Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä näissä kaikissa viimeaikaisissa Mikko ja Heidi -kommenteissa näkyy se uutisointi Mikon Tinder-seikkailuista. Mikon kaikki eleet tulkitaan ällöiksi ja Heidin ilmeet vaivaantuneiksi. Tunnistin tämän itsestänikin eilen jaksoa katsoessani, vaikka vielä hääjaksossa ajattelin pusuttelua katsoessani, että kylläpä heillä kemiat kohtasivat. Eilisessä jaksossa ärsytti jopa parin mieletön pituusero, vaikka en kiinnittänyt siihen negatiivista huomiota hääjaksossa.
Minä en ainakaan ollut kuullut mistään tinder-jutuista, kun katsoin jaksoa, mutta silti tuntui etovalta se jatkuva nuoleskelu. Pituusero taas ei ärsyttänyt.
Mutta entä jos tämä jatkuvalta tuntuva pusuttelu on saatu aikaan editoidessa materiaalia? Joka ikinen pusu on päätetty ottaa mukaan ohjelmaan.
Ehkä ydin onkin juuri kameroihin liittyvä: nuo kaikki nuoleskelut on päätetty suorittaa juuri kameran edessä. Niistä huokuu esittäminen ja epäaitous.
Monilla tosiaan tuntuu unohtuvan se seikka, että vajaaseen tuntiin on leikattu vain pieni osa kuvatusta materiaalista , jokin kommentti/tapahtuma on voitu ottaa asiayhteydestä ja saatu näin asialle/sanomiselle aivan erilainen tarkoitus.. Sama koskee H&M:n pusuttelua, tosiaan meille näytetään paljon sitä, mutta kannattaa muistaa, että varmasti sitä muutakin materiaalia varmaan olisi. Juonen kaari on tämä, että alussa näytetään pusuttelua ja viimeisissä jaksoissa sitten sitä riitelyä..
Mulle tulisi Mikon käytöksestä olo, etten saa happea. Toinen on iholla kiinni koko ajan. Tekisi mieli työntää pois. Ei voi jokaisen lauseen jälkeen tehdä mieli suukottaa. Ja jos toinen on niin ihana ja hurmaava, niin kyllä sitä haluaisi kuulla myös mahdollisimman paljon toisen ajatuksia, mielipiteitä, suunnitelmia. Ei pelkkää lääppimistä tai petipuuhia. Mikon käytöksestä saa vaikutelman miten hänen mielestään suhde rakentuu sängyssä. Heidi ei alkuhuuman jälkeen taida olla ihan samaa maata. Osaako se mies sanoa keskustelussa edes kunnollista lausetta! Paitsi silloin tietysti kun pohditaan onko roseeviini hyvää vai huonoa.
Ihmisillä on varmasti erilaisia tottumuksia hellyyden/läheisyyden määrästä parisuhteissa. Toinen kaipaa sitä enemmän ja toinen vähemmän. Tässä Mikko todennäköisesti kaipaa läheisyyttä paljon sekä antaa sitä paljon, mikä voi johtaa riitoihin, jos Mikko ei koe saavansa sitä Heidiltä riittävästi. En tiedä kuinka paljon Heidi kaipaa läheisyyttä tai on sitä valmis antamaan. Kukapa ei kaipaisi romanttisuutta suhteessa tai kokevansa olevansa viehättävä? Näen myös, että osa ihmisistä ihastuu nopeasti, kun taas osa haluaa olla varovaisempi tunteissaan. Minusta on väärin syyttää ihmisiä siitä, jos toinen on suhteessa on liian "päällekäyvän" oloinen tai romanttinen, jos hän on luonteeltaan kiltti ja sympaattinen. Jos Heidistä tai muista on tuntunut se vaivaannuttavalta, niin voisiko siitä jutella Mikon kanssa suoraan ja mahdollisesti korjata asian? Monet ovat maininneet, että Mikko tuntuu epävarmalta, kun koko ajan täytyy pussailla eikä hän osaa keskustella. Minusta on väärin syyttää tästä ihmistä, jos hän tykkää toimia näin. Olisiko parempi sanoa, että ihmiset eivät vain ole sitten samalla aaltopituudella viestinnällisesti ja tarpeeksi samanhenkisiä?
Kannattaa muistaa ohjelmaa katsoessa että ihmiset tykkäävät eri asioista. Tässäkin keskustelussa todella monen argumentit alkaa "mä en ainakaan tykkäis.." Jne. Itse en harrasta julkisella paikalla hellyydenosoituksia, mutta mulla on kaveri kuka rakastaa tuollaista. Mikko olis mulle siis hirveä mutta kaverini tuskin ahdistuisi vaikka Mikko tuplaisi pussailunmäärän. Sitten Kimmon jeesmiesmäisyys, itse en pitäisi ongelmana että mies on mukautuvaisempi koska tykkään päättää ja sitten taas siskoni on oikeasti jättänyt miehiä koska he eivät ole olleet "miehekkäitä" ja päättäneet asioita siskoni puolesta. Kaikille ei kaikenlaiset ihmiset sovi, miettikää vaikka omalle kohdallenne: usein niillä raivostuttavilla ihmisilläkin on puoliso, vakka kantensa valitsee.
Itse symppaan kyllä Millaa ja Kimmoa <3
Vierailija kirjoitti:
Tää sarja on ehdottomasti mun lemppari suomalaisista reality/viihde/pariutumisohjelmista ja tää kausi on ollut vähän erilainen ihan siitä syystä, että tiedän Mikon entuudestaan. Pientä sutinaa ollut joskus ja kyllä homma kaatui mun osalta siihen lääppimiseen ja "perskärpästelyyn". Varsinkin kännissä TODELLA rasittava. Ja vaivaannuttavaa tuota on ollutkin katsella. Fyysinen puoli on toki tärkeää suhteessa ja pelkkä fyysinen vetovoima voi joillain riittää pitkällekin, mutta loppuelämän kumppania etsittäessä tarvitaan myös sitä syvällisempää yhteyttä - voiko toiseen lopulta edes rakastua ilman yhtäkään kunnon keskustelua? (Mikon kommentit rakastumisesta ihmetytti..) Toivon tietysti, että heillä toimisi Heidin kanssa asiat muutenkin kuin pussailupuolella. Nää jaksot on kuitenkin aika editoituja ja aika vähän saa loppupeleissä mitään tietoa siitä, että kuinka paljon parit juttelee keskenään ja minkälaista se meno todellisuudessa on. Omien kokemusten ja nyt jo nähdyn perusteella on kuitenkin suht hankala miettiä, että Heidi&Mikko olis mikään vuosisadan rakkaustarina - varsinkin, jos tähän yhdistää vielä nämä Tinder ym jutut, joiden todenperästä ei toki itsellä täyttä varmuutta ole, mutten niitä kyllä oikeastaan epäilekään.
Tiina&Samuel on ihania yhdessä, heillä näyttää olevan luontevaa ja mukavaa yhdessä. Häiritsevää on ainoastaan tuo Tiina jatkuva hihittely, mutta ehkä se menee jännityksen piikkiin :)
Milla&Kimmo yllättivät tuossa häämatkajaksossa ja myös heitä oli kiva seurata, ihan kivasti tuntui lähteneen homma käyntiin. Rauhallisesti, mutta luontevasti ainakin omasta mielestäni.
Mulla on ihan samat kokemukset M:sta. Ei saa happea kun toinen on koko ajan tunkemassa naamaan kiinni. Ahdistavaa. Ei siis ole vain ohjelma leikattu siten, ikävä kyllä. Toivon toki että hän löytää naisen jolla yhtä kova läheisyyden tarve ja saa vakaan parisuhteen.
Heidihän itse sanoi hääjaksossa, että tykkää paljon kosketuksesta ja kiva, että Mikkokin näyttää tykkäävän. Häntä siis tuskin ahdistaa fyysinen läheisyys niin paljon kuin osaa täällä kommentoivista.
Milla ja Kimmo muka kumpikin rakasti matkustelua, mutta kyllä heitä katsoessa tuli mieleen Ummikot ulkomailla. Ei ollut mitään ajatusta mihin mennään ja mitä tehdään. Ostoksilla kävivät jossain turistikrääsäkaupassa.
En siis sano, että heidän tapansa lomailla oli millään tavalla "väärin", mutta vaikea kuvitella heidän matkustaneen paljon. Lentokentällä ovat töissä, mutta ovatko sen pidemmälle päässeet?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa ohjelmaa katsoessa että ihmiset tykkäävät eri asioista. Tässäkin keskustelussa todella monen argumentit alkaa "mä en ainakaan tykkäis.." Jne. Itse en harrasta julkisella paikalla hellyydenosoituksia, mutta mulla on kaveri kuka rakastaa tuollaista. Mikko olis mulle siis hirveä mutta kaverini tuskin ahdistuisi vaikka Mikko tuplaisi pussailunmäärän. Sitten Kimmon jeesmiesmäisyys, itse en pitäisi ongelmana että mies on mukautuvaisempi koska tykkään päättää ja sitten taas siskoni on oikeasti jättänyt miehiä koska he eivät ole olleet "miehekkäitä" ja päättäneet asioita siskoni puolesta. Kaikille ei kaikenlaiset ihmiset sovi, miettikää vaikka omalle kohdallenne: usein niillä raivostuttavilla ihmisilläkin on puoliso, vakka kantensa valitsee.
Eniten mua häiritsee Mikossa juuri tuo, että häntä ei tunnu kiinnostavan ketä hän pussailee - pääasia, että pussailee. Siksi se ahdistaisi. Ei pussailu sinänsä ahdista vaikka sitä tapahtuisi paljon, jos olisi oikeasti ihastunut siihen toiseen ja tunne olisi molemminpuolinen. Nyt jää kuva, että se toiseen tutustuminen on toissijaista ja pääasia on pussailu ja läheisyys. Se alkoi liian nopeasti. Joku mättää.
Tulee kuva, että Mikko on sitä tyyppiä, joka hyppää suhteesta suhteeseen pahemmin valikoimatta ja olematta ikinä sinkkuna, koska on rakastunut rakastuneena olemiseen.
Ehkä noilla pareilla on erona nyt kuinka suhtautuvat tilanteeseen ja kuinka tottuvat toisiinsa. Heidi ja MIkko ihastuvat toistensa ulkonäköön ja fyysinen yhteys näytti löytyvän heti. Voimakas ihastus/rakastuminen ihmiseen jota ei tunne oikeastaan yhtään yhdessä tv-kameroiden kanssa täytyy olla aika hämmentävä olotila. Kun siihen lisätään kaksi voimakasta persoonaa (Mikko ei vaikuta miltää jees-mieheltä ja Heidi on jopa jäykän oloinen mielipiteissään) niin ongelmia voi ennustaa ilman Tinder-juorujakin. Jotenkin "puhuvat" jo enemmän kameralle kuin toisilleen häämatkan aikana. Kaksi muuta paria on rehellisemmän oloisia tuossa tilanteessa. Milla ja Kimmo varsinkin aloittivat hyvin varovasti mutta hienosti ovat löytäneet toisiaan silloin kun ne kamerat on ollut suljettuna ja tuo läheneminen näkyy parin käyttäytymisessä. Tiima ja Samuel luottavat huumoriin ja joustavuuteen mutta molemmat tuntuvat tajuavan tilanteen hankaluuden: uskaltaako hypätä tunteella suhteeseen ihan oudon ihmisen kanssa, varmasti pelottavaa.
Kaikkinensa minusta suomalaiset ovat hyvin rohkeita. Esim. jenkkiversiossa mukana on paljon enemmän ihan julkisuuden kalastajia jotka näyttelevät läpi kuvausten ja saavat sillä tarvittavaa julkisuutta tai egon kohotusta, monet suomalaiset ovat pikemminkin mukana kansakunnalle tyypilliseen tyyliin umpirehellisinä ja asiaan sitoutuneina. Tuo on rohkeutta ja hyvää itsetuntoa!
Vierailija kirjoitti:
Milla ja Kimmo muka kumpikin rakasti matkustelua, mutta kyllä heitä katsoessa tuli mieleen Ummikot ulkomailla. Ei ollut mitään ajatusta mihin mennään ja mitä tehdään. Ostoksilla kävivät jossain turistikrääsäkaupassa.
En siis sano, että heidän tapansa lomailla oli millään tavalla "väärin", mutta vaikea kuvitella heidän matkustaneen paljon. Lentokentällä ovat töissä, mutta ovatko sen pidemmälle päässeet?
Tilanteeseen ei kenties millään tavalla vaikuttanut se, että he olivat muutamaa päivää aiemmin menneet tuntemattoman henkilön kanssa naimisiin ja lisäksi häämatka kuvattiin. Ehkä niitä maailmanmatkaaja-taitoja ehtii esitellä sitten myöhemminkin. :)
Se Mikon ja Heidin yhdessä olo on vaan kertakaikkisen vaivaannuttavaa katsottavaa. Keskusteluissa ei ole mitään syvyyttä ja se tuntuu ihan vastentahtoisesti toistensa seurassa olevien tuttujen lauseiden vaihtamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on varmasti erilaisia tottumuksia hellyyden/läheisyyden määrästä parisuhteissa. Toinen kaipaa sitä enemmän ja toinen vähemmän. Tässä Mikko todennäköisesti kaipaa läheisyyttä paljon sekä antaa sitä paljon, mikä voi johtaa riitoihin, jos Mikko ei koe saavansa sitä Heidiltä riittävästi. En tiedä kuinka paljon Heidi kaipaa läheisyyttä tai on sitä valmis antamaan. Kukapa ei kaipaisi romanttisuutta suhteessa tai kokevansa olevansa viehättävä? Näen myös, että osa ihmisistä ihastuu nopeasti, kun taas osa haluaa olla varovaisempi tunteissaan. Minusta on väärin syyttää ihmisiä siitä, jos toinen on suhteessa on liian "päällekäyvän" oloinen tai romanttinen, jos hän on luonteeltaan kiltti ja sympaattinen. Jos Heidistä tai muista on tuntunut se vaivaannuttavalta, niin voisiko siitä jutella Mikon kanssa suoraan ja mahdollisesti korjata asian? Monet ovat maininneet, että Mikko tuntuu epävarmalta, kun koko ajan täytyy pussailla eikä hän osaa keskustella. Minusta on väärin syyttää tästä ihmistä, jos hän tykkää toimia näin. Olisiko parempi sanoa, että ihmiset eivät vain ole sitten samalla aaltopituudella viestinnällisesti ja tarpeeksi samanhenkisiä?
Kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi osata sen verran toppuutella itseään, ettei jo muutaman tunnin tuntemisen jälkeen tunge vähän väliä huuliaan toisen naamalle, vaikka kuinka itse tykkäisi siitä. Eihän tuossa vaiheessa voi vielä tietää, mitä toinen siitä tykkää. Varmaan normaalielämässä on niitä miehiä, jotka heti yksien treffien jälkeen pommittaa viesteillä liiallista innokkuuttaan. Musta ainakin tuollainen yli-innokkuus viestii vähintäänkin itsehillinnän puutteesta, kun ei osata ottaa sitä toista osapuolta huomioon oikealla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua häiritsee Mikossa juuri tuo, että häntä ei tunnu kiinnostavan ketä hän pussailee - pääasia, että pussailee. Siksi se ahdistaisi. Ei pussailu sinänsä ahdista vaikka sitä tapahtuisi paljon, jos olisi oikeasti ihastunut siihen toiseen ja tunne olisi molemminpuolinen. Nyt jää kuva, että se toiseen tutustuminen on toissijaista ja pääasia on pussailu ja läheisyys. Se alkoi liian nopeasti. Joku mättää.
Tulee kuva, että Mikko on sitä tyyppiä, joka hyppää suhteesta suhteeseen pahemmin valikoimatta ja olematta ikinä sinkkuna, koska on rakastunut rakastuneena olemiseen.
Olisin myös hyvin varpaillani tyypin kanssa, joka viikon tuntemisen jälkeen sanoo olevansa rakastunut.
Toi Heidin ja Mikon keskustelu vaikuttaa tosiaan siltä, että puhutaan enemmän kameralle kuin toiselle ja että on vaan pakko puhua jotain koska hiljaisuus olisi vielä kiusallisempaa. En tiedä johtuuko se vaan tuosta Heidin napasta ulosannista, mutta tulee olo että hän yrittää vakuutella katsojille, että juu hyvin pyyhkii ja paremmin ei voisi ollakaan. Kun hän esimerkiksi kertoi kameralle (ilmeisesti kuvaajaa katsoen), että. "joo-o, kyllä tässä on vetovoimaa. hauskaa että meille on muodostunut jo tällaisia inside-vitsejäkin." Kun esim. Tiina ja Samuel sanovat jotain tuollaista, niin he katsovat toisiaan ja puhuvat toisilleen.
Voin kuvitella mitä Heidi miettii Mikon seurassa ollessaan: "taas?? ... taas!! ... taas pusu?!? ...no joko nyt taas!!" 😁
Kimmo on melkoisen alistuva. Itselle olis turnofff tollanen mies. Katsoi varovasti millaa ja kysyi otetaanko puolen tunnin vai tunnin? sit Milla heti vastas ja Kimmo JOO se on ihan sopiva. Ärgh, älä mielistele koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ööh.. Mä käyn joka lomalla turistikrääsäkaupassa koska keräilen reissuista klassisia turistijääkaappimagneetteja, ostan lisäksi kavereille hassuja tuliaisia tai postikortteja. Apua, matkailen siis väärin! Laskin juuri että kävin viime vuonna 19 lentokentällä ja 4 maanosassa, tänä vuonna olen käynyt Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Nykissä. Silti en tiedä miltä minun matkailuni jossain tuntemattomassa Eurooppalaisessa kaupungissa vaikuttaisi kun joku kyyläisi sitä tuolla lailla kriittisesti...
Tässä se taas nähdään, miten joihinkin naisiin vetoaa äärimmäisen hyvin tuollainen yli-imelä lipevyys ja ihan suoranainen lääppiminen.
Stereotypioita kyllä, mutta niin vaan näyttää, että naisen itsetunto ja ns "rakastamisen halu" korreloituu suoraan saatujen lahjusten määrään.
Mies vielä täysi vässykkä ja mielistelijä, aika etovaa.
Mua jostain syystä ällötti jo hääjaksossa se jatkuva nuoleskelu, vaikka silloin tinderjutuista ei ollut tietoakaan. Ihmettelin silloin, kun suurin osa täällä taisi pitää sitä söpönä ja ihanana ja mitä vielä... itse kiinnitin huomiota siihen et se oli nimenomaan Mikko, joka vähän väliä tunki huuliaan jatkuvasti Heidille, ällötti katsoa :D Ja olihan se vähän outoa olla jo alttarilla heti huulet vastassa, kun ei edes tervehtimään olla vielä ehditty.