Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Huomenna se alkaa! Miten me pärjätään ilman Maaretia? Onko taas säpinää ukkomiehen ja kamera crew'n välillä? Kuka on paksuna heti häitten jälkeen? Millaisia pariskuntia veikkaatte tällä kertaa olevan mukana, joko saataisiin vähän "iäkkäämpi" pari mukaan?
En malta odottaa!
Kommentit (8622)
Vierailija kirjoitti:
Myös mun mielestä tuo oli se juttu tuossa, tää hieman törpöltä (anteeksi nyt vain) vaikuttava vieras tuli liian aikaisin. Ehkä joo on sanottu, että bileet alkaa vaikka klo 19. Yleisiin, kirjoittamattomiin käytössääntöihin kuuluu, että tullaan aikaisintaan vartin yli, jollei olla jotain aivan superläheisiä ystäviä tai muuten sovittu, että mä sitten tulen tosi ajoissa.
En ole ikinä kuullut tällaisesta säännöstä. Päin vastoin, todella ärsyttävää, jos on esim. laitettu lämmin ruoka valmiiksi ilmoitettua alkamisaikaa varten ja ihmiset tulevat miten sattuu, jolloin se on tarjoiluvaiheessa jo jäähtynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku, perustelivatko ohjelman miespuoliset, suuret "asiantuntijat" mitenkään, miksi juuri Milla on ehdottomasti saatava ohjelmaan?? En vaan TAJUA, se nainen on totaalinen henkinen lahna, märkä rätti!! Ja niin itseään täynnä että pahaa tekee.
Voisiko joku miespuolinen palstalainen avata; onko Milla kaiken ylistyksen arvoinen??
Mulle jäi vain mielikuva, että "tykkään Millasta" "Ihana Milla". Okei. Siinä vaiheessa itsen oli aivan mahdotonta arvioida asiaa, mutta Millaa seurattuani naisena vain raivostuttaa, jos miehet luulee että ne haluaa tuon.
Mies on Millalle kattolampunvaihtaja, ei mitään sen romanttisempaa ainakaan. Jees.Kuuleppas neiti/rouva, se on kyllä ihan miesten oma asia, mitä haluamme. Sen kun raivoat rauhassa, kun vierestä viedään.
Jos arki sujuu ilman jatkuvaa nalkutusta, seksiäkin saa ja näkö on niin näpsäkkä kuin Millalla, niin sehän on siinä.
En ole tuo jolle vastasit, mutta ihmettelen viestisi loppuosaa. Oletat, että Milla ei nalkuta ja seksiä riittää. Mihin tämä oletus perustuu? Seksiä tuskin on ollut joten ei ole helppo nainen. (Kaverimieskin varmaan odotti edelleen saavansa pesää. ). Nalkutuksesta ei voi sanoa mitään, jos ihminen ei päästä henkisesti lähelle eikä toisaalta välitä toisesta. Milla halusi pitää oman asunnon pakopaikkana (kertoi häämatkajaksossa) ja nyt asuivat Kimmon luona. Hyvin siinä pystyy pitää kulissia yllä.
Ihan ok näköinen, hoikka ja hymyilevä. Nämä ymmärrän, mutta onko tuo jatkuva hymyily sellaista todellisten tunteiden peittelyä.
Miten tuo pari ei hiilly mistään?! Outoa.
Mikolla se vasta kestohymy onkin päällä. Puhuessaankin hymyilee koko ajan.
Kitos miespuolisille vastauksista Millan suhteen. Hämmentävää, mutta kai se on uskottava, että miehet ja naiset vaan kertakaikkiaan katsoo asioita hyvin, hyvin eri tavoin. Ja sitten toisaalta, on todella vaikea kuvitella, että oma mieheni / kaveripiiri tyytyisi Millan kaltaiseen naiseen. EN sano, että ei saa olla tylsä ja tasainen ihminen, suuri osahan on, en vaan ymmärrä MISTÄ se hurja hehkutus Millasta johtui, thas all. Mainonta ja sen aihe ei oikein kohdanneet tässä :)
Tiina taas vaikuttaa hermostuneelta kameroiden edessä, tuli esittämisen tunne jo viime jaksosta. Varmasti rauhallisempi ja järkevämpi kun ovat ihan vaan keskenään, eihän kukaan kai kestäisi jos kävisi noin kierroksilla koko ajan.
Heidi on niin kypsä Mikkoon ettei mitään rajaa =)
Mulla kävi jo sääliksi Mikko tässä jaksossa, Heidi kohteli sitä mielestäni tosi tylysti ja ihan aiheettomasti. Se jurnutus siitä, että joutui kerran katsomaan aviomiestään rakkaan harrastuksensa parissa oli kyllä törkeää käytöstä! Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mutta ei sitä noin lapsellisesti tarvii ilmaista kuin heidi tekee!
Vierailija kirjoitti:
Selitäppä miten ilmenee että Milla on itseään täynnä? Itse en ole huomannut.
No siis elää minä-kuplassaan.
En mä ois kyllä noin kertonut kellekään kaverilleni, että olen mennyt naimisiin, kun Milla kertoi asian Eelikselle, eli ettei tule pieneen mieleenkään, että jospas jäbä tykkääkin siitä huonoa? En nyt siis sano, että Eeliksen mielipide asiaa saisi muuttaa, vaan tarkoitan sitä, että toista ajatteleva ihminen ei kertoisi asiaa niin että se sulho seisoo siinä vieressä, eikä niin, että kamerat ovat paikalla, eikä niin, että sen jälkeen se mies joutuu viihdyttämään sulhoa tai viihtymään sulhon seurassa kaksin.
Jos olisin ollut Kimmokin, olisin ollut aika harmissani, mahtava mahdollisuus saada Eelis pitämään itsestäni enää koskaan, not.
Toinen kohta oli se, jossa otti valokuvan kattolapustaan, että miehen pitää tulla vaihtamaan hänen kattolamppunsa. Taas kerran, eiköhän mies sen tee, mutta viestinä tulevalle puolisolle minusta tökerö ja ei-arvostava. Olisiko Kimmon kuulunut laittaa Millalle kuva pölynimurista tai tiskiharjasta? Niin. Yhtä "ihana" viesti, minusta.
Nyt juuri en muista enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, kun naiset on täällä ihan hysteerisinä, ettei miehille saa sanoa mistään. Kuitenkin olen satavarma, että ihan samoja asioita edellytätte miehiltä, kuin Tiina. Aivan naurettavaa, ettei voi niistä sitten sanoa. Mitä rakkautta se sellainen sitten on? Toinen ei voi edes teorian tasolla miellyttää, kun ei edes tiedä, mikä miellyttäisi.
Miksi teet tästä sukupuolisidonnaisen asian? Yhtä ikävää se nalkuttaminen on miehen suustakin ja nalkuttavia miehiäkin on. On aivan käsittämätöntä kuinka monen mielestä on normaalia valittaa puolisolle jostain niin mitättömästä asiasta kuin tiskiharjasta tai pahvimukin lyttäämättömyydestä. On todella vaikeaa jos oma siisteyskäsitys on erilainen kuin toisen, silloin toinen saa jatkuvasti nalkuttaa samasta asiasta ilman mitään muuta tulosta kuin parisuhteen alamäki kun toinen ei näe jotain asiaa sotkuna tai ongelmana. Silti kannattaa miettiä että onko tämä pahvimuki minun ja toisen ongelma? Ja jos se on vain oma ongelma niin kannattaisiko vain vähin äänin lytätä muki itse? Huoh, en ihmettele enää Suomen suuria avioerotilastoja kun nalkuttaminen koetaan oikeudeksi ja sillä kuvitellaan oikeasti saavutettavan hyötyä....
