Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hoidatte lapsen mahdolliset toiminta-/puheterapiakäynnit??

Vierailija
05.09.2016 |

Lapselle on määrätty 20 käyntiä toimintaterapeutilla vastaanottokäynteinä. Kaikki ne on virka-aikaan, jolloin olen itse myös töissä kuten mieheni (lapsen isä). Toimintaterapia ei ole asuinkunnassa kuten ei myös työpaikkanikaan. Terapiakäynteihin menee vähintään aikaa matkoineen 2,5 tuntia. Näistähän tulee ihan hirveä määrä poissaoloja! Liukumassakin kun täytyy tunnit tehdä takaisin.

Miten te olette onnistuneet sumplimaan nämä käynnit? Onko vastaanottokäyntejä voinut vaihtaa ohjauskäynneiksi tms.?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät tarvitse terapiaa.

Vierailija
2/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia meillä on lapsilla vakuutukset. Kaikki käynnit pystyy hoitamaan ilta-aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki tuollaiset palvelut sen verran lähellä, että liukuman puitteissa joustavalla työajalla olen ne hoitanut. Joka toinen kerta isä ja joka toinen kerta äiti. Aika aamulla aikaisin tai iltapäivällä viimeisin aika. Jos muu ei auta, ota palkaton vapaa päivä.

Vierailija
4/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänö kävin jopa 60 km:n päässä mutta työssä ollessa lähellekin oli hankalaa järjestää. Mutta se on pakko tehdä tavalla tai toisella. Työnantajan kanssa neuvottelua vaan.

Vierailija
5/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko lapsi terapiaan Kela-taksikyydit?

Jos on niin pieni lapsi, että tarvitsee joka tapauksessa saattajan, sitten ollaan vain pois töistä. Palkatta, jos ei muu onnistu.

Kyllä kai lapsen hyvinvointi kuitenkin menee mahdollisen taloudellisen menetyksen edelle?

Vierailija
6/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia meillä on lapsilla vakuutukset. Kaikki käynnit pystyy hoitamaan ilta-aikaan.

Ei vitsi, onhan meilläkin vakuutus! Pitääkin selvittää sen käyttömahdollisuus. Ei tullut mieleenkään koska koko ajan höpötettiin maksusitoumuksesta, joka kyllä saatiin.

Ekat aamuajat ja vikat iltapäiväajat meilläkin on käytössä, mutta liukuman puitteisiin ne ei mahdu.

ap

Vierailija
7/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin aina joko aamun ensimmäinen aika tai päivän viimeinen, näin ei tullut liikaa poissaoloja ja niitä sitten tein takaisin.

Vierailija
8/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä työpaikoissa, joissa minä olen olut, on aina voinut liukua vähän enemmän tarvittaessa. Siis jos liukuma periaatteessa on aamulla 7-9 ja iltapäivällä joku 15-18, niin on ollut ihan ok tulla joskus tällaisella syyllä vaikkapa klo 10-11 töihin, kunhan pitkässä juoksussa tunnit täyttyy ja mikään asia työpaikalla ei häiriinny sen takia (ei sovittuja palavereja silloin tms.). Tai lähteä joskus jo klo 13-14.

Vierailija
9/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin pieni lapsi, että tarvitsee joka tapauksessa saattajan, sitten ollaan vain pois töistä. Palkatta, jos ei muu onnistu.

Kyllä kai lapsen hyvinvointi kuitenkin menee mahdollisen taloudellisen menetyksen edelle?

Ei saa.

Vierailija
10/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta ka lapsen hyvinvointi menee edelle. En usko, että meillä palkatta joutuu pois olemaan vaan tunnit, jotka olet ollut pois, teet myöhemmin takaisin. Hankalaa on vain se, että niitä tunteja tulee helposti kovin paljon ja mahdollisuus tehdä ne takaisin on kovin rajallista, koska päiväkoti ja koska muut lapset. Mutta vuoronperään miehen kanssa täytyy viedä.

ap

Vierailija
11/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä työpaikoissa, joissa minä olen olut, on aina voinut liukua vähän enemmän tarvittaessa. Siis jos liukuma periaatteessa on aamulla 7-9 ja iltapäivällä joku 15-18, niin on ollut ihan ok tulla joskus tällaisella syyllä vaikkapa klo 10-11 töihin, kunhan pitkässä juoksussa tunnit täyttyy ja mikään asia työpaikalla ei häiriinny sen takia (ei sovittuja palavereja silloin tms.). Tai lähteä joskus jo klo 13-14.

Sama systeemi meillä.

Eli samalla tavalla se täytyy vain sumplia kuin muut vastaajat. Kukaan ei ole ilmeisesti muunlaista viisasten kiveä vielä tämän asian hoitamiseen löytänyt kuin liukumat. Eikä se toisaalta ole kuin esim. 2 käyntiä kuukaudessa.

ap

Vierailija
12/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osa käynneistä koululla eli terapeutti menee koululle, johon vanhemman ei tarvitse mennä ja kahden viikon välein käymme siellä paikalla olen sopinut ke viimeisen ajan eli vartin yli kolme. Aiemmin viime talvena käytiin ryhmässä se oli heti aamulla minä vein ja isovanhemmat haki ja vei päiväkotiin. Mutta siis meillä ei ole noin pitkiä välimatkoja kun ap.lla. täällä ainakin terapeutin kanssa pääsee juttelemaan arjen vaikeuksista ja terapian toteutumisesta ottaen huomioon perheen aikataulut. Siitä syystä terapeutti ehdottikin koulunkäyntejä osaksi. Olen tyytyväinen

Vierailija
13/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ilmoitan töihin milloin ja mihin menen,lapsen asiat täytyy saada hoidettua,antakoot kenkää jos ei käy.

t,mies

Vierailija
14/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustotyö. Terapeutin odotustilassa moni vanhempi näpyttelee läppäriään. Jos ei onnistu, niin liukumat tai lyhennetty työviikko. Tukiverkoston apu. Odotustilassa näkee paljon isovanhempia.