Mies kolme vuotta leskenä ja tappaa itsensä työllä.
Kyse on hyvästä naapurista ja ystävästä. Tilanne oikeastaan avautui, kun pyysimme häntä syysjuhlaan mukaan. Hän ei kuulema ehdi. Rupesimme miettimään ystävien kesken, milloin hän oikeastaan on ollut mukana jossain tai hänet nähty muualla kuin työssään.
Niinpä, kolme vuotta sitten vaimonsa kuoli ja sen jälkeen mies on paahtanut menemään. Muistelen että jopa joulupäivänä näkyi valo vajasta, eikä jussinakaan miestä kokoilla ollut.
Suru on hyvä surra pois, mutta miten tukea ihmistä tälläisessä tilanteessa? Miehen lapset ovat isoja ja mies on alle viidenkymmenen.
Kommentit (2)
Vaikea on auttaa. Käykää joku siellä vajalla juttelemassa. Minulla on naapuri, jonka kanssa ollaan läheisiä. Hän myös mieluiten hukuttaa huolensa työntekoon. Ja tuntuu voivankin parhaiten silloin, kun on tiukka työputki päällä. Minä käyn työmaalla juttelemassa ja joskus myös vapaalla. Mitään ei halua tehdä toisin, vaikka on onneton. Antaa minun kyllä auttaa, mutta ei toisaalta ota apua vastaan.
Kiire naisystävän luokse, jota hän ei ole halunnut esitellä teille, koska olette käsittämättömän uteliaita. Paitsi ne pari parasta ystävää, he tietävät samoin kuin lapset.