Minusta taas kuka tahansa joka ei tajua lytätä sitä kahvimukia on sen verran nuija, että ansaitsee hiukan opetusta. Jos mies sen nalkuttamisena ottaa, niin ei ole mun mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin osaisin antaa asiantuntija-apua yhdessä jutussa. Nimittäin Kimmo kysyi kaupassa jotenkin arasti, että onkohan tuo kori sinulle liian painava tms. Milla kuitenkin haluaa määrätietoisuutta mieheltä (niin kuin me kaikki). Eli Mikko olisi voinut sanoa reippaasti: "Anna tänne se kori" ja melkeinpä siepata sen kysymättä. Jos Milla sanoisi tuon Mikolle, niin Mikolta menisi mahdollisuus yllättää miehisyydellään. Siksi on hyvä, että ulkopuoliset neuvovat tarvittaessa. Pienet asiat ovat tärkeitä. Tossumies, jos luet tämän, ota vinkistä vaari!
Huhhuh kuinka vaikeaa ihmiset tekee parisuhteista. Mun mies joskus ottaa korin multa kysymättä kun se on painava, joskus kysyy että "jaksatko kantaa?" Ja joskus minä lykkään suoraan korin hänelle että kanna kun en itse jaksa. Näin on menty tapailuvaiheesta lähtien eikä ole tarvetta lähteä ylianalysoimaan tilanteita...
Ei tämä ole vaikeaa. Pieni vinkki voi olla alkuna suurille oivalluksille. Tuo "Anna tänne se kori" on huonosti muotoiltu - ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Toivotan Millalle ja Kimmolle (siis Mikko on väärä nimi) kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noista Heidistä ja Mikosta tule mitään silläkään perusteella, että Heidi tykkää asua vanhassa talossa ja Mikko uudessa, eikä Heidi sanojensa mukaan voisi asuakaan Mikon asunnossa. Eli ei juuri kohtaa tämäkään taso.
http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/art…
Tämä juttu vahvisti mielikuvaani Heidistä stereotypisenä vähän ylimielisenä, todellisuudesta vieraantuneena humanistinaisena, jolta puuttuu suhteellisuudentaju ja maalaisjärki. Totta kai on aina hieno juttu, jos asuinmiljöö miellyttää, mutta "en voisi asua alueella, joka on täysin uusi" on aika jyrkästi sanottu. Yleensä asuntoa valitessa painaa sellaiset seikat, kuten asunnon sijainti, työmatkat, palvelut, koko, piha, naapuruston turvallisuus ym. Sisustamalla saa toteuttaa sitten itseään. Sitten vasta tulee tärkeysjärjestyksessä se, että saa kivasti tassutella villasukilla vanhalla puulattialla ja huokailla ikkunan edessä leikkien oman elämänsä Amélieta. Tietysti on ymmärrettävää, että kun etsitään sellaista yhteistä pitkän ajan kotia, tyyliin lasten lapsuudenkotia tai muuta, mihin asetutaan vuosikymmeniksi, ei halua tehdä kovin paljoa kompromisseja, vaan etsiä rauhassa täydellistä pakettia. Mutta "en voisi asua Mikon luona, koska sisustus ja alueen arkkitehtuuri ei ole makuuni" kuulostaa lapselliselta ja joustamattomalta. Tosin tässä tilanteessa luulen, ettei konfliktia synny, koska tuo on tuskin toiselle osapuolelle niin vakava kysymys.
Tuo "etsin kodilta luonnetta" on myös minusta vähän ylimielinen toteamus, joka sisältää oletuksen siitä, että hänen makunsa sanelee, missä on luonnetta ja missä ei. Se on kuitenkin hyvin subjektiivinen asia, missä on kenenkin mielestä luonnetta. Minun mielestäni nuo Portsan vanhat talot ovat viehättäviä, ja itsekin tykkään kovasti vanhoista taloista, mutta onhan nuo portsalaiskämpät (ml. Heidin asunto) enimmäkseen hyvin samalla tavalla sisustettuja. Joku voisi pitää tyyliä persoonattomana. Mutta itselleni sisustuksen erikoisuus ei ole mikään itseisarvo. Mutta en minä menisi julistamaan, ettei Mikon asunnossa ole luonnetta. Se on vain erilaista kuin oma makuni. Ja kyllähän siellä näkyy sellainen tyypillinen miehen luonne, että ollaan käytännöllisiä, eikä kovin kiinnostuneita sisustamisesta. Koti on toiminnallinen paikka, jossa tehdään omia juttuja ja rauhoitutaan. Matkamuistotuikkukippojen ihastelu ja fiilistely nyt ei vain ole kaikkien juttu, ja on luonnollista, että se näkyy asunnosta.
Ja nyt vielä lopuksi rautalangasta: minusta on ok, että jokaisella on omanlaisensa maku. Tuo juttu vaan vahvisti käsitystäni siitä, että Heidi on vähän hankala tunneihminen. Harvalle aikuiselle nuo tyyliseikat ovat noin vakavia kysymyksiä, etteikö voisi alentua asumaan toisen maun mukaisessa asunnossa. Tai harvalle ne tyyliseikat ovat niin tärkeitä, että ne nousisivat parisuhteessa todellisiksi ongelmiksi, yleensä kumpikin on valmis tulemaan vastaan, mikäli kumppanilla sattuu olemaan erilainen maku kuin itsellä. Mutta toivotaan, ettei Mikolla ole yhtä voimakkaita mielipiteitä aiheesta.
Ootteko huomannu että Tiinasta ja Samuelista näytettiin vaan sitä remppapäivää. Ne pätkät oli ajallisesti tosi paljon lähempänä toisiaan kuin muilla pareilla, senki takia varmaan oli koko ajan ärtynyt meininki ku se oli sitä samaa ärtymystä mitä pätkä pätkän jälkeen näytettiin.
Mistähän Heidi oli ostanut ne kivat sohvapöydät, joista toisen siinä kasailivat?
Voisi sopia omaankin kotiin ;)
Vähän tulee se Tanja mieleen, jonka piti päästä omalle parvekkeelle vai miten se oli.. Jos on tällaiseen ohjelmaan ja sokkona valmis naimisiin menemään niin luulisi että aika suurta kompromissivalmiutta löytyisi. Heidi ei kuitenkaan voinut muuttaa Mikon luo edes kuvausten ajaksi kun vääränlainen kämppä väärällä alueella. Onnea Heidille partnerin etsintään!
Ehkäpä Heidi ei ole valmis kompromisseihin, koska mies ei vaan tarpeeksi miellytä. En itsekään lämpeäisi Mikon kaltaiselle harvahampaiselle taikinanaamalle, joka lässyttää jatkuvasti kuin jollekin koiralle. Siinä ei paljoa huvita toisten luokse muuttaa, kun toisen käyttäytyminen on tuollaista. Vaikuttaa sitäpaitsi epäaidolle.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomannu että Tiinasta ja Samuelista näytettiin vaan sitä remppapäivää. Ne pätkät oli ajallisesti tosi paljon lähempänä toisiaan kuin muilla pareilla, senki takia varmaan oli koko ajan ärtynyt meininki ku se oli sitä samaa ärtymystä mitä pätkä pätkän jälkeen näytettiin.
Kimmon ja Millan tapahtumatkin ovat periaatteessa voineet mahtua yhteen päivään, jos aamupäivällä on tehty ostoksia ja juhlat sitten illalla.
Mikon ja Heidin luona piti käydä kahteen kertaan, koska ekalla kerralla ei saatu purkkiin kuin vähätapahtumaista oleilua Heidin sairastelusta johtuen.
Itse en ymmärrä miksei Heidi ole kiitollinen tarjouksesta päästä Mikon nykyaikaiseen ja mukavaan asuntoon. Tekniikka toimii eikä nurkista ja ikkunanpielistä vedä niin kuin vanhassa puumörskässä. Heidin kalustuskin oli sitä väsynyttä kolhuista mummokamaa, jollaisia olen kantanut roskalavalle.
Minulla on vahva tunne, että eräs osallistujista on täällä kommentoimassa. Tarkkoja täsmäkysymyksiä, jotka on poimittu hyvinkin pitkistä viesteistä ja koskien aina samaa henkilöä. Onko joku muu huomannut. Ja en todellakaan ole niitä, jotka joka viestiketjussa ovat tätä mieltä. Nyt vain pisti asia silmään.
Onhan toi Samppakin aika tossukka kun Kimmoa vaan haukutaan että myötäilee vaimoaan. Kohtaus maalikaupassa:
Tiina: " Minkä värinen seinä laitetaan?"
Samuel: Minä haluan valkoisen"
Tiina jo valmiiksi valkattu sävylappu kädessään: " No mutta tää olis sama kuin se toinen seinä on"
Samuel: " Joo otetaan toi"
Että se siitä Samuelin tahdosta ja valkoisesta :D
Ja luulisi pitkää kesälomaa viettävänä opettajattarena olleen joutilaampi muuttamaan..
Pitäisi olla jotain suhteellisuudentajua. Mikon asumispuitteet ovat joka tapauksessa hulppeammat kuin 90:lla samanikäisistä sinkkumiehistä. Kimmon asunto on lähempänä sitä sinkun todellisuutta. Ja kun Mikko lisäksi on vielä hankkinut hienon ja hinnakkaan auton, niin on ymmärrettävää, että välttämättä ei ole mahdollista ostella markkinoiden kalleimpia designhuonekaluja vielä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vahva tunne, että eräs osallistujista on täällä kommentoimassa. Tarkkoja täsmäkysymyksiä, jotka on poimittu hyvinkin pitkistä viesteistä ja koskien aina samaa henkilöä. Onko joku muu huomannut. Ja en todellakaan ole niitä, jotka joka viestiketjussa ovat tätä mieltä. Nyt vain pisti asia silmään.
Ai että joku on täällä esittämässä itsestään kysymyksiä? Jos lukemassa käyvät niin onhan tää aikamoinen savotta ja melkeinpä pahaa tekee osallistujien puolesta.
Vaikka itse en suurin surminkaan lähtisi mukaan, voin kuitenkin ymmärtää osallistujia:
Tähän mennessä Suomen ohjelman liitoista on onnistunut 1/3. Jos on niinkin iso onnistumisen todennäköisyys, miksi ei yrittää?
Ja miten niin nämä yhdessä pysyneidenkään parien osapuolet eivät kokisi sitoutumisen arvoa todelliseksi? Se on nykyään liitossa kuin liitossa niin että lätkimään lähdetään helposti heti kun toisen naama lakkaa miellyttämästä, ihan riippumatta siitä, miten liitto on saanut alkunsa. Onko sitoutumisella arvoa "normaalisti" pariutuville sen enempää kuin näillekään?
Ja vaikkei sen oman valitun puolison kanssa natsaisi, ohjelma toimii samalla tavallaan treffimainoksena. Vaikka somessa tulisi enimmäkseen lokaa niskaan, on jokaisesta osallistujasta silti sanottu jotain positiivistakin, eli kiinnostuneita on löytynyt.
Osallistumisellaan voi viestiä paitsi julkisuudenkipeyttä, yhtä lailla sitä ettei pelkää esilläolemista ja arvostelunkin kohteeksi joutumista. Samoin ennakkoluulottomuutta, kokeilunhalua ja uskallusta rikkoa kaavoja. Monessa työtehtävässäkin nuo ovat arvostettuja ominaisuuksia.