Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, oletko oikeasti työtön?

Vierailija
06.09.2016 |

Vai teetkö työtä, josta sinulle ei makseta palkkaa? Oletko siis työtön vai ansiotyötön? Itse olen ansiotyötön ja pidän loukkaavana, että minua sanotaan "työttömäksi".

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sitten saa ainakaan työttömyyskorvausta. Olishan "työttömiä" enemmänkin, mutta toimeentulon vuoksi on oltava Työtön, vaikka olisi kuinka paljon mielekästä tekemistä.

Onhan mulla näitä kotipuuhia ... on eläimiä, on kangaspuut ym.

Vierailija
2/3 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sitten saa ainakaan työttömyyskorvausta. Olishan "työttömiä" enemmänkin, mutta toimeentulon vuoksi on oltava Työtön, vaikka olisi kuinka paljon mielekästä tekemistä.

Onhan mulla näitä kotipuuhia ... on eläimiä, on kangaspuut ym.

Niin juuri, tämä on semanttinen pulma. "Työttömyyskorvaus" on korvausta "työttömyydestä". Se ei ilmaise sitä, totuutta, että teen työtä. En ole "työtön", vaan "ansiotyötön".

Työ jota teen ei ole harrastusta, vaan yleishyödyllistä yhteiskunnalle. Samasta työstä monille Suomessa maksetaan palkkaa. Minä teen sitä palkatta. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kysymys aikana, jolloin on koko ajan enemmän heitä, jotka eivät sovi oikein mihinkään "lokeroon". Itse teen satunnaisia keikkatöitä kahteen eri paikkaan, sekä vapaaehtoistöitä. Lisäksi suunnitteilla on pienimuotoista työkokeilua avittamaan opintoja, ja tästä en luonnollisesti saa minkäänlaista palkkaa. En todellakaan ole mikään uniikki lumihiutale tällä saralla, vaan kaltaisiani muka-työttömiä on pitkä jono.

Hassua silti, että puhekielessä elää yhä tämä "laiskan ja kotona makoilevan työttömän" stereotypia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi