Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Mun mielestä oli ihan hirveetä, kun Milla sanoi kuinka hänen aikaisemmat parisuhteet ovat olleet niin todella intohimoisia ja tämä kyseinen suhde on vaan niin tasainen ja tylsä. Kuinka voi sanoa noin oman miehensä kuullen? Jotenkin tosi järkyttävää! :D Ja samassa jaksossa nauraa kuinka on suhteen mies. Hyi olkoon.
Ovatkohan asiantuntiat edelleen sitä mieltä että Milla on niin ihana nainen.
Ensinnäkin tämä keittiöpsykologia mitä täällä harrastetaan on kamalaa. Lopettakaa hyvät ihmiset! Ei kukaan voi sanoa ohjelmassa nähtyjen leikattujen kohtausten perusteella, että Mikko tai kukaan muukaan on esim. narsisti tai väkivaltainen. Tuskin edes oikea psykologi voi diagnosoida ketään näin pienen materiaalin pohjalta. Eikä näin pienen materiaalin pohjalta voi vetää mitään kovin syvällisiä johtopäätöksiä esim. jostain Millan äidistä. Äiti todennäköisesti jännitti ja vältteli tv-kameroita!! Kuten aiemmin Millan kaveri Eelis ei todennäköisesti halunnut esiintyä kameroille ja käyttäytyi siksi omituisesti. Nämä ihmiset ovat varmaan suostuneet Millan mieliksi kuvattavaksi, kun eivät ole kehdanneet kieltäytyä. Heidän persoonastaan ei kovin paljon voi päätellä muutaman minuutin klipin perusteella, joten älkää oikeasti viitsikö!
Toinen asia on sitten, että osallistuessaan ohjelmaan nämä päähenkilöt eli parit ovat asettaneet itsensä vapaaehtoisesti jonkinlaisen arvostelun kohteeksi. Mutta ihmisten pitäisi silti muistaa, ettei tuntemattomista ihmisistä tulisi kirjoittaa kovin rumasti ja ilkeästi. Se nyt vaan ei kuulu hyviin käytöstapoihin ja ohjelmassa näemme vain pienen leikatun ja käsikirjoitetun otoksen kaikesta tapahtuneesta. Emme tiedä mitä kulisseissa on oikeasti tapahtunut.
Tuli vaan siitä Mikon tinderöinnistä mieleen, että ei taida hepun itsetunto kestää sitä, että suhde kariutuu tässä ohjelmassa eikä olisi uutta naista kainalossa, kun tämä ohjelma tulee ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oli ihan hirveetä, kun Milla sanoi kuinka hänen aikaisemmat parisuhteet ovat olleet niin todella intohimoisia ja tämä kyseinen suhde on vaan niin tasainen ja tylsä. Kuinka voi sanoa noin oman miehensä kuullen? Jotenkin tosi järkyttävää! :D Ja samassa jaksossa nauraa kuinka on suhteen mies. Hyi olkoon.
Eihän tuo lausahdus suhteen tasaisuudesta ollut mikään moite, vaan huomio siitä, että heillä on hyvä ja tasainen suhde. Aikaisemmat suhteet ovat olleet pelkkää ylä- ja alamäkeä ja se ei ilmeisesti ole toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin tämä keittiöpsykologia mitä täällä harrastetaan on kamalaa. Lopettakaa hyvät ihmiset! Ei kukaan voi sanoa ohjelmassa nähtyjen leikattujen kohtausten perusteella, että Mikko tai kukaan muukaan on esim. narsisti tai väkivaltainen. Tuskin edes oikea psykologi voi diagnosoida ketään näin pienen materiaalin pohjalta. Eikä näin pienen materiaalin pohjalta voi vetää mitään kovin syvällisiä johtopäätöksiä esim. jostain Millan äidistä. Äiti todennäköisesti jännitti ja vältteli tv-kameroita!! Kuten aiemmin Millan kaveri Eelis ei todennäköisesti halunnut esiintyä kameroille ja käyttäytyi siksi omituisesti. Nämä ihmiset ovat varmaan suostuneet Millan mieliksi kuvattavaksi, kun eivät ole kehdanneet kieltäytyä. Heidän persoonastaan ei kovin paljon voi päätellä muutaman minuutin klipin perusteella, joten älkää oikeasti viitsikö!
Toinen asia on sitten, että osallistuessaan ohjelmaan nämä päähenkilöt eli parit ovat asettaneet itsensä vapaaehtoisesti jonkinlaisen arvostelun kohteeksi. Mutta ihmisten pitäisi silti muistaa, ettei tuntemattomista ihmisistä tulisi kirjoittaa kovin rumasti ja ilkeästi. Se nyt vaan ei kuulu hyviin käytöstapoihin ja ohjelmassa näemme vain pienen leikatun ja käsikirjoitetun otoksen kaikesta tapahtuneesta. Emme tiedä mitä kulisseissa on oikeasti tapahtunut.
Tästä tuli mieleeni, että ihmiset ylipäätään haluavat nähdä toisissa hyvää ja olla puuttumatta epäkohtiin, vaikkapa nyt nämä "asiantuntijat" ja muut läheiset. Joskus olisi ihan hyvä sanoa suoraan, että hei tuo homma ei nyt vaan toimi tai että tiedäthän, että jos tunnet olosi ahdistuneeksi suhteessa, voit lähteä siitä pois.
Itse sinnittelin vuosia ihan oikeasti luonnehäiriöisen ihmisen kanssa. En toki kauheasti puhunut siitä, mitä meidän välillämme tapahtui, mutta kukaan perheenjäsen tai ystäväni tai edes terapeutti ei puuttunut asiaan mitenkään. Olisin varmasti lähtenyt aiemmin, jos olisin saanut pientä tuuppausta tai edes apua silmien avaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Samoin se, kun Kimmo erehtyi sanomaan että hänen aikaisemmissa suhteissa ollut nalkuttajia niin Milla siihen veemäisesti " MÄ oon sun nykyinen suhde" että äläpä vaan mulle puhu sun entisistä. Itse kyllä mainostaa mien intohimoisia suhteita hänellä on takanaan ja hän on ollut niiiiin kuumis punapäänä että kaikki mieet tulivat iskemään. Ällöttävä pissis-Milla!
Milla on kyllä mielestäni todella kaamea. Haikailee vanhojen jännien suhteidensa äärelle ja ei halua Kimmoa.
Katson eilistä jaksoa uusintana ja tulee ihan oikeasti paha olo tästä jaksosta. Tänä vuonna kyllä on asiantuntijat menneet näissä naittamisissa niin metsään että HÄVETKÄÄ!!!! Tämä on mielestäni ollut se ainoa paritusohjelma jossa ollaan tosimielellä liikenteessä eikä vain haluta pärstää telkkariin ( unelmavävyt, kiss bang love jne)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo lausahdus suhteen tasaisuudesta ollut mikään moite, vaan huomio siitä, että heillä on hyvä ja tasainen suhde. Aikaisemmat suhteet ovat olleet pelkkää ylä- ja alamäkeä ja se ei ilmeisesti ole toiminut.
Ymmärsin kyllä, että tämä oli myös positiivinen huomio. Mutta tuohon lauseeseen kiteytän kaikki aiemmissakin jaksoissa heitetyt kyssärit ilmaan siitä onko alkuhuuma jo kaikonnut yms muut "olen tämän suhteen mies ja sä tollainen akka eväsleipiesi kanssa" ei mielestäni tuon tasaisen ja tylsän suhteen ääneen mainitseminen ole kovin imartelevaa miestä kohtaan.
Mikko vaikuttaa mielestäni aivan tavalliselta ekonomimieheltä. Tekee paljonlaisesti töitä, on tavoitteellinen, harrastaa sekä suomalaisille miehille tyypillisiä juttuja (kalastus, jalkapallo) että erityisesti omalle viiteryhmälle tyyppillisiä asioita (golf, talousjutut). Asuu sen tyyppisessä modernissa talossa kuin muutkin kaverinsa, sisustaa kuten miehillä on tapana ja se autokin on tavallinen. Koiran sijaan hänellä on kissa, mutta siinä ne erikoisuudet. En tunne häntä, mutta muutamia yhteisiä tuttuja näyttää olevan. He ovat mukavia, meneviä, huumorintajuisia naisia, kauniita ja tyylikkäitä, mutta ei kyllä sitten hiukkaakaan hipsterihenkisiä tai vaihtoehtoisia. Jos heistä joku sattuisi haluamaan kodin, jossa on vanhan ajan tunnelmaa, niin se olisi jotain kartanohenkistä uusenglantilaista sisustusta, komea (toimiva) takka/kaakeliuuni ja lankkulattia lattialämmityksellä eikä sokkeloita, vetoisia ikkunoita ja matalia ovia. Voisin kuvitella Mikon sopivan yhteen jonkun heistä kanssa ja kykenevän tuon tasoisiin kompromisseihin.
Heidistä on kenties haastatteluissa muodostunut kuva naisesta, joka kaipaa tummaa, pitkää, komeaa, temperamenttista, latinotyyppistä miestä, joka osaa viedä machomaisesti, mutta pusuttelee hellästi. Ei kuitenkaan normilatinoa, vaan sellaisen, joka ymmärtää suomalaisen tasa-arvoisen yhteiskunnan periaatteet. Akateeminen. Tulee toimeen omillaan. On menevä eikä takertuva.
Voin kuvitella, että asiantuntijoista Mikko on täyttänyt kuvauksen niin hyvin kuin mahdollista. Ulkonäkö miellyttää, jämäkkyyttä löytyy, pusuttelu sujuu. Myös akateemisuuspykälä täyttyy mielestäni hyvin: kumpikaan ei ole pohdiskelevaa tutkijatyyppiä vaan enemmänkin fiksuja, käytännönläheiseen ammattiin korkeasti koulutettuja, suoraviivaisia ihmisiä. Mutta asiantuntijoilta on jäänyt huomaamatta, että vähintään toisen pitäisi olla kohtalaisen joustava. Että tavat riidellä ja sopia sopivat huonosti yhteen. Että toinen on todella totaalisesti hurahtanut latinokulttuuriin ja toinen ei pidä siitä yhtään. Että toinen on ylpeä siitä, että on huithapeli ja toinen arvostaa järjestystä. Tai sitten on huomattu, mutta ajateltu, että tämä ei kenties ole ratkaisevaa. Ehkei olekaan.
Huumorintaju on ehkä kumminkin se tämän pariskunnan suurin kompastuskivi. Siitä ei tule yhtään mitään, jos toinen naljailee puolileikillä jatkuvasti jotain ja toinen ottaa tosissaan ja suuttuu. Hyvä yhteinen huumori voi pelastaa tosi paljon, kuten Tiinan ja Samuelin tapauksessa näkee. Ei draamaa vaan yhdessä nauramista. Tässä se Dunderfelt menee ansaan. Erilaisuus synnyttää kyllä jännitettä, mutta kun ihmiset ovat joka tapauksessa aina jollain tapaa erilaisia. Haaste on pikemminkin löytää joku, jonka erilaisuus ei ärsytä liikaa ja väärällä tavalla. Dunderfelt ajattelee, että parinkymmenen vuoden kuluttua seksielämä käy tylsäksi, jos ei ole jännitettä, mutta kun ensin pitäisi saada ihmiset pysymään yhdessä edes pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin se, kun Kimmo erehtyi sanomaan että hänen aikaisemmissa suhteissa ollut nalkuttajia niin Milla siihen veemäisesti " MÄ oon sun nykyinen suhde" että äläpä vaan mulle puhu sun entisistä. Itse kyllä mainostaa mien intohimoisia suhteita hänellä on takanaan ja hän on ollut niiiiin kuumis punapäänä että kaikki mieet tulivat iskemään. Ällöttävä pissis-Milla!
Joo aivan! Taitaa ottaa kaaliin, kun nyt Millaista "vaan tykätään" eikä pidetä minään toyladyna.
Toylady, en äkkiseltään keksinyt parempaa sanaa tälle. Aamukahvi vielä kesken. :D
Vierailija kirjoitti:
Heidi ja Mikko vaikuttaa jaksojen perusteella kyllä viettäneen enemmän aikaa Ylöjärvellä ja Tampereella. Patikointi,kalastus,jalkapallo ja golf on kaikki ollut Tampereen seudulla. Mitä Heidin harrastuksia ovat kokeilleet? Vain salsa tuotu esille eikä sitäkään olisi saanut kokeilla. Heidille pisteet, että puhuu ääneen ongelmista kun toinen vain mutisee ja väittää, että tällaista parisuhde on. On kyllä erikoinen match, arvot ei taida oikein kohdata. Heidi sanoikin, että olisi toivonut Mikon hieman priorisoivan menojaan tässä rakkauskokeilussa. Miksi kukaan etsii itselleen puolisoa, jos ei ole elämässä tilaa ja aikaa parisuhteelle?
Ei se mielestäni haittaa, että pariskunnalla on omat ja erilaiset harrastukset. Vuosien kuluessa niitä yhteisiäkin mielenkiinnonkohteita tulee varmasti, esim. jonkun liikunnallisen jutun kautta. Mutta toisen jutuista täytyy kyllä olla edes hieman kiinnostunut. Ja mustasukkaisuus mahdollisista harrastuskavereista ei kuulu kuvioon. Tuo Mikon täysi mielenkiinnon puute ja mustasukkaisuus on kyllä tosi masentavaa.
Hän olisi voinut ehdottaa, että käyvät kokeilemassa tanssimista yhdessä.
On niitä paikkoja Tampereellakin. Mielummin kyhnää kissan kanssa sohvalla. Yak!
Miehenä on seurannut tätä sarjaa ja valitettavasti omassa suhteessa olen kuin Kimmo ja/tai Heidi. Ollaan mielummin hiljaa kuin sanoo jotain "väärää". Vastaan ei kannata juuri sanoa, tai toinen suuttuu.. Kai se on lopun alkua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aivan! Taitaa ottaa kaaliin, kun nyt Millaista "vaan tykätään" eikä pidetä minään toyladyna.
Toylady, en äkkiseltään keksinyt parempaa sanaa tälle. Aamukahvi vielä kesken. :D
Nooh, nooh, kyllä Siperia opettaa Millaa.
Kun nyt vielä tulevina vuosina käy muutaman jännämiehen läpi, niin tajuaa, kun on jo liian myöhäistä että:"Annettiinhan mulle kerran hyväkin mies -kaupallisen tv-yhtiön toimesta!"
Tää on hyvä ohjelma siinä mielessä, et tässä oppii myös itsestään. Itse olin huonossa suhteessa nuorempana ja käyttäydyin siinä huonosti. Käyttäytymisessäni oli sekoitus Millaa ja Heidiä. Riideltiin aivan kokoajan, lopulta erottiin minun toimestani.
Tajusin, että mies vain ei ollut ollenkaan minun tyyppiäni, ja hain riidoilla/selkkauksilla sitä eroa. Halusin myös osoittaa miehelle miten tärkeitä jotkin asiat mulle olivat, olisin valmis eroamaan ellei mies joustaisi niissä. Eroa ei vain kuulunut ja lopulta oli aika katsoa peiliin: olin täysin onneton suhteessa, jossa mies oli olevinaan onnellinen eikä olisi halunnut erota ikinä. Kyllähän siinä kasvoi itse tajuamaan, ettei toinen ole velvollinen mihinkään. On parempi ottaa sellainen mies, joka miellyttää ensi hetkestä.
Veikkaan et Heidi ja Milla eivät ole satasella kiinnostuneita kumppanistaan, ja Millalla se tyytymättömyys ja pettymys purkautuu lapsellisemmin. Ei muutakuin seuraavaa ukkelia kierrokseen, itse en enää tuhlaisi aikaa noin selkeään "ei kiinnosta"-tapaukseen. Kohteliashan sitä pitäisi olla, mutta Milla ehkä vielä elättelee ajatusta et noooh kyllä mä ton just ja just kelpuuttaisin jos se muuttuisi about tuhannella eri tavalla. Ja vähän sitä ärsytän nii ehkä se itse sanoo et painu noita-akka hemmettiin eikä mun tarvitse olla as jättäjä. Ja se on kyllä aivan tuhoontuomittu tie. Mäkin tajusin myöhemmin et paljon vähemmällä vahingolla olisi huonossa suhteessa selvinnnyt, jos olisi vain myöntänyt faktat ja jättänyt.leikin sikseen mahdollisimman pian riippumatta siitä kuinka paskana ihmisenä pidettäisiin. Ei vaan oo kaiken ajan tuhlaamisen arvoista sählätä sellaisen ihmisen kanssa, josta kumppania ei tule.
Eli ymmärrän oman kokemuksen pohjalta Millaa. Ja toisaalta myös hänen käytöstään, tuskin on aiemmin ajautunut vastaavaan tilanteeseen, ja tilanne saa käyttäytymään todellisuutta lapsellisemmin. Kimmossa ei varmasti mitään vikaa, mut Millalle hän ei vaan sovi mitenkään. Heidi ja Mikko saisivat erota myös samantien, kumpikin etsii suhteelta eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?? Mikko ei anna heidin salsata ku siellä on muita miehiä??
Onko tuo nyt mikään ihme. En tykkäisi jos kumppanini kertoisi menevän mielellään halailemaan muita vastakkaisen sukupuolen edustajia, eikä tanssiminen, etenkään niin eroottisen virittyneen tyylisuunnan kuin salsan harrastus siitä olennaisesti poikkea.
No herra on sitten hyvä ja lähtee itse sinne mukaan vaimoaan halailemaan eroottisesti. Eihän Heidikään estä Mikolta jalkapalloa tai golfia.
Mutta kieltäisikö Heidi Mikolta esim. käymisen työkaverinaisten kanssa sekasaunassa? Eihän siinäkään mitään jännitteitä ole, jos ei sitä siltä kannalta ota. Jotkut ottavat pulttia jopa siitä, jos miehellä on seinällä tyttökalenteri tai yllättää tämän katsomassa koneelta kauniiden naisten kuvia. On tuo salsan tanssiminenesim siihen nähden sentään aika paljon henkilökohtaisempaa intiimiä toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä on seurannut tätä sarjaa ja valitettavasti omassa suhteessa olen kuin Kimmo ja/tai Heidi. Ollaan mielummin hiljaa kuin sanoo jotain "väärää". Vastaan ei kannata juuri sanoa, tai toinen suuttuu.. Kai se on lopun alkua täällä.
No ei se nyt mitään lopun alkua ole, jos toinen ei ole antanut siihen suuntaan viitteitä. Tykkäätkö olla aina hiljaa vai sapettaako se sinua? Onko sinulle oikeasti ihan sama vai etkö vaan halua konfliktia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh?? Mikko ei anna heidin salsata ku siellä on muita miehiä??
Onko tuo nyt mikään ihme. En tykkäisi jos kumppanini kertoisi menevän mielellään halailemaan muita vastakkaisen sukupuolen edustajia, eikä tanssiminen, etenkään niin eroottisen virittyneen tyylisuunnan kuin salsan harrastus siitä olennaisesti poikkea.
No herra on sitten hyvä ja lähtee itse sinne mukaan vaimoaan halailemaan eroottisesti. Eihän Heidikään estä Mikolta jalkapalloa tai golfia.
Mutta kieltäisikö Heidi Mikolta esim. käymisen työkaverinaisten kanssa sekasaunassa? Eihän siinäkään mitään jännitteitä ole, jos ei sitä siltä kannalta ota. Jotkut ottavat pulttia jopa siitä, jos miehellä on seinällä tyttökalenteri tai yllättää tämän katsomassa koneelta kauniiden naisten kuvia. On tuo salsan tanssiminenesim siihen nähden sentään aika paljon henkilökohtaisempaa intiimiä toimintaa.
Salsan tanssiminen on henkilökohtaista intiimiä toimintaa, jos sitä tanssitaan sillä vireellä jonkun kanssa mielellään vaikkapa sen oman kumppanin. Sen sijaan nuo salsabileet eivät ole mitään eroottisia sessioita vaan nauttimista musiikista ja sen tuomasta liikkeestä ja tunteesta.
Ymmärtääkseni Tampereen Pispalassa.