzapohjaa.
En myöskään häpeä kertoa käyväni av-palstalla.
Tässähän näitä...
Mitä yleisesti hävettävää asiaa sinä et häpeä (tehdä)?
Kommentit (3)
Häpeän hyvin monia asioita, mutta olen aika hyvä laittamaan tämän tunteen sivuun ja toimimaan siitä huolimatta. Häpeä on hyödyllinen ominaisuus, ja suhtaudun epäileväisesti ihmsiiin, jotka eivät sitä tunne. Häpeän tehtävä on hidastaa meitä sen aikaa, että rationaalinen mielemme ehtii arvioida tilanteen ja päättää, mitä kannattaa tehdä. Häpeämättömät ihmiset aiheuttavat maailmassa paljon vahinkoa.
Vastaavasti minulla ei sitten ole syyllisyydentuntoa.
En omista autoa, kuljetan isohkot kertaostokset bussikyydillä.
Alastomuudessa ei ole mitään hävettävää.
Eikä kehollisissa toiminnoissa
En ole naturisti tai viuhahtelija, mutta mua ei hävetä olla alasti. En nyt siis tieten tahtoen mene kekkaloimaan johonkin paikkaan alasti ja saata toisia ihmisiä kiusalliseen tilanteeseen, mutta mua ei haittaa, jos joku vaikkapa näkisi mut alasti kulkiessaan talomme ohi. Sekasaunominen ei tunnu kiusalliselta, ei myöskään se, että joku sattuisi tulemaan paikalle, kun käyn alasti uimassa (en nyt siis mene vasitella alastonuinnille paikassa, jossa on ihmisiä, mutta voisin periaatteessa mennä, ellen tietäisi sen olevan kiusallista muille).