Tienasin elokuussa 850euroa
Onhan se hienoa juu, että on työpaikka ja saa käydä töissä. Masentaa tämä kituuttaminen pienellä määrällä rahaa ja pelottaa, ettei tämä koskaan lopu :( Kulutin myös 4,5 vuotta korkeakoulussa ja päädyn johonkin osa-aikaseen paskaduuniin. Okei opiskeluaika oli yks elämäni kivoimpia vuosia, joten en sinänsä kadu sitä yhtään, mutta kyllä mä nyt aattelin että siitä jotain hyöytä olisi ollut nyt tulevaisuudessakin. Käteen jäi vain muutama tonni opintolainaa, joka on ihan hyvä maksaa näillä alle tonnin tuloilla.
Kommentit (5)
Uskon, että kyrsii. Sulla on kuitenkin vain vähän lainaa opinnoista ja tienestejä voi hankkia omaan koulutukseen tai harrastuksiin liittyen osa-aikatyön ohella. Mitä jos keskittyisit paskatyön hyviin puoliin ja pyrkisit kehittymään niissä. Aina kannattaa myös hankkia uusia taitoja työn ohessa, ties minne intohimolla ja sisulla vielä pääset.
Tsemppiä. Yhdistele asioita, joita haluat tehdä ja joissa haluat kehittyä - ja nauti elämästä. Älä anna elämäntilanteen lannistaa. Ikinä ei tiedä, mitä vastaan tulee. Vaikka olisitkin landannut hyvään ja hyvin palkattuun työhön, voi katkos tulla esim. yt:n tai sairastumisen mukana.
Itse opin menemään samoilla taustoilla kuin sinulla virran mukana vasta vuosien kuluttua valmistumisesta. Nykyisin muistan tankkaamattakin, etten ole yhtä kuin työni. Tilanteet vaihtelevat ja siitä voi opetella nauttimaan jos ei ihan luonnostaan tule.
Lähde Ruotsiin töihin! Mitä täällä kituu. Tai hae johonkin Suomalaiseen firmaan, joka monikansallinen. Vaikka harjoittelijan statuksella.
Etkö saa tuohon lisäksi kuitenkin soviteltua työttömyyspäivärahaa?
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa tuohon lisäksi kuitenkin soviteltua työttömyyspäivärahaa?
Saan joo toki, mutta en paljoa. Siihen nähden että pakolliset menoni kuukaudessa on 700euroa.
ap
Hienoo hei hermanni, mä tienasin 10400 joista kyllä 5k meni veroihi