Miksi käyt lastesi kanssa leipäjonossa?
Eikö se ole huonon esimerkin näyttämistä lapsille? miten olet siinä tilanteessa lapsiperheenä että joudut käymään leipäjonossa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, kotiinko ne pitäis jättää siksi aikaa kahdestaan? 3- ja 5v? Eli vahdipa pienempääsi ja jääkaapissa on pari näivettynyttä porkkanaa, syökää ne ja äiti tulee sitten kun ehtii.
Miksi olet niin köyhä?
En ole tuo jolta kysyit, mutta vastaan omalta osaltani esitettyyn kysymykseen.
Oltiin (kai) ihan tavallinen keskiluokkainen perhe, duunarivanhemmat ja 2 lasta, vuokrakolmio, koirakin oli ja vanha auto. Faija kuoli kun olin 9, joku sairaskohtaus oli tullu töissä, mä en tiedä tarkemmin kun asiasta ei koskaan oikein puhuttu. Mutsi taas sairastui ALSsiin kun olin 12. Meni se teini-ikä siinä mutsin sairauden pahetessa, ja köyhiäkin oltiin kun eihän se töissä enää voinu käydä sairauden pahetessa. No mä olin teininä aika hukassa. Köyhiä me tuossa vaiheessa jo oltiin, mutsin pienellä palkalla elettiin ja sit kun se ei voinu käydä töissä niin vielä vähemmällä. Ja enhän mä siinä vaiheessa mitään tienny enkä ymmärtäny eläkkeistä. No en mä ylpeä hölmöilyistäni ole, mutta pinnasin koulussa, liikuin ryyppyporukoissa, olin yleinen jakorasia, jne. Minkähän tälle voin, mutta mä olen nyt köyhä, kun mulla ei ole ammattia ja mä oon parivuotiaan naperon yh ja nykyään mulla ei oo kumpaakaan vanhempaa. Veli muutti pohjoiseen eikä me juurikaan olla yhteyksissä. Sillä vissiin on töitä, mut ei perhettä, en tiedä onko naista.
Mut kyllä mä nyt tiedän mitä pitää tehdä. Mut ei se ihan helppoo oo näistä lähtökohdista. Sieltä korkeemmalta on niin helppo huudella.
Olen käynyt leipäjonossa mutta ilman lapsia. Mielestäni ilmaisen ruoan hakeminen on noloa ja hävettävää, ainakin itselleni se oli sitä.
Eu kasseja hain silloin kun niitä vielä jakoivat, jauhoja, näkkäriä, hapankorppuja, hiutaleita yms.
Meillä on kyllä köyhää mutta aina on silti ollut ruokaa. Osaan hamstrata tarjouksista. Kuivatavaraa ostan silloin kun on kassapäivä.