Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
1881/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin kurja olo ton Kimmon puolesta. Yritti kauheasti olla ystävällinen ja pitää keskustelua yllä niissä juhlissa, mut toinen vaa mulkoilee ikkunasta ulos ja vaikuttaa, ettei kiinnosta jutella pätkääkään. Ärsytti myös ku Milla aika tiukasti ja pitkään halas sitä kaveriaan, tuli sellainen olo että yrittääkö jotenki saada Kimmon mustikseksi. Vähän ärsyttää toi Millan käytös ja asenne. Kimmo on kyllä tosi symppis.

Toinen symppis on Samuli, ja vaikka Tiinakin ihan kiva, niin voi jestas sitä nipotusta ja nalkutusta. Toivottavasti ei joka jaksossa oo samanlainen.

Mikko on jotenki outo. Onko se lintu vai kala. Mitä se oikeesti haluaa, ja onko kaikki pusuttelu vaan teeskentelyä. Heidi vaikuttaa kaikin puolin mukavalta naiselta.

Vierailija
1882/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimmollekin oluset tuntuu maistuvan, mutta selkeesti on enemmän tosissaan.

Kimmo joi olutta juhlissa = Kimmolle olut maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa Heidillä kivan näköinen asunto!

Onkohan se Ruoholahden Villoissa, vai missä se asuu?

Turun Portsalta näyttää.

Turussa kerrottiin hänen asuvan jo ekassa jaksossa. Mutta näytti tosiaan aika samalta asunnon sisäänkäynti ulkoapäin, kuin Ruoholahden Villoissa.

Vierailija
1884/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että ihan Millan mieliksi joi, vaikka ei oikeasti tykkää?

Vierailija
1885/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hurjat bileet: Millan aviomies, Millan serkku puolisoineen ja Millan kaveripoika... Millalla ei taida hirveästi olla kavereita :D

Saattoihan sinne enemmänkin illan mittaan lappaa väkeä, kaikki vain ei halunneet telkkariin. Sellaisia ihmisiä löytyy vielä nykyäänkin.

Mutta joo, vähänkö jäykkä meininki alkuun...

Vierailija
1886/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan muu miettinyt, voisko Heidi ja Kimmo sopia toisilleen..? En tiiä, musta tuntuu että ne vois olla sopivan erilaisia mut kuitenki perusarvot samanlaisia :)

Ihan samaa mietin. Ja Millasta Mikko saisi todennäköisemmin bissekaverin lätkäpeliin. 

Naisille tiedoksi, että miehet arvostavat paljonkin sellaista naista, joka voi lähteä mukaan lätkäpeliin ja ottaa pari bisseäkin.

Se on paljon mukavampaa kuin kuunnella jonkun Heidin tylsiä pätemisyrityksiä viineistä. 

Vierailija
1887/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää kaikkien osallistujien älykkyysosamäärät, esim. Samuelin ja Tiinan välinen ero. Samuel vaikuttaa terävämmältä omasta mielestäni.

Oma äo:ni on 128, Mensan rajan ollessa 131, joten sanomattakin selvää, että vaikeahko on puolisoa löytää itselleen, jos en joistain asioista tingi.

Omituinen ajatus. Tunnen useammankin Mensan jäsenen, jokaisella heistä on elämänkumppanit. Lisäksi tunnen vielä paljon enemmän hirvittävän fiksuja ihmisiä, jotka eivät ole mihinkään älykkyystesteihin vaivautuneet. Näistäkin suurin osa on suhteessa. 

Ei kumppaneiden tarvise olla tasan yhtä älykkäitä. Ainahan parisuhteessa on eroja puolisoiden välillä: minä olen miestäni musikaalisempi, hän on minua sosiaalisempi. Jompi kumpi meistä on ehkä toista älykkäämpi, mutta tärkeintä on, että toimimme parina hyvin yhteen. Isot erot älyssä voivat tämän yhteensopivuuden toki tuhota, mutta koska älykkyystestit ovat osa EA-formaattia, uskoisin kaikkien pariskuntien olevan suunnilleen samalla tasolla tässä suhteessa. 

Mielestäni kumppaneiden älykkyyden/nokkeluuden/fiksuuden - miten sen nyt itse ajatteleekaan - on hyvä olla suht samalla tasolla. Tarkoitan tässä myös sitä, että mm. arjen ratkaisukyky on puolisoiden kesken suht samantasoista, on molemmat sitten duunareita tai korkeakoulutettuja.

Olen kyllä muutaman fiksun naisen tavannut, joiden kanssa on kolahtanut ja ajatusmaailmat tuntuvat käyvän yksiin, mutta he ovat aina olleet varattuja. En minä sitä tarkoita, etteikö 130 äo ja 115 voisi seurustella keskenään onnellisesti, kyllä voivat, mutta vain jos ajattelutavat ovat suurin piirtein samanlaisia. 130 ja 100 äo:n taas näen pitkässä suhteessa lähes mahdottomaksi, koska itseäni ainakin nyppisi toisen ajattelun "hitaus".

Itse olen duunari ja kyllä sen vain huomaa tuolla työmaillakin, että kun muut miettivät vasta ratkaisua, minä olen sen jo keksinyt päässäni ja ylipäätään sisäistän asiat paljon nopeammin kuin suurin osa kanssatyötovereista.

Kyllä, suuri älykkyysosamäärä hankaloittaa mielestäni kumppanin saantia. Sen ihmisen kanssa, kun pitäisi natsata vähän muutkin asiat, kuin pelkästään älylliset tasot.

Vierailija
1888/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tykkää oikeastikin, mutta tuosta alkuperäisestä viestistä jäi sellainen vaikutelma, että Kimmolle muka maistuisi olut jotenkin erityisen hyvin. Veikkaanpa, että on näistä tämän kauden miehistä se, joka olisi kaikkein epätodennäköisintä nähdä kunnon kännissä.

Vierailija
1889/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että joku jaksaisi Mikon jatkuvaa imuttelua ja hymistelyä. Vaimo on hänelle olemassa sitä varten, että voi ihastella kuinka vaimo on söpö, ei sen kanssa tarvitse mitään älyllistä puhua. Hymistellään ja hihitellään vaan :(

Millan kaveri olisi tarvinnut etukäteisvaroituksen siitä, että Milla on todellakin mennyt naimisiin ja on nyt mennyttä. Niin piinallisen selvää oli se jäätävä mustasukkaisuuden aalto.

Vierailija
1890/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"olut maistuu" tarkoittaa puhekielessä alkoholismia. Että onko sun mielestä Kimmolla alkoholiongelma kun hän juo juhlissa olutta?

Vierailija
1891/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän mietityttää, että tapaavatko nämä asiantuntija lainkaan pareja ennen kuin päättävät laittaa heidät naimisiin. Ymmärrän, että on helppo vain ruksia joitain ominaisuuksia ja arvoja arvokartalle ja sitten vain pohtia miten "ihanan samanlaisia mutta sopivassa suhteessa erilaisia" parit ovat.  Vaan se käytäntö kun on toinen.

Kävikö kenelläkään asiantuntijalla mielessä, että Kimmo voi toki pitää matkustelusta, mutta se ei tarkoita että hän viihtyisi päsmäröivän ja jätkämäisen Millan kanssa. Kävikö kenelläkään mielessä, että Milla saattaisi itsenäisenä naisena nimenomaan arvostaa puolisoa, joka osaa tarttua toimeen ja tehdä päätöksiä? Tai kävikö kenelläkään mielessä, että Heidi arvostaa enemmän älyllistä keskustelua, kuin farmariaudia?

Olisi mukavaa, että mukana olisi psykologin lisäksi joku jolla on elämänkokemusta tai vähintään joku jolla on näkemystä vähän muualtakin kuin ylemmästä keskiluokasta. Luulen, että esim. yksi lastenvalvoja voisi tarjota tälle konseptille paljonkin näkökulmia.

Ensimmäisessä jaksossahan näytettiin niitä asiantuntijoiden ja osallistujien välisiä keskusteluja vaiheessa, jossa valitsivat pareja toisilleen. 

Tuskin niissä keskusteluissa on käyty kovin tarkkaan läpi toisten mieltymyksiä, jos eivät ole siinä jo hoksanneet ettei Milla jaksa jees jees-meininkiä. Varmaan on vaan kyselty niitä näitä ja suodatettu kaikki vastaukset hienojen teorioiden ja testien läpi. 

Ainakin niissä tv:ssä näytetyissä pätkissä näitä nimenomaan käytiin läpi. Mutta ainahan kaikki eivät tunne itseään niin kovin hyvin. Esim. Kimmo tuskin pitää itseään jees-miehenä. Ja aiemmin tässä ketjussa oli puhetta siitä, että Mikko ei jaksa jauhaa asioista ja siksi aina pussaa, kun Heidi yrittää puhua. Itse kuitenkin muistan, kuinka Kimmo nimenomaan haastattelijoille vakuutti, että tykkää keskustella ja puhua.

Vierailija
1892/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Oliks kivaa kattoo jalkapalloo

-No oli aika tylsää

-Niin se toka puoliaika oli tylsä, plaaplaaplaa ... et oli ihan kivaa kuitenkin

-??

Tulkitsin niin että yritti puheen tasolla päättää Heidin puolesta, että tää oli sustakin ihan jees kuitenkin, ettei vain jäisi Mikon mieleen mitään ristiriitoja. 

Joo juuri näin. Eli sivuutti sen Heidin näkemyksen tylsyydestä täysin. Eli kysyi, vaikka oli jo päättänyt itse vastauksen.

Vierailija
1893/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo narisija tää Mikko.

Vierailija
1894/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milla ja Kimmokin alkaa jo lämpenemään. En kyl ymmärrä kimmon vessaa!! Hyi! Mun mielestä he ovat tasapainoisin pari.

Mut on muuten jännä, kun keskustelu muuttunut aika paljon. Haukutut onkin lemppareita! Mut joo ei saa antaa ensikohtaamisen liikaa vaikuttaa!

Mä en kyllä huomannut ihmeempää lämpenemistä, melkeinpä kämppiksiltä vaikuttivat. Ihmeen vähän heitä kyllä näytetäänkin, ei mitään kunnon keskustelua tai läheisyyttä (ehkä sitä ei olekaan, on vain Millan räkätystä?) Muita pareja jututetaan myös yksittäin, Kimmoa ja Millaa ei ollenkaan. Mistähän johtuu?

Vierailija
1895/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"olut maistuu" tarkoittaa puhekielessä alkoholismia. Että onko sun mielestä Kimmolla alkoholiongelma kun hän juo juhlissa olutta?

Voihan se sitä tarkoittaa, mutta tuollainen tulkinta on kuitenkin aina tulkitsijan omien korvien välissä.

Itse en ajattele, että olut maistuu tarkoittaa alkoholismia, vaan sitä, että pitää oluesta. Joskushan toinen johtaa toiseen, mutta itse en tuota siis alkoholismin synonyymiksi tulkitse. Kukin oman ajatusmaailmansa ja asenteidensa mukaan

Vierailija
1896/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina ja Samuel on jo riidelleet, ainakin vähän. Muut eivät ole vielä siinä vaiheessa.

Samuel on myös tyhjentänyt kassit.

Vierailija
1897/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä samaistun jotenkin todella paljon Millaan. Olen itsekin hitaasti lämpeävä ja hieman jäykän ja jäyhän oloinen, mutta sitten kun lämpenen, niin olen kyllä lojaali ja mukava. En ole varmaan ikinä rakastunut sillä tavalla "ensi silmäyksellä jalat alta" -meiningillä ja minulle rakkaus on enemmän sitä, että toisen kanssa on hyvä ja hauska olla kuin mitään mieletöntä intohimoa. Voisin itsekin kuvitella sanovani miesyställeni, että hänestä parasta on se, kuinka hyvä hän on minulle. Tuohan on aivan ihanasti sanottu! Ei se mielestäni kerro itserakkaudesta vaan siitä, että tuntee olonsa toisen seurassa hyväksi. Ja kuten Milla, minäkin olen isossa porukassa puheliaampi ja rennompi kuin kahden kesken. Ei se ole mitään esittämistä, vaan jotenkin paineet ovat silloin pienemmät.

Vierailija
1898/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhekielen tulkinta on aika voimakkaasti yhteisöstä riippuvaa.

Minulle tuo tarkoittaa, että tykkää oluesta.

Vierailija
1899/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinan käytös on vähän surullista katsottavaa ja kuunneltavaa. Hänen pitäisi nyt tahollaan miettiä, että onko se suodatinpussi siellä kahvinkeittimessä niin ärsyttävä, että sen sijaan olisi mieluummin yksin? Miehet nimittäin eivät muutu. Kullakin on omat tapansa ja jos haluaa elää parisuhteessa niin toisen tavoista vaan ei voi kokoajan motkottaa. On sekä helpompaa että yksinkertaisempaa vaan itse heittää se suodatinpussi roskiin, unohtaa koko juttu ja sitten käpertyä kullan kainaloon sohvalle. Toinen vaihtoehto on jatkuvasti muistuttaa ja motkottaa siitä suodatinpussista ja vähän ajan päästä saakin sitten yksin käpertyä sinne sohvalle. Näin se vain on. Vaikutat muutoin mukavalta ja reippaalta naiselta Tiina, joten toivottavasti pystyt ymmärtämään tämän asian ja saat parisuhteesi jatkumaan.

Vierailija
1900/8622 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomaa, kuink turhista asioista naiset nariseva. tai sitten tämän stereotypian vahvistamiseksi ohjelmaan juuri napattu ne kohdat, joissa jostain matkalaukusta sängyllärutistaan. Tai liian harvoista harjaksista tiskiharjassa. Itsekin olen nainen mutta onneks suurpiiteinen.

Ketju on lukittu.