Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL

Vierailija
05.09.2016 |

Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?

En malta odottaa!

Kommentit (8622)

Vierailija
2721/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntui, että Dunderfelt kohteli Millaa ja Kimmoa alentuvasti, kuin he olisivat teinejä ja märkäkorvia perustamaan parisuhdetta? Toki parit ovat eri vaiheessa suhteissaan, mutta silti. Tämäkö oli sen "viehättävän Millan, jos jostain syystä ei ole saanut kumppania" ohjaamista ja tukemista parisuhteessa? "Mistä Kimmossa fyysisesti pidät?" Öh.

Mitenniin alentuvasti? Alentavasti taitaa olla oikea termi.

Alentuva tarkoittaa ylemmyydentuntoisen kohteliasta, armollisen suopeaa tai ystävällista. Alentavasti käyttäytyvä taas osoittaa suoraa halveksuntaa. Näin on siis määritelty suomen kielessä, vaikka se kuulostaakin äkkiseltään oudolta.

Mutta englannin kielen patronizing ja condescending on suomennettu alentuvaksi, ja tietääkseni nuo englannin kielen sanat tarkoittaa sellaista "voi kulta pieni" -tyylistä ylemmyydentuntoa. Ja niinhän sinäkin määrittelit että alentuva tarkoittaa ylemmyydentuntoisen kohteliasta, eli naamiodaan se ylemmyydentunto kohteliaisuudeksi koska ei voida vittuilla päin naamaa.

Nimenomaan sitähän condescending ja patronising tarkoittaa; ylemmyydentuntoisen "kohteliasta", holhoavaa jne. Alentava voisi olla derogatory, degrading, humiliating jne. Ollaan siis samaa mieltä?

Vierailija
2722/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin parikymppisenä miehen kanssa, joka oli minusta mukava ja hyvä mies. Varsinkin seurustelun alussa tapailuvaiheessa pohdiskelin kovasti, että tykkäänkö tästä tyypistä muuten kuin kaverina. Jotenkin tilanne kuitenkin ajautui siihen että alettiin seurustelemaan, vaikka monesti aina mietin, että onhan tää hyvä mies MUTTA.. No erohan siitä tuli parin vuoden jälkeen. En kadu suhdetta, mutta nyt kymmenen vuoden jälkeen en lähtis enää tuolta pohjalta suhteeseen. Jotenkin Millan suhtautumisesta Kimmoon tulee samanlainen olo kuin omasta suhteesta. Milla tosiaankin vakuuttelee itselleen, että Kimmosta kannattais tykätä kun se on kiva tyyppi.. aina se vaan ei riitä.

Tiina on aika nipo, mutta Samuel tuntuu hänestä pitävän. Eiköhän Tiinan nipoilu jonkin verran karise ajan myötä.

Mikko on outo, jopa epämiellyttävä. Heidille Mikko ei sovi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntui, että Dunderfelt kohteli Millaa ja Kimmoa alentuvasti, kuin he olisivat teinejä ja märkäkorvia perustamaan parisuhdetta? Toki parit ovat eri vaiheessa suhteissaan, mutta silti. Tämäkö oli sen "viehättävän Millan, jos jostain syystä ei ole saanut kumppania" ohjaamista ja tukemista parisuhteessa? "Mistä Kimmossa fyysisesti pidät?" Öh.

Alentuva tarkoittaa ylemmyydentuntoisen kohteliasta, armollisen suopeaa tai ystävällista. Alentavasti käyttäytyvä taas osoittaa suoraa halveksuntaa. Näin on siis määritelty suomen kielessä, vaikka se kuulostaakin äkkiseltään oudolta.

Mutta englannin kielen patronizing ja condescending on suomennettu alentuvaksi, ja tietääkseni nuo englannin kielen sanat tarkoittaa sellaista "voi kulta pieni" -tyylistä ylemmyydentuntoa. Ja niinhän sinäkin määrittelit että alentuva tarkoittaa ylemmyydentuntoisen kohteliasta, eli naamiodaan se ylemmyydentunto kohteliaisuudeksi koska ei voida vittuilla päin naamaa.

Nimenomaan sitähän condescending ja patronising tarkoittaa; ylemmyydentuntoisen "kohteliasta", holhoavaa jne. Alentava voisi olla derogatory, degrading, humiliating jne. Ollaan siis samaa mieltä?

Kyllä ollaan samaa mieltä. Eli dunder oli alentuva, ylemmyydentuntoisen kohtelias kun kohteli Millaa kuin pientä lasta.

Vierailija
2724/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stu kirjoitti:

Niin. Tuollaista on koulutettujen ihmisten kommunikointi muissakin yhteyksissä. Noin minäkin Heidinä tuossa tilanteessa kommunikoisin, vaikka en Mikkoa sietäisikään. 

Sitä kutsutaan sosiaaliseksi tajuksi ja tahdikkuudeksi. Silloinkin, kun homma on jo käytännössä paketissa, täytyy ymmärtää näytellä näytelmä loppuun.

En minä erotessakaan ole kertonut naisilleni, mitä heistä oikeasti ajattelen, vaan olen pyrkinyt myönteisyyteen ja saanut samaa vastineeksi.

No nyt se selvisi, miksi en viihdy koulutettujen ihmisten seurassa! Vaikka itsekin sellainen olen.

Siksi sinua ei myöskään valittaisi tuollaiseen ohjelmaan. Sinne kun ei voi ottaa sosiaalisista säännöistä piittaamattomia umpirehellisiä ihmisiä vaan ainoastaan ihmisiä, jotka ymmärtävät roolin, joka heille on osoitettu.

Akateeminen koulutus auttaa hahmottaman näitä rooleja ja täyttämään niitä.

Mieti nyt itsekin, mitä siitä tulisi, jos Heidi kertoisi Mikolle päin naamaa, että oikeastaan ällötät minua enkä tahtoisi olla enää missään tekemisissä kanssasi. Mitä tapahtuisi ohjelmalle?

En kyllä huomaa, mikä osa matemaatikon koulutuksestani olisi ollut tuollaisten roolien hahmottamisen opettelua. 

Minua kiinnostaisi nähdä Heidin ja Mikon keskustelu, joka tuosta alkaisi. Mikkona varmaan haluaisin tietää, mikä tarkemmin sanottuna ällöttää.

Vierailija
2725/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ainoa, jota häiritsi se, kun Heidin asunnossa kaikuu? Siinä tilanteessa, kun kaveripiiri oli kokoontunut sohvapöydän äärelle. Tiedän kyllä olevani aika herkkä äänille.

Vierailija
2726/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi, jos sanatarkasti ottaa, niin hehän vain kertoivat työtilanteesta eri paikkakunnilla ja asuntojen periaatteellisesta sopimisesta kahden henkilön asunnoksi.

Kun tiedetään, että Mikko etsii vakavalla mielellä seuraa Tinderistä, niin samalla tiedetään, että nuo puheet ovat todellakin silkkaa teatteria.

Oliko Mikolla siis jo silloin kesäkuun alussa se vakava tinder-haku päällä, vai voisiko olla mahdollista, että tuossa vaiheessa vielä ei ollut päättänyt avioliiton jatkosta.

Vierailija
2727/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin pidin Tiinasta ekan jakson perusteella, mutta sehän on aivan karmea sääntönipo. En kestäisi ystävänä sekuntiakaan, en siis todellakaan. Saati sitten puolisona. Ei hyvää päivää. "Märät vihannekset yhhyhy yhhyhyhy", "Muovikelmunleikkuri yhhyhy yhhyhy", "Parketti saattaa kastua yhhyhy yhhyhy", "Feta pitää olla kreikkalaista eikä suomalaista, jolloin sen nimi direktiivisyistä on kreikkalainen salaattijuusto yhhyhy yhhyhy", "Porkkanoiden pitää olla hyvännäköisiä yhhyhy yhhyhy", "Banaanin pitää olla raakaa yhhyhy yhhyhy"... 

AAAARRRGGGGHHHH!!!!!!!!!!!! *POKS*

Vierailija
2728/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stu kirjoitti:

Niin. Tuollaista on koulutettujen ihmisten kommunikointi muissakin yhteyksissä. Noin minäkin Heidinä tuossa tilanteessa kommunikoisin, vaikka en Mikkoa sietäisikään. 

Sitä kutsutaan sosiaaliseksi tajuksi ja tahdikkuudeksi. Silloinkin, kun homma on jo käytännössä paketissa, täytyy ymmärtää näytellä näytelmä loppuun.

En minä erotessakaan ole kertonut naisilleni, mitä heistä oikeasti ajattelen, vaan olen pyrkinyt myönteisyyteen ja saanut samaa vastineeksi.

No nyt se selvisi, miksi en viihdy koulutettujen ihmisten seurassa! Vaikka itsekin sellainen olen.

Siksi sinua ei myöskään valittaisi tuollaiseen ohjelmaan. Sinne kun ei voi ottaa sosiaalisista säännöistä piittaamattomia umpirehellisiä ihmisiä vaan ainoastaan ihmisiä, jotka ymmärtävät roolin, joka heille on osoitettu.

Mieti nyt itsekin, mitä siitä tulisi, jos Heidi kertoisi Mikolle päin naamaa, että oikeastaan ällötät minua enkä tahtoisi olla enää missään tekemisissä kanssasi. Mitä tapahtuisi ohjelmalle?

Muiden maiden tuotannoista on tuollaistakin sattunut, eikä se ohjelmantekoa ole haitannut. Yksikin morsian itki häissä, ettei voi antaa sulhasen koskea.

Meillä sellainen ehkä leikattaisiin pois. Ja ihan hyvä niin.

Vierailija
2729/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zena kirjoitti:

Minä niin pidin Tiinasta ekan jakson perusteella, mutta sehän on aivan karmea sääntönipo. En kestäisi ystävänä sekuntiakaan, en siis todellakaan. Saati sitten puolisona. Ei hyvää päivää. "Märät vihannekset yhhyhy yhhyhyhy", "Muovikelmunleikkuri yhhyhy yhhyhy", "Parketti saattaa kastua yhhyhy yhhyhy", "Feta pitää olla kreikkalaista eikä suomalaista, jolloin sen nimi direktiivisyistä on kreikkalainen salaattijuusto yhhyhy yhhyhy", "Porkkanoiden pitää olla hyvännäköisiä yhhyhy yhhyhy", "Banaanin pitää olla raakaa yhhyhy yhhyhy"... 

Laminaatti ja nykyiset parketitkin kyllä menevät nopeasti pilalle liiallisesta kosteudesta saati vedestä, että siltä osin katsoin itsekin kauhulla sitä Samuelin lutrausta.

Vierailija
2730/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millan mielipide käsivarsista  on ollut aiemminkin esillä, ei sitä olisi tarvinut enää kysyä.  

Vierailija
2731/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, kuten täällä jo onkin nostettu esiin: Miksi ihmeessä sen pitää olla NAISEN normit, joihin mies sopeutuu???? Miksi ei voi olla kompromisseja. Miksi Tiina saa mellastaa rauhassa? 

Vierailija
2732/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Heidistä näkyy kilometrin päähän viimeisimmässä jaksossa ja jo sitä edeltävässä, että on ahdistunut ja vastahakoinen Mikkoa kohtaan. Enkä ihmettele. Mikon kaltaista lässyttävää sovinistia en kestäisi sekuntiakaan. Ja ei apua miten junttia ja noloa oli piileskellä yläkerrassa vieraiden saapuessa. Ja vielä pahemmaksi meni, kun hän takellellen myönsikin vieraille tahallaan lymyilleensä, kun olisi voinut kuitata koko homman esimerkiksi vaatteiden vaihdolla. Ihan pahaa teki katsoa.

Heidi on aika tunnollisen oloinen nainen ja tulee sellainen olo, että hän koittaa nyt vain hammasta purren hymyillä ja tsempata läpi viisiviikkoisen. Ehkä jopa "pysyä yhdessä" ohjelman lopussa, mutta varmasti livistää limanuljaska-Mikon kynsistä heti kameroiden sammuttua. Jotenkin Heidin pienistä torjuvista eleistä ja takakireästä hymystä voi päätellä, ettei hän olekaan ihan niin rakkauden huumassa kuin vakuuttelee.

Millä perusteella Mikko on sovinisti? Ai siksi kun Heidi tekee ruokaa ja siivoaa, niinkö? 

Vierailija
2733/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zena kirjoitti:

Laminaatti ja nykyiset parketitkin kyllä menevät nopeasti pilalle liiallisesta kosteudesta saati vedestä, että siltä osin katsoin itsekin kauhulla sitä Samuelin lutrausta.

No joo. Mutta en vain voi sietää tätä tyyppiä, joka kimittää vieressä toisen raataessa ja itse on laittamatta tikku ristiin! Olisi itse lutrannut sitten! 

Vierailija
2734/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tämä mikään käännöskysymys ollut, mitä nuo patronizingit tähän liittyvät?

Dunden puhetapa oli just tuommoista "voi kulta pieni". Kuin teinille olisi lässyttänyt Millan hämmentyessä "eikö olekin noloo, eikö olekin noloo."

Vierailija
2735/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stu kirjoitti:

USA:n versiossa siitä tuli kaikkien aikojen onnellisin match. Siis parista, jonka morsianta sulhanen aluksi ällötti.

Tosin en rinnastaisi sitä paria Heidiin ja Mikkoon, vaan Millaan ja Kimmoon. (kimmo jopa vähän saman näköinen) Heidi ja Mikko taasen tuovat mieleen samasta USA:n tuotannosta toisen parin, joilla pusuttelu ja fyysinen koskettelu alkoi saman tien. Ja kuten draaman kaareen kuului, lopputulos oli, että aluksi toisissaan kiinni ollut pari sai toisistaan tarpeekseen ennen sarjan loppua, kun taas vastahakoinen morsion rakastuikin palavasti and they lived happily ever after. Tai siis ainakin toistaiseksi :D

Vierailija
2736/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zena kirjoitti:

Ja todellakin, kuten täällä jo onkin nostettu esiin: Miksi ihmeessä sen pitää olla NAISEN normit, joihin mies sopeutuu???? Miksi ei voi olla kompromisseja. Miksi Tiina saa mellastaa rauhassa? 

Luulen että yksinkertaisesti siksi, ettei yhtä monella miehellä ole maailmanmullistavia mielipiteitä ainoasta oikeasta merkistä salaatista saippuaan.

Vierailija
2737/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zena kirjoitti:

Luulen että yksinkertaisesti siksi, ettei yhtä monella miehellä ole maailmanmullistavia mielipiteitä ainoasta oikeasta merkistä salaatista saippuaan.

Alkaa ärsyttämään naiset tätä ohjelmaa katsoessa. Huh. 

Vierailija
2738/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stu kirjoitti:

Muiden maiden tuotannoista on tuollaistakin sattunut, eikä se ohjelmantekoa ole haitannut. Yksikin morsian itki häissä, ettei voi antaa sulhasen koskea.

Meillä sellainen ehkä leikattaisiin pois. Ja ihan hyvä niin.

Uusimalla kaudella USA:ssa yksi sulhanen joi vähän liikaa ja huusi kameroille että vaimonsa on mielestään epäviehättävä eikä mies edes pidä hänestä. Noh, ohjelma ja "avioliiton korjaus" jatkuu silti, luultavasti pitkälti tuotantoyhtiön painostuksen alaisena.

Vierailija
2739/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yllä joillain outoja käsityksiä siitä, mihin ihmiset ovat valmiita venymään tv-tuotannon tähden. Ei kukaan, joka on mennyt ohjelmaan, jossa oikeasti etsitään kumppania, esitä kumppanin seurassa pitävänsä tästä, jos oikeasti inhoaa tätä. Aika loukkaavaakin Heidiä kohtaan väittää, että hän filmaa koko ajan. Vai Mikkoko se filmaaja oli, vai molemmat? Kyllä minulla tulisi oksennus, jos tv:n vuoksi joutuisin kulkemaan käsikädessä inhoamani ihmisen kanssa pussailusta puhumattakaan. Tämä ei ole kuitenkaan mikään bimbot naimisissa-tuotanto.

Vierailija
2740/8622 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zena kirjoitti:

Koska nainen on kodin valtias. 

Ketju on lukittu.