Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
1921/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Milla oli niin häkeltynyt ja omien sanojensa mukaan järkyttynyt kun tää kaverinsa pelmahti paikalle? Jännittikö sitä niin kovin kertoa että on mennyt naimisiin, miksi?

Vierailija
1922/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko asiantuntijat parittaneet Heidin ja Mikon vain siksi, että molemmat ovat korkeasti koulutettuja sekä molemmat arvostavat perhettä ja läheisiä ihmisiä? Ihmeellistä, kun mielestäni sen huomaa heti kuinka erihenkisiä he ovat... Ei se pelkkä sama koulutustaso ole tarpeeksi riittävä yhteenliittämisperuste.

Oliko heistä sitä puhetta, että löytyy sopivasti yhteistä ja erilaisuutta, mikä aiheuttaa vetovoimaa? Mikolle ehkä sopisikin nätti edustusvaimo, jonka kanssa on pääasiassa fyysistä vetovoimaa, mutta ei samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Heidillekin voisi sopia "macho latino", mistä on ollut puhetta keskustelussa, mutta käytäntö on eri kuin mielikuvissa, varsinkin kun ns. perinteinen mies onkin usein pelkkä juntti. Ehkä juuri jokin samankaltainen humanisti ja taiteellisempi tyyppi olisi toiminut paremmin kuin konservatiivinen pankkiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minuakin ihmetytti se vatsatauti, onko sitä muka noin lievänä? Jos oli vain ripuli, koska vatsataudissa ei kyllä syödä ja katsella leffoja saati pusutella?! Mä olisin ehdottomasti viivyttänyt muuttoa, tossahan olis Mikko ja kameraryhmä samassa taudissa alta aikayksikön. :o vittumaista tartuttaa muita tuolla tavoin...

"Rakkaani, jaamme kaiken, joten jaamme tauditkin..." 

Voisihan sitä hellyyttä osoittaa jollakin muullakin tavoin kuin pussailemalla! Itse ainakin tykkäisinkin enemmän jostain muusta kuin tsiljoonasta tuollaisesta pikamuiskusta suoraan suulle. 

Tässä on esitetty, että Heidi olisi keksinyt vatsataudin saadakseen olla Mikon pussailuilta rauhassa, enpä ihmettelisi jos niin olisi. Toisaalta en ymmärrä, miksei Heidi sitten sanoisi Mikolle suoraan, että pusut ahdistavat. Ei kyllä olisi ensimmäinen nainen, joka ei uskalla suoraan puhua.

Tuli kyllä mieleen sekin, voisiko ns. vatsatauti olla tuotantotiimin keksintö. 

Vierailija
1924/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua ne juhlat! :D Kimmo epätoivoisena pyysi päästä keittiöön auttamaan, mutta lupaa ei myönnetty :D Olisin vaan mennyt ja Eelis olisi saanut norua perässä jos olisi halunnut. Se "musa olis kiva" oli huippu. 

Minä olen siinä mielessä juntti, etten ymmärrä miten jotkut eivät osaa alkeellistakaan small talkia. Itse olen matalasti koulutettu, ujo ja introvertti, mutta olen opetellut keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa. Se on osa perussivistystä, että seuraat vaikka uutisia ja nostat sieltä jonkun aiheen. Tai kysyt harrastuksista, lemmikeistä, lomista, jostain.

Missä tynnyrissä nuo ihmiset ovat kasvaneet?

Vierailija
1925/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Milla on aika hauska tapaus, sattui tinderpariksi ja keskusteltiin ihan mukavasti muissa sovelluksissa ja yhtäkkiä tuli "ghost mode"/blockaus päälle kun sen mukaan ensitapaaminen ois ollut liian nopeesti tullut. menee joitakin kuukausia ja yhtäkkiä näkee saman naisen telkkarissa... naimisissa... ai että liian nopeesti vai...

mun veikkaus ei tuu kestämään. prinsessa tyttö. 

ja nyt ku nähnnyt telkkarissa minkälainen nainen hän on voin sanoa onneks ei koskaan menty treffeille.

sen instagram on vaan täynnä pissis dokkaus reissukuvia. 

Vierailija
1926/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkähän on ne perusteet, että Heidi ja Mikko on laitettu yhteen. Jotenkin ainakin tosi vastakkaiset vaikuttavat olevan kiinnostusten kohteiden perusteella. Heidi ilmeisesti aika kulturelli (näin kliseisen kieltenopettaja-hengessä), ei yhtään kiinnosta esim. urheilun seuraaminen. Musiikkimaku ja leffamakukin näköjään erilaiset tän jakson perusteella. Mitkä ne yhteiset arvot, joita Dunderfelt tai joku selitti heillä olevan, mahtaisivat olla ja riittääkö se. Just tuo kun vaikuttaa, että Mikko ei osaa keskustella yhtään mistään. Urheilusta varmaan osaisi ja haluaisi, mutta se ei tässä tapauksessa paljon auta.

Heidi vaikuttaa juuri sellaiselta tyypiltä, joka haluaa ehdottomasti akateemisen miehen, mikä jo rajaa joukkoa. Sitten on pitänyt varmaan olla pitkä ja hoikka, eli Samuel-tyyppi poisa laskuista.

Uskon että Mikko ja Heidi kyllä kumpikin tykkäävät keskustella, mutta kumpikin niistä itseään kiinnostavista aiheista vain. Eikä ne aiheet heillä välttämättä kohtaa. 

Kumpikin on voinut vakuuttaa haluaan perustaa perhe, kummallakin ehkä samanlaiset toiveet mahdollisten lasten suhteen, Heidi ehkä kertonut että haaveissa olisi myös lemmikki. Siinäpä sitä samanlaisuutta jo.

Mikko vaikuttaa oikeastaan aika tavismieheltä sikäli että haluaa vaimon ja ehkä lapsiakin, mutta ei sillä niin paljon väliä, millainen se vaimo on, kunhan on siedettävän näköinen. Heidi sitten on tavisnainen siinä, että vaikka haluaa nuo samat, haluaa myös jotain "henkistä yhteyttä" ja sitä, että mies kaikista naisista pitää juuri hänestä. Suuremmat romanttiset toiveet siis.

Veikkaan, että tämä pari ei kestä, ja että se on juuri Heidi, joka ei halua jatkaa.

Vierailija
1927/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Milla oli niin häkeltynyt ja omien sanojensa mukaan järkyttynyt kun tää kaverinsa pelmahti paikalle? Jännittikö sitä niin kovin kertoa että on mennyt naimisiin, miksi?

No jos hyväkin kaveri niin varmasti on kertonut jo aiemmin menneensä naimisiin. Tuskinpa kameratkaan yllärinä tulivat. Jos taas satunnainen ryyppykaveri niin miksi kutsuttu päävieraaksi juhliin? On kai Millan kaverit/ystävät häissä olleet ja siellä jo tottuneet kameroihin, eikös kaasot antaneet haastattelutkin. Tuskin siis kameroiden takia bileitä väliin jättäneet..

Vierailija
1928/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä jaksot on käsikirjoitettu tavala taitoisela etukäteen. Ei niissä spontaanisti mitään tapahdu, kun kerran suoraa lähetystä eivät ole.

Vierailija
1929/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä jaksot on käsikirjoitettu tavala taitoisela etukäteen. Ei niissä spontaanisti mitään tapahdu, kun kerran suoraa lähetystä eivät ole.

Tuskin niille kuitenkaan sanoja suuhun on laitettu vaan ovat siellä omana itsenään.

Vierailija
1930/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stu kirjoitti:

Heidin ja Samuelin kannattaisi avata suunsa ja vetää rajansa. Elo käy raskaaksi myötäilemällä kumppanin huomioimatonta käytöstä.

Komppaan. Samuelin uskon siihen pystyvänkin, Heidin valitettavasti en. (Tuo kyvyttömyys avata suuta muuten on piirre, joka minua naisissa usein ärsyttää. Olen siis itsekin nainen, mutta tuo tulee usein esiin esim. työpaikalla tai ystävien kanssa.)

Muutenkin hyvää analyysia koko viesti.

Vierailija
1931/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt sen niin päin, että käsikirjoittajat muodostavat mielestään mielenkiintoisen tarinan sadoista tunneista kuvattua materiaalia- muutamiin pääkohtiin ja minuutteihin, jotka meille näytetän. Jälkeenpäin.

Vierailija
1932/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua nauratti se keskustelu futismatsista.

"no millasta oli katsoa?"

"no oli kyllä aika tylsää"

"ai tylsää.. niin se toinen puoliaika oli aika tylsä"

Ei tainnu ihan sitä tarkottaa. Heidi parka. Ei mennyt kyllä nappiin tämä parinvalinta.

Mikko parka. Nainen ei edes yritäkään ymmärtää miehen harrastuksia, kuten jalkapalloa. Silti miehen pitäisi olla kiinnostunut naisen vouhotuksista ja kotkotuksista.

Ei se haittaa, että kiinnostuksenkohteet ovat erilaiset. Heidihän puhui vielä ihan kivasti siinä, että oli nimenomaan kiva nähdä Mikko harrastuksensa parissa. Heidi parka siksi, että Mikko ei edes yrittänyt kuunnella ja ymmärtää sitä, mitä Heidi tarkoittaa. Aina toistuu tämä sama kaava. Heidi sanoo jotain, johon Mikko joko mumisee jotain joojoo, aijaa tai niinpä ja sitten vaan kumartuu pussaamaan mairea hymy kasvoillaan silmät puolitangossa ja asia on sillä käsitelty. Heidi ei tule ollenkaan ymmärretyksi tai edes kuunnelluksi ja tulee muutenkin kuva, että Mikkoa ei edes kiinnosta, kunhan pääsee lähelle. Tuota on tosi epämukava katsoa.

Tuo on niin osuvasti sanottu, että oli pakko lainata. Parasta ohjelmassa on Mikon kissa. Lemmikit on muuten sellainen juttu, että jos toisella ei ole ollut ja on tarkka siisteydestä, ei tahdo kyllä yhteiselosta tulla mitään. Heidi otti kyllä kisun ihan hyvin, sanoi jotenkin, että on kiltti, ei riko mitään. Joskin uskon kyllä, että ennakkkokeskusteluissa käydään lemmikkiasia läpi, on aika olennainen juttu kuitenkin.

Vierailija
1933/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äo:ni on 128, Mensan rajan ollessa 131, joten sanomattakin selvää, että vaikeahko on puolisoa löytää itselleen, jos en joistain asioista tingi.

Häh, samahan se on jokseenkin kaikilla, ihan älykkyysosamäärästä riippumatta: vaikeahko on puolisoa löytää itselleen, jos ei joistain asioista tingi. Selitäpä minulle tyhmemmälle, miten ajattelit vaikeuden liittyvän erityisesti juuri älykkyyteen?

Vierailija
1934/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidillekin voisi sopia "macho latino", mistä on ollut puhetta keskustelussa, mutta käytäntö on eri kuin mielikuvissa, varsinkin kun ns. perinteinen mies onkin usein pelkkä juntti.

Se "juntti" on vain sinun arvostelmasi, ei mikään yleinen totuus.

Vierailija
1935/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojoooo, itse olen raahannut tapailuvaiheessa/seurustelun alkuvaiheessa miehen katsomaan hevosia, jopa kokeilemaan ratsastusta :D ja crossfit-salini avoimiin treeneihin. Vaikka tiedän, ettei miestä kumpikaan harrastus kiinnosta. Innolla tuli mukaan, kun halusi nähdä mitä teen kaikki illat. Samoin minä olen kokeillut miehen mieli tietokonepeliä ja käynyt hänen liikuntaharrastusta katsomassa ja kokeilemassa. Vaikka kumpikaan ei kiinnosta. Silti se vain "kuuluu" parisuhteeseen, se, että tutustutaan ennakkoluulottomasti toisen kiinnostuksenkohteisiin. :) Tämä siis sille kommentoijalle, jonka mielestä oli Mikolta viimeinen virhe viedä H harrastustaan katsomaan.

Mistä ihmeestä Mikko olisi voinut etukäteen tietää, ettei futiskatsomossa värjöttely Heidiä kiinnosta, jos Heidi ei ole sitä kertonut? Eikö Heidi olisi voinut sanoa asian suoraan? Pelin jälkeenkään Mikon asiaa kysyessä ei täräyttänyt suoraa totuutta, että sori nyt vaan mutta tämä oli viimeinen kerta tätä sorttia.

Ärsyttää kun naiset kuvittelevat, että miehet ovat jotain ajatuksenlukijoita tuollaisessakin. Tokihan Mikko näytti olevan täynnä itseään ja futisharrastustaan, mutta kyllä hän sen palautuksen maanpinnalle olisi kestänyt, ei olisi siitä rikki mennyt.

Ihan mukavaa tietysti jos tutustuvat toistensa harrastuksiin, mutta ei niistä tarvitse teeskennellä pitävänsä. Mikko on tainnut aika suoraan ilmaista, ettei tanssiminen ole hänen juttunsa (Heidillä on se salsaharrastus). Ei pariskunnankaan tarvitse olla mikään paita ja peppu, jotka tekevät kaiken yhdessä.

Vierailija
1936/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmon käytös kyllä ärsyttää minua. On just sellainen "joojoo kulta, teen kaiken mitä pyydät. Eiku päätä sä" -tyylinen mies. Ei tunnu minkäänlaista omaa tahtoa olevan. Ihan täysi tossukka.

Kaverini on tällainen mies ja sitten yksin ollessaan saa ihan ihme raivokohtauksia (välillä myös minun seurassani) aivan ihme jutuista. Asiat räjähtää päänsä sisällä käsiin, kun ei muuten uskalla sanoa asioita eikä mielipiteitään suoraan. Kaverini on myös haikaillut naispuolisensa "exänsä" perään jo 3 vuotta, vaikka heidän juttunsa oli vain 2kk pituinen ja nainen jätti hänet. Tekee palveluksia tälle naiselle, mitä ikinä hän pyytääkin aina.

En vaan ymmärrä, miten joillakin ei tunnu olevan minkäänlaista omaa tahtoa, niinkuin Kimmolla.

Vierailija
1937/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä Mikko olisi voinut etukäteen tietää, ettei futiskatsomossa värjöttely Heidiä kiinnosta

Kun sen näki jo pelkän ruudun välityksellä elekielestä, niin miksi ei sitten läsnäollessa?

Kommunikoinnin puute on syy moniin ongelmiin, mutta kyllä toista pitäisi pystyä sen verran lukemaan ilman puhettakin, että huomaa peruslinjoissa, missä mennään.

Yhtä tärkeää kuin puhuminen on kuunteleminen. Tuskin tuossa vaiheessa enää tuli yllätyksenä, että Heidi ei ole suuri penkkiurheilun ystävä. Esimerkiksi nämä ovat asioita, jotka nousevat ihmisestä nopeasti esiin jo melkeinpä ensitreffeillä.

*kulttuuri-urheilu 

*luonto-kaupunki 

*henkisyys-fyysisyys

*ulospäinsuuntautuneisuus - sisäänpäinkääntyneisyys

*mielikuvitus-toiminta

*älyllinen ponnistelu-passiivinen kuluttaminen

*asiakeskeinen-tunnekeskeinen

*ihmisistä kiinnostunut-ei ihmisistä kiinnostunut

*paikkauskollinen-uusia virikkeitä kaipaava

Oikeasti nuo jaot eivät tietenkään ole mustavalkoisia, mutta usein ihminen kallistuu niissä toiselle puolelle, mikä on helppo huomata.

Vierailija
1938/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pitkästä parisuhteesta kirjoitti:

Tiinan käytös on vähän surullista katsottavaa ja kuunneltavaa. Hänen pitäisi nyt tahollaan miettiä, että onko se suodatinpussi siellä kahvinkeittimessä niin ärsyttävä, että sen sijaan olisi mieluummin yksin? Miehet nimittäin eivät muutu. Kullakin on omat tapansa ja jos haluaa elää parisuhteessa niin toisen tavoista vaan ei voi kokoajan motkottaa. On sekä helpompaa että yksinkertaisempaa vaan itse heittää se suodatinpussi roskiin, unohtaa koko juttu ja sitten käpertyä kullan kainaloon sohvalle. Toinen vaihtoehto on jatkuvasti muistuttaa ja motkottaa siitä suodatinpussista ja vähän ajan päästä saakin sitten yksin käpertyä sinne sohvalle. Näin se vain on. Vaikutat muutoin mukavalta ja reippaalta naiselta Tiina, joten toivottavasti pystyt ymmärtämään tämän asian ja saat parisuhteesi jatkumaan.

Hyvänen aika, minä en ainakaan olisi miehelleni toinen äiti, joka keräilee jotain tavaroita jatkuvasti toisen perästä. Reilumpaahan se on kertoa toiselle heti alkuun että en pidä tuosta tavasta, voisitko yrittää tehdä eri tavalla. Sitten pitää tietysti osata katsoa omaakin toimintaansa kriittisesti, että nipotanko turhasta ja voisinko ehkä kuitenkin elää tämän tavan kanssa. Pahinta on musta kuitenkin uskotella toiselle, ettei mitään ongelmaa ole ja kaikki on ruusuista, vaikka todellisuudessa ärsyttää. Asunto on yhteinen ja kyllä kompromissien teko kuuluu molemmille. Jos siisteyskäsitykset ovat aivan erilaiset niin siitä syntyy varmasti ongelmia ja silloin molempien pitäisi pystyä joustamaan vähän.

En todellakaan nielisi ihan kaikkea vain siksi, että muuten joutuisin olemaan yksin. Minulla on yhtäläinen tarve ja oikeus tulla huomioiduksi ärsyttävine tapoineni kuin sillä toisellakin.

Niin, mielestäni se toinen vaihtoehto ei ole että sitten itse kävellään miehen perässä korjaamassa asioita. Jos sitoutuu parisuhteeseen (avioliittoon) niin se tarkoittaa myös joustamista, ja ehkä ihan hyvä tarkastella sitä omaakin käyttäytymistä; onko tärkeäpää että kaikki on tip top täydellisesti oman mielen mukaan ja asioista joutuu koko ajan nipottamaan vai hyväksyykö sen, että taloudessa asuu myös toinen henkilö omine "väärine" tapoineen.

Vierailija
1939/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion kiipari kirjoitti:

Tämä Milla on aika hauska tapaus, sattui tinderpariksi ja keskusteltiin ihan mukavasti muissa sovelluksissa ja yhtäkkiä tuli "ghost mode"/blockaus päälle kun sen mukaan ensitapaaminen ois ollut liian nopeesti tullut. menee joitakin kuukausia ja yhtäkkiä näkee saman naisen telkkarissa... naimisissa... ai että liian nopeesti vai...

mun veikkaus ei tuu kestämään. prinsessa tyttö. 

ja nyt ku nähnnyt telkkarissa minkälainen nainen hän on voin sanoa onneks ei koskaan menty treffeille.

sen instagram on vaan täynnä pissis dokkaus reissukuvia. 

Ihan yhtäkkiä..? Veikkaan että "liika nopeus" oli kohtelias ilmaus sille, että vaikutit muutoin epäsopivalta.

Vierailija
1940/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidillekin voisi sopia "macho latino", mistä on ollut puhetta keskustelussa, mutta käytäntö on eri kuin mielikuvissa, varsinkin kun ns. perinteinen mies onkin usein pelkkä juntti.

Se "juntti" on vain sinun arvostelmasi, ei mikään yleinen totuus.

Nuo macho latino -jututkin on yleensä vaan urbaanilegendaa. Nämä muka-machot kohtelevat usein naista paljon paremmin kuin suomalaiset miehet. Perhekin on tärkeä eikä viinan kanssa läträtä.

Koulutettujen ja hyvännäköisten suomalaisten naisten on vaikea löytää tasoisiaan miehiä Suomesta. Heidinkin kannattaisi katsella avoimin mielin maailmalle...

Ketju on lukittu.