Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
6401/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättäkää sitten, kun Mikon ja Heidin riita sekä Kimmon saama raivaussaha on käsitelty.

Paitsi että koko ketju taitaa olla kuollut siinä vaiheessa.

Raivaussahasta on puhuttu aivan liian vähän. Minusta appi aiheutti turhaa painetta kertomalla, että omansa on huonompi.

Metsäpalsta varmaan tulee kuitenkin Millan nimiin. Raivaustarpeesta päätellen ei kovin arvokasta vielä. Vaatii Kimmolla kymmenien vuosien hoidon vaimoa ja metsää kohtaa, että tilipäivä koittaa.

Raskasta on Kimmolla: töissä rahdataan laukkuja ja vapaa-ajalla raivataan metsiä ja kuunnellaan vaimon kaakatusta. Kevyintä lienee maratonin juoksu tällä kaverilla.

Vierailija
6402/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mikon ja Heidin riita on "hyvä" esimerkki siitä, kun riidellään roskapussin viemisestä, vaikka taustalla on loukatut tunteet. Näin on varmaankin ollut myös aiemmissa riidoissa, koska oikeita riidanaiheita heillä ei todellakaan ole ollut.

Mielestäni Samuel olisi voinutkin suuttua siitä Tiinan kähveltämästä lipusta, mutta hienosti Samuel kertoi olevansa vähän loukkaantunut ja Tiina myönsi tehneensä sen, koska tunsi epävarmuutta.

Mikko ei osaa tunteitaan pukea sanoiksi kovin kummoisesti. Kertoo tuntevansa mustasukkaisuutta, mutta miksi? Onko tullut petetyksi vai mitä. Hän myös kertoi, että harmittaa kun riidellään. Miksi sitten ei hyväksy toisen anteeksipyyntöä vaan jatkaa murjotusta. Muutamassa viikossa ei voi olla niin suuria tunteita toista ihmistä kohtaan, että arkinen riita saisi noin vereslihalle.

Toivon erityisesti Mikolle apua. Hänellä on selvästi vanhoja, käsittelemättömiä asioita painamassa sydäntä. Heidi kyllä selviää tuosta ja osaa vastedes varoa mikkomiehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herättäkää sitten, kun Mikon ja Heidin riita sekä Kimmon saama raivaussaha on käsitelty.

Raivaussahasta on puhuttu aivan liian vähän. Minusta appi aiheutti turhaa painetta kertomalla, että omansa on huonompi.

Metsäpalsta varmaan tulee kuitenkin Millan nimiin. Raivaustarpeesta päätellen ei kovin arvokasta vielä. Vaatii Kimmolla kymmenien vuosien hoidon vaimoa ja metsää kohtaa, että tilipäivä koittaa.

Raskasta on Kimmolla: töissä rahdataan laukkuja ja vapaa-ajalla raivataan metsiä ja kuunnellaan vaimon kaakatusta. Kevyintä lienee maratonin juoksu tällä kaverilla.

Raivaussahan symboliikastakin on puhuttu ihan liian vähän. Ehkä raivaussaha oli metafora. 

Myös kissa saattaa muuten olla metafora. Sillä kysehän ei ole kissasta, vaan kaikesta siitä mitä se kissa EDUSTAA, prkl.

Vierailija
6404/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs veikkaatte? Onko Mikon ja Heidin mahdollista saada nuo riidat sovituksi ja saada rakennettua toimiva avioliitto?

Itse olen sitä mieltä, että periaatteessa on, jos pystyvät näkemään itsessään virheitä ja tulemaan puolitiehen vastaan.

Jos Mikko saa tunnon tilanteestaan ja terapia tai muu valaistuminen auttaa.  Sen jälkeen Mikolla on kaikki mahdollisuudet muodostaa hyvä parisuhde, jos pari muuten on match.  

Vierailija
6405/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs veikkaatte? Onko Mikon ja Heidin mahdollista saada nuo riidat sovituksi ja saada rakennettua toimiva avioliitto?

Itse olen sitä mieltä, että periaatteessa on, jos pystyvät näkemään itsessään virheitä ja tulemaan puolitiehen vastaan.

Ei tietnkään kestä, hyvä kun saivat kuvattua.

Vierailija
6406/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti; juokse Heidi!

Tuon Mikon on parempi olla vaan yksin, ellei sitten joku onneton välttämättä halua hänen lattiamopiksi!

Vaimolla ei saisi olla mitään omia harrastuksia muuta kuin ihanan miehensä fanittaminen ja kissan hoito... Mä en kestä, toivottavasti Heidi ei haaskaa aikaansa tuolle röyhkimykselle!

Vierailija
6407/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä riidassa olikin kyse kissanhoidosta vain nimellisesti. Vähän pinnallista jumittua siihen.

Nimen omaan. Jos Heidi olisi ollut menossa marttakerhon kokoukseen sinne Turkuun, tilanne olisi ollut täysin toinen. Mikko mainitsee itsekin mustasukkaisuuden yhdeksi syyksi riitaan, ja hän jopa pitää sen tasoista mustasukkaisuutta merkkinä siitä, että hän välittää toisesta.

Minä taas pidän mustasukkaisuutta epäluottamuksen osoituksena.

Minä ajattelen, että Heidin välinpitämättömyys kissaa kohtaan sai Mikon tuntemaan, että Heidi on välinpitämätön myös häntä kohtaan. Ts. Mikolle tärkeät asiat, kissa, jalkapallo, työssä menestyminen jne., eivät merkitse Heidille mitään. --> Hän ei merkitse Heidille mitään.

Voit olla oikeassa. Mutta jos olet, niin aika lapsellista tulkintaa tuollainen että jos olet välinpitämätön minun harrastusta kohtaan niin et välitä minusta. Ei voi olettaa, että puolisoa kiinnostaa kaikki sinulle tärkeät asiat. Eikä sitä voi vaatia. Riittää, että puoliso hyväksyy ne eikä urputa niistä. Eihän Heidin salsa ole mikolle tärkeää vaan Mikko suhtautuu siihen negatiivisesti. Mitäs Heidin pitäisi siitä sitten tuntea? Että koska Mikko ei rakasta salsaharrastustani niin hän ei rakasta minua? 

Sitten taas toisaalta siellä Mikon vanhempien luona näytetyistä kuvista ilmeni, että Mikko oli käynyt Heidin kanssa tutustumassa taiteeseen, mistä ei ole näkynyt nauhoitteissa mitään. Se, mitä näemme ei ole siis koko totuus eikä Mikko välttämättä ole tyyppi, joka vie pariskuntaa vain omien kiinnostustensa mukaan.

Vierailija
6408/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän siellä ole muutakin puustoa kuin pelkkää taimikkoa. Ja käytetään sitä raivaussahaa toisinaan järeämmissäkin metsissä.

Vierailija
6409/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivaussahan symboliikastakin on puhuttu ihan liian vähän. Ehkä raivaussaha oli metafora. 

Myös kissa saattaa muuten olla metafora. Sillä kysehän ei ole kissasta, vaan kaikesta siitä mitä se kissa EDUSTAA, prkl.

Vähän niin kuin se riisi siinä toisessa ketjussa.

Vierailija
6410/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän siellä ole muutakin puustoa kuin pelkkää taimikkoa. Ja käytetään sitä raivaussahaa toisinaan järeämmissäkin metsissä.

Metsäomistuksen laajuudet olisi seuraavaksi syytä selvittää, jos on etunimi tiedossa. Sitten katsomaan karttoja. Aiheesta voisi saada 20 sivua spekulointia. Voi olla, että runkoja on kaadettukin, kun on kiva okt ja vanhoja Cadillaceja.

Vierailija
6411/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitojen analysointi on näemmä hauskaa, jos ei niissä tarvitse itse olla osapuolena. 

Vierailija
6412/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä riidassa olikin kyse kissanhoidosta vain nimellisesti. Vähän pinnallista jumittua siihen.

Nimen omaan. Jos Heidi olisi ollut menossa marttakerhon kokoukseen sinne Turkuun, tilanne olisi ollut täysin toinen. Mikko mainitsee itsekin mustasukkaisuuden yhdeksi syyksi riitaan, ja hän jopa pitää sen tasoista mustasukkaisuutta merkkinä siitä, että hän välittää toisesta.

Minä ajattelen, että Heidin välinpitämättömyys kissaa kohtaan sai Mikon tuntemaan, että Heidi on välinpitämätön myös häntä kohtaan. Ts. Mikolle tärkeät asiat, kissa, jalkapallo, työssä menestyminen jne., eivät merkitse Heidille mitään. --> Hän ei merkitse Heidille mitään.

Voit olla oikeassa. Mutta jos olet, niin aika lapsellista tulkintaa tuollainen että jos olet välinpitämätön minun harrastusta kohtaan niin et välitä minusta. Ei voi olettaa, että puolisoa kiinnostaa kaikki sinulle tärkeät asiat. Eikä sitä voi vaatia. Riittää, että puoliso hyväksyy ne eikä urputa niistä. Eihän Heidin salsa ole mikolle tärkeää vaan Mikko suhtautuu siihen negatiivisesti. Mitäs Heidin pitäisi siitä sitten tuntea? Että koska Mikko ei rakasta salsaharrastustani niin hän ei rakasta minua? 

Sitten taas toisaalta siellä Mikon vanhempien luona näytetyistä kuvista ilmeni, että Mikko oli käynyt Heidin kanssa tutustumassa taiteeseen, mistä ei ole näkynyt nauhoitteissa mitään. Se, mitä näemme ei ole siis koko totuus eikä Mikko välttämättä ole tyyppi, joka vie pariskuntaa vain omien kiinnostustensa mukaan.

Kyllä mutta ilmeisen vastentahtoisesti ainakin siitä Heidin kertomasta päätellen. "Kattokaa Mikko on ollut katsomassa taidetta! Ja näyttää peukkua. Taide on on ollut ok!" Tuo taisi muuten olla siellä Pariisissa häämatkalla, jossa ei ole sitä omaa normaalia elämää vaan aikaa kierrellä vaikka noita nähtävyyksiä.

Vierailija
6413/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä raivaussaha eli husky tai tilhi lämpökahvoilla maksaa alkaen 800 e eli ihan hyvä lahja. Sinänsä metsämaapohja ei tuollapäin paljoa maksa.

Vierailija
6414/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Mikko ja Heidi ovat molemmat vaan hirveän lapsellisia ja kypsymättömiä. Ne suinpäin lähti ihan täysillä sata lasissa alkuunsa mukaan tohon ja alussa vaan hirveetä lääppimistä ja lässytystä ja kyllähän se fyysinen vetovoima voi hetken kantaakin eteenpäin mutta pidemmän päälle pitäisi olla jotain muutakin.

.

Vain neljä osaa katsoneena kiinnitin huomion Heidin ja Mikon toisilleen osoittamiin hellyydenosoituksiin, tai paremminkin niiden puuttumiseen lähes täysin.  Läheisyyttä osoitettiin lähinnä vain viemällä huulet toisiaan vasten. Sitä tekivät tosin jotenkin liian usein ja jotenkin teennäisesti ilman että siinä olisi ollut jotain halua tai himokkuutta.

Toinen asia oli tuon riidan puiminen, jossa Mikko ei antanut yhtään sijaa Heidin vienoille sovitteluyrityksille.  Eli Mikko päättänyt, ettei halua jatkaa. 

Tainnut löytää uuden itselleen, tai sitten naiset ei vaan ole hänen juttunsa.  Itse nimittäin ainakin suhtautuisin hieman anteeksiantavammin puheitaan sovittelevaan naiseen.

Ehkä tuo riita olisi parisuhteessa jatkunut ja ratkennut kunnon halauksella ja jatkunut kiihkeäksi sovintoseksiksi.  Tuossa jäi tilanne täysin päälle ja ratkaisematta.

.

Vierailija
6415/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta ilmeisen vastentahtoisesti ainakin siitä Heidin kertomasta päätellen. "Kattokaa Mikko on ollut katsomassa taidetta! Ja näyttää peukkua. Taide on on ollut ok!" Tuo taisi muuten olla siellä Pariisissa häämatkalla, jossa ei ole sitä omaa normaalia elämää vaan aikaa kierrellä vaikka noita nähtävyyksiä.

Jos Mikko olisi käyttäytynyt samalla lailla Heidiä kohtaan tuota pidettäisiin vittuiluna (äänessä oli samaa ylenkatsetta Mikkoa kohtaan kuin täällä muutamien kommenteissa. Onko tuo itsensä paremmaksi nostaminen yleistä nuorten koulutettujen naisten joukossa?).

Vierailija
6416/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Mikko ja Heidi ovat molemmat vaan hirveän lapsellisia ja kypsymättömiä. Ne suinpäin lähti ihan täysillä sata lasissa alkuunsa mukaan tohon ja alussa vaan hirveetä lääppimistä ja lässytystä ja kyllähän se fyysinen vetovoima voi hetken kantaakin eteenpäin mutta pidemmän päälle pitäisi olla jotain muutakin.

.

Vain neljä osaa katsoneena kiinnitin huomion Heidin ja Mikon toisilleen osoittamiin hellyydenosoituksiin, tai paremminkin niiden puuttumiseen lähes täysin.  Läheisyyttä osoitettiin lähinnä vain viemällä huulet toisiaan vasten. Sitä tekivät tosin jotenkin liian usein ja jotenkin teennäisesti ilman että siinä olisi ollut jotain halua tai himokkuutta.

Toinen asia oli tuon riidan puiminen, jossa Mikko ei antanut yhtään sijaa Heidin vienoille sovitteluyrityksille.  Eli Mikko päättänyt, ettei halua jatkaa. 

Tainnut löytää uuden itselleen, tai sitten naiset ei vaan ole hänen juttunsa.  Itse nimittäin ainakin suhtautuisin hieman anteeksiantavammin puheitaan sovittelevaan naiseen.

Ehkä tuo riita olisi parisuhteessa jatkunut ja ratkennut kunnon halauksella ja jatkunut kiihkeäksi sovintoseksiksi.  Tuossa jäi tilanne täysin päälle ja ratkaisematta.

.

Mikkomiesten kanssa ei tunneta käsitettä sovintoseksi. Ei ainakaan meillä tunnettu. Sen lisäksi mies alkoi muutenkin säädellä seksiä eli pihdata, koska huomasi minun nauttivan siitä ilmeisesti liikaa. 

Vierailija
6417/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsä-insinööri-amk-ktm kirjoitti:

Hyvä raivaussaha eli husky tai tilhi lämpökahvoilla maksaa alkaen 800 e eli ihan hyvä lahja. Sinänsä metsämaapohja ei tuollapäin paljoa maksa.

Ei pelkkä maapohja, mutta jos siinä metsää kasvaa, niin kyllä puuston hinta tulee maapohjan päälle.

Vierailija
6418/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitojen analysointi on näemmä hauskaa, jos ei niissä tarvitse itse olla osapuolena. 

Niin on. Mä tunnistan itsessäni samoja piirteitä kuin on Mikossa. Olen hidas hämäläinen ja jos hetkeksi laitan suuni kiinni, se ei tarkoita, että olisin vielä sanonut asiani loppuun. Yleensä nimittäin harkitsen tarkkaan, miten sanani asettelen. Jos toinen kuitenkin keskeyttää tai tarttuu jokaiseen hiljaiseen hetkeen alkamalla tuoda esille omaa näkemystään (vaikka en siis ole ehtinyt vielä kertoa omaani loppuun asti), niin saa mut sillä tavoin ärsytettyä ja provosoitua sanomaan suoraan, mitä juuri sillä hetkellä vihaisena ajattelen. Ja silloin on satavarmaa, että toinen voi loukkaantua. Kuulunkin niihin ihmisiin, jotka jo riidan alkuvaiheessa ottaa aikalisän ja lähtee ovesta ulos tunniksi pariksi miettimään riidan syitä ja ratkaisukeinoja. 

Vierailija
6419/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnehäiriö sotkee kuvan kuten sotkisi alkoholismi, huume- tai peliongelma, pettäminen, väkivaltaisuus tms. muu vakava ongelma. Heidin osuutta ei voi arvioida suhteessa, jossa hän on ensisijaisesti olosuhteiden uhri. Se on selvää, ettei Heidi mitenkään aiheuttanut Mikon ongelmia.

Eikö todellakaan yhtään aiheuttanut? Ilmeisesti Mikolta jäi hyvän ystävänsä once in a lifetime -polttarit  väliin, kun Heidi yllätti päättämällä lähteä Tampereelle. Aiemmin oli kaiketi ollut lähtökohtana se, että Heidi asuu Mikolla kuvausjakson ajan. Varmaan Mikko olisi pyrkinyt mahdollistamaan Heidin viikonloppuretken, jos olisi vielä ehtinyt järjestää Äijälle korvaavan hoidon - siksihän Mikko mainitsi, että olisit laittanut edes tekstarin päätöksen tehtyäsi. Nyt se ilmeisesti oli kuitenkin jo liian myöhäistä. En näe, että Mikon suuttumisen syy olisi ensi sijassa se, että Heidi menee, vaan se, että Heidi ei ajatellut sen seurauksia tilanteen isomman kuvan kannalta.

Mikkoko sitten ajatteli? On varmasti tiennyt jo kuukausia että bestmaninsä polttarit on tulossa mutta ei missään vaiheessaa tullut ajatelleeksi että miten se kissanhoito järjestyy sillä aikaa kun hän on poissa.

Mutta Mikko ja Heidi ovat AVIOLIITOSSA. Onko Heidi missään vaiheessa sanonut, että hän ei aio hoitaa Mikon kissaa? Minä ainakin olettaisin, että jos olen naimisissa, mulla olisi kissa ja on sovittu, että lähden ystäväni polttareihin, niin toinen ei sitten yks kaks keksi, että mäpäs lähden jonnekin kans. Jos haluaa lähteä, niin ok, mutta siitä olisi suotavaa kertoa sen verran aikaisemmin, että ehtisin hankkia kissalle jonkun toisen hoitajan. Yksi päiväkin voi jo vaikuttaa paljon. Tai tehdä jo heti alussa selväksi, että minä en aio sinun kissaasi hoitaa, jolloin tällaista oletusta ei edes aviopuolisoonsa kohdistaisi. 

Avioliitossa mutta tunteneet muutaman viikon, joten ei tuota voi mielestäni verrata normaaliin avioliittoon, joka solmitaan normaalisti vuosien tuntemisen jälkeen. Kyllä siina ajassa puolison sinkkuaikana hankkima lemmikki alkaa varmasti tuntua ihan eritavalla perheeseen kuuluvalta jäseneltä. Nythän juteltiin vasta sellaisesta, että Mikon kissa on luultavasti alkanut pikkuhiljaa hyväksyä Heidiä. Mutta vaikka olisi ilmoittanut polttariaamuna, niin miten ihmeessä Mikko ei onnistu järkkäämään hoitoa jotenkin? Onhan sitä kissaa joku tai varmasti useampikin henkilö hoitanut aikaisemminkin, Mikko asuu pientaloalueella jossa luulisi kyllä jonkun naapurinsa tuntevan sen verran että voisi pyytää käydä lauantaina laittamassa kissalle vähän ruokaa, maksullisia hoitoloita on olemassa.

Olet ihan oikeassa, mutta Mikko luulee elävänsä avioliitossa Heidin kanssa, mutta Heidi on vasta aloittanut seurustelun Mikon kanssa. 

Hyvä kiteytys. Tuohon ne heidän riitansa varmaan pohjautuukin. Toinen kokee vasta alkaneensa seurustella ja olevansa ihastumis/tutustumisvaiheessa (mikä on psykologisesti totta tässä tilanteessa). Toinen kokee olevansa avioliitossa (mikä taas on paperilla totta, mutta psykologisesti epätotta ja parisuhteen dynamiikan kannalta epätotta). 

Tiinan ja Samuelin suhde toimii, koska he molemmat alkoivat heti häämatkan jälkeen elää  arkeaan avioparina. 

Mutta Mikko teki väärin, koska hän alkoi myös heti häämatkan jälkeen elämään arkea avioparina töineen, harrastuksineen ja kissoineen?

Vierailija
6420/8622 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Mikkomiesten kanssa ei tunneta käsitettä sovintoseksi. Ei ainakaan meillä tunnettu. Sen lisäksi mies alkoi muutenkin säädellä seksiä eli pihdata, koska huomasi minun nauttivan siitä ilmeisesti liikaa. 

Olen tämän ketjun myötä kauhukseni tajunnut, että minunkin mies on mikkomies. Ja hänkään ei ole koskaan suostunut yrityksistäni huolimatta sovintoseksiin. Ja nimenomaan säätelee seksiä ihan kuin kiusakseen.

Ketju on lukittu.