Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihastumisesta eroon?

05.09.2016 |

Tilanne on se, että tutustuin Tinderissä erääseen henkilöön, joka paljastuis huumeidenkäyttäjäksi. Kyseessä siis aika kovakin huume, lievempien ohella. Vaikutti ihan normaalilta, mutta tottakai tuollainen tieto järkyttää.

Ihmisille, etenkin miespuolisille, keskustelu on ollut minulle aina vaikeaa. Peruskouluaikana olin "ruma ankan poikanen", joka kulki massan, kauniiden ja suosittujen ystävien, mukana hiljaisena harmaahiirulaisena. Lukiossakaan en saanut 'huomiota' ja sama hiljaiseloni jatkui. Liityin Tinderiin, kun monet ystäväni alkoivat saamaan kumppaneita, useammat niistä juurikin kyseisestä sovelluksesta. Kävin yksillä treffeillä, mutta eihän siitäkään tullut mitään, uskoisin syynö olevan omat huonot keskustelutaidot miespuolisen henkilön läsnäollessa.

Tämä Tinderistä löytynyt huumeidenkäyttäjä on erilainen. Minun on helppo keskustella hänen kanssaan eikä keskustelu ole "pakotettua". Hän vaikuttaa mukavalta ja kiltiltä ihmiseltä, kaiken muun ohella. Hän on ilmaissut halunsa päästä huumeista eroon ja käyttö on vähentynyt. Hän kuitenkin käy töissä ja kyseessä on ihan normaali työ, ei siis mikään diilaus, vaikka toki tod.näk. myös sitä tekee.
En tiedä olenko liian kiltti, naiivi, tyhmä vai toiveikas. Kenties kaikkea sitä. Osayynä siihen, miksi uskon hänen pääsevän huumeista eroon on se, että itse olen narkkarivanhempien jälkikasvua. En ole kovin läheltä "huume-elämää" nähnyt, koska en vanhempieni kanssa asunut.

En ihastu helposti, en usko että olisin koskaan ollut ihastunut kunnolla. Pelkään hylkäämistä ja torjuntaa. Tämän henkilön kanssa minulla on kuitenkin helppo keskustella enkä pelkää, että sanoisin jotain väärää. Olen puhunut tästä "ongelmasta" myös kavereilleni, en kuitenkaan ole kertonut, että olen kiinnostunut tästä henkilöstä. Pelkään heidän reaktiotaan, ehkä he jättäisivät minut sen takia, että olen kiinnostunut rikollisesta, etenkin kun he tietävät millainen taustani on. Varmaan luulevat, että alkaisin itsekin käyttämään aineita.

Toisaalta tiedostan itsekin, että aineidenkäyttäjien kanssa ei kannata alkaa pelleilemään, ties mitä siitäkin seuraa. Osa minusta kuitenkin uskoo, että voisin auttaa häntä pääsemään aineista eroon, vaikka henkilöstä itsestä se on kiinni. Jos on vuosia käyttänyt, ei irtipääseminen mitenkään helppoa ole.

Argh, piti vain saada avautua jonnekin.

Kommentit (14)

1/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

2/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähhhhhhh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään vinkkiä? Pitäisikö vain estää ja unohtaa?

Vierailija
4/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaile tarkemmin sitä huumeidenkäyttöä, niin voin sanoa jotain.

5/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvaile tarkemmin sitä huumeidenkäyttöä, niin voin sanoa jotain.

No piriä käyttää.

6/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ollut käyttäjän kanssa suhteessa?

7/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten.

Vierailija
8/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että anna olla. Jos sinulla on jo ennestään ongelmia itsetuntosi kanssa, ei tämä tule ainakaan sitä parantamaan. Voihan toki olla, että kaikki sujuu hyvin, mutta aika paljon paskaa voit joutua kestämään. Oletko valmis siihen, että aineet menevät sinun edellesi ja tulet hylätyksi niiden takia?

9/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin, että anna olla. Jos sinulla on jo ennestään ongelmia itsetuntosi kanssa, ei tämä tule ainakaan sitä parantamaan. Voihan toki olla, että kaikki sujuu hyvin, mutta aika paljon paskaa voit joutua kestämään. Oletko valmis siihen, että aineet menevät sinun edellesi ja tulet hylätyksi niiden takia?

Olen miettinyt tätä. En tiedä mitä tekisin. Kuitenkin, uskon että kyseisellä henkilöllä on aukko elämässään, jonka hän yrittää täyttää huumeilla. Kenties etsii rakkautta elämäänsä, kun kerran tinderissäkin on. Voisin tukea häntä ja auttaa parantumaan. Toki, en itse voi häntä kokonaan parantaa, mutta yrittää ainaki.

Vierailija
10/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää parempi! Itsellä sinkkuna ihastukset muuttuivat kun löysi uuden tilalle.

Mäkin oon ihastunu, oon myös naimisissa. Et eipä tässä hirveesti toimi oma hyväksi todettu keino. Pitää vaan unohtaa...

Vierailija
11/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa unohtaa, tuo on yleinen ajattelutapa varsinkin juoppo miesten kanssa "rakkauteni parantaa hänet". Huumekoukku ja rakkaus eivät sulje pois toisiaan. Suosittelisin vetäytymistä ehdottomasti taustojesi takia. Löydät kyllä ihan sata varmasti uuden ihastuksen ja turvallisemman onnen :)

Vierailija
12/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on enemmänkin sutinaa, vauhti päällä joka suuntaan, kannattaa unohtaa. Ehkä joskus voi olla sen arvoinen jos pääsee aineesta eroon. Kysymys on vain itsekurista, käyttäjillä sitä harvoin on, usein pettävät jos vain tilaisuus tulee. Pätee niin miehiin kuin naisiin.

Vierailija
13/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKI kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä. En tiedä mitä tekisin. Kuitenkin, uskon että kyseisellä henkilöllä on aukko elämässään, jonka hän yrittää täyttää huumeilla. Kenties etsii rakkautta elämäänsä, kun kerran tinderissäkin on. Voisin tukea häntä ja auttaa parantumaan. Toki, en itse voi häntä kokonaan parantaa, mutta yrittää ainaki.

.

Ei toista pysty tuollaisissa asioissa auttamaan, vaan halu lopettaa tuhoisa käytös on oivallettava ihan itse tuon käyttäjän.  Miksi sekoittaisit itsesi tuollaiseen soppaan, kun ei kerta ole nähtävästi pakko.

Itse olen taistellut jossakin vaiheessa alkoholi-addiktin kanssa, eikä siinä ollut mitään muuta vaihtoehtoa, mikä olisi auttanut, kuin muuttaa erilleen ja lakata hyysääminen.  Toivo ja epätoivo vuorottelivat jo siinä määrin, että alkoi pelottamaan oman mielenterveyden puolesta.

.

14/14 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai se olisi parasta unohtaa. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi