Millaista naapuriapua olet saanut/antanut?
Millaista apua olet saanut naapureilta tai antanut naapureille?
Me on käyty kastelemassa naapurin kukkia, viety postia sisälle pidemmän reissun aikana ja kolattu pihaa sen verran että näyttää asutulta. Naapurin mies on pari kertaa tullut avuksi kun on ollut lumipyrysuma ja on nähnyt minut hirveällä kiireellä kolailemassa itkari kaulasta roikkuen, toivoen että ehdin ennen kuin pienin herää :)
Ei-ihan-lähinaapureita mutta samalta kadulta on saatu tuttavaperheestä lastenhoitoapua (esikoinen oli mun jälkitarkastuksen ajan siellä leikkimässä ettei tarvinnut ottaa mukaan neuvolaan), kananmunia on saatu sieltä kerran ja sinne päin on lainattu polkupyöränpumppua. Lisäksi lasten talviliikuntavälineitä on lainailtu silloin kun koot menee kivasti ristiin mutta se olisi onnistunut vaikka olisi ollut enemmän välimatkaakin. Toisen saman kadun perheen kerholaista olen kuskannut yhden talven samalla kuin omaani, kun äitinsä vältteli riskiraskaudessa supistuksia.
Kunhan esikoinen menee kouluun, niin naapurin eläkeläispariskunnan kanssa varmaan tulee juteltua että täällä on pieni koululainen joka saa varmaan yllättävässä tilanteessa tulla pyytämään apua. Vaikka toki moni asia selviää puhelimessa, naapureilla ei ole velvollisuutta olla paikalla ja jos talo palaa niin tottakai saa mennä hakemaan apua oli siitä sovittu tai ei.
Ai niin