Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vuotta tekisit töitä 1200 eur/kk palkalla?

Vierailija
05.09.2016 |

Eli eläkettä ei paljon kerry. Mitään tukia muualta ei tule, paitsi omalta mieheltä avioliiton myötä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisen mieluusti jos työ olisi mukavaa.

Nyt saan 8 000-12 000 ja pidän töistäni, mutta ei minulla ole olenkaan vapaata. Veroa maksan 25%

En asu perheeni luona Suomessa

Asunto maksettu ja säästössä 200 000

Ehkä parin vuoden päästä voisin lopetaa ja etsiä jotain helppoa.

Haluan kuitenkin tehdä jotakin

m42

Vierailija
2/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluiten en hetkeäkään. Ei ole täysin rahasta kiinni, vaan lähinnä siitä, että katkeroituisin välittömästi. Tiedän, millaisesta apinatyöstä saa noin 1800-2000 €... Poistin työkseni pakkauspehmusteita tuotteista kaksi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eläkettä ei paljon kerry. Mitään tukia muualta ei tule, paitsi omalta mieheltä avioliiton myötä.

Vain siihen saakka että saisin jostain paremman työpaikan tai lisäduunia. Sillävälin koittaisin sijoittaa kaikki säästöön jäävät rahat jotta saisin eläkkeelllä ylimääräistä kassavirtaa.

Onko  tuo  bruttona vaiko  nettona?

Vierailija
4/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan siitä, mitä vaihtoehtoja on tarjolla. Nykyistä duuniani en vaihtaisi tuollaiseen päiväksikään. Mutta jos vaihtoehtoina ovat noin huonopalkkainen homma ja nälkäkuolema, tilanne on toinen.

Vierailija
5/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää palkasta käteen 1000e velkojen takia. Näin toimeentulotuella eläneenä tuo on aika suuri summa, puolet enemmän jää käteen kuin työttömänä.

Vierailija
6/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni siivooja tekee. Eikä esim. vastavalmistuneelle lähihoitajallekaan jää paljoa enempää käteen.

Vierailija
7/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen siis av-mamma. 

Vietän paljon aikaa vauva.fi-sivun loistavalla aihe vapaa (eli av) keskustelupalstalla. 

En ole enää kovin nuori mutta en kovin vanhakaan. Olen tuhlannut (?) ainakin seitsemän vuotta tähän mennessä elämästäni päivystämässä av-palstalla. Olen ollut monessa tapahtumassa mukana. Kuvailisin aaveellä viettämääni aikaa hyvin rennoksi, mukavaksi, hauskaksi ja rikastuttavaksi. 

Olen saanut paljon tietoa, neuvoja, apua sekä jakanut itse informaatiota. 

Vierailija
8/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone-nerot keksivät miten kaikki voivat rekisteröityä nimimerkillä av mamma. Pian palsta kuhisi kirjautuneita jäseniä nimellä av mamma. Se oli hauskaa. Seuraavana päivänä rekisteröitymispakko katosi yhtä nopeasti kuin tulikin. Muutaman päivän kuluttua tuli pahoitteluviesti ylläpidolta, missä kerrottiin, että rekisteröitymispakko oli pakko laittaa häiriöviestien takia. Eli me olemme ihan parhaita ja meillä on upea keskusteluyhteisö! 

Voimme olla ylpeitä siitä, että olemme av-mammoja! 

Vierailija
9/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstähän se riippuu. Minulla on ollut kuukausipalkka 4000e, epämukava työaika, paljon fyysisesti raskasta työtä joka vei lähes työkyvyttömäksi. Nyt minulla on tulospalkkaus joten tulot vaihtelee, mutta työtä en vaihtaisi, minulla on täysi vapaus suunnitella työpäiväni ja vaikuttaa tuloihini, työ on siistiä sisätyötä ja tätä tekee mielellään pienelläkin palkalla.

Vierailija
10/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoharjoittelijoille maksetaan ainakin meidän alalla usein tuo 1200/kk brutto kokopäivätyöstä. Tuolla palkalla olen itsekin ollut harjoittelussa 4kk. Minusta ihan ok jos työ olisi jotain uutta, mistä ei vielä ole kokemusta/osaamista ja jos uskoisin, että harjoittelu voisi poikia ihan oikean työn.

Tällä hetkiellä (kun olen työtön ja saan ansisidonnaista) voisin mennä kuukaudeksi, korkeintaan kahdeksi palkattomaan työkokeiluun, jos työnantaja olisi oikeasti aikeissa palkata minut sen jälkeen.

Vierailija
11/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

netto vai brutto 1200?

Vierailija
12/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v ja minulla on vain ylioppilastutkinto. Minulle tuo on siis ihan kelpo palkka. Suurin osa nuorista ja suht koulutamattomista joutuu tyytyä tuohon. Toivon kuitenkin että "aikuisena" ja koulutettuna palkkani olisi parempi.

Vierailija
13/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee siitä kuitenkin enemmän eläketta kuin peruspäivärahasta. Saisin luultavasti asumistukeakin. Omaa miestä ei ole tukea antamassa. 

Kai sitä muuten tuollaista tekee, mutta se kyllä pännisi, että työn takia ei ehtisi kunnolla juosta tarjousten perässä, kerätä pulloja, sienestää ja marjastaa (taas tuli käytyä ja säilöntäurakka tuossa odottaa). Ja vielä jos työmatkakin maksaisi, eikä työnantajalla ole turvallista tilaa polkupyörän säilytykseen tarjota.

Vierailija
14/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön ja pakko sanoa että olisin mielelläni töissä tuollaisella palkalla. Olisi mahdollisuuksia edes johonkin. Ei tarvitsisi koko ajan pelätä karenssia ja kuulla loputtomasti paremmin tietävien neuvoja mitä minun kannattaisi elämälläni tehdä.

Vierailija
15/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä työtäni en tod tekisi tuolla palkalla!

Jos saisin tehdä 3 päiväistä työviikkoa, niin sitten kyllä kelpaisi, voisin tehdä vaikka tunnin lisää/päivä. 

Jos tuo olisi kokoaikatyön palkka, niin saisi olla sairaan hyvät luontaisetuudet ja pitkät lomat.

Vierailija
16/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi tuolla palkalla ollenkaan töitä.

Vierailija
17/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto tuo 1200. 

Olen yksi irtisanottu insinööri, eli vuosia oli ihan ok palkka. Mutta nyt jo 4 vuosi menossa tuolla palkalla, osa-aikatyö mutta haastava. En osaisi kotonakaan olla, ja tuolla työpaikalla voin viettää koko päivän vaikka en lopusta ajasta palkkaa saakaan. 

Vierailija
18/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä kuuluu työnkuvaan, kuinka paljon töitä, onko raskasta yms. Kaavailen yrittäjyyttä, mutta Suomen meiningillä ei yrittäjyydellä itseään saatika perhettään elätä, joten työn ohessa oman firman töiden teko sopisi paremmin kuin hyvin.

Vierailija
19/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kysymys kokopäivätyöstä 7,5-8h/päivä viitenä päivänä viikossa niin en tekisi lainkaan .

Kaikki työ on kyllä arvokasta mutta , kyllä siitä työstä pitäisi saada korvaus jolla voisi elää ja vielä mielellään niin ettei nyt ihan kädestä suuhun.

Ei työtä tehdä vaan sen takia että saisi tehdä työtä , vaan haetaan elintasoa ja toimeentuloa , laskuja ei makseta pelkällä huumorintajulla.

Jollekin opiskelijalle varmaan ihan ok mutta tuskin perheelliselle.

Vierailija
20/29 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko työtunteja kk?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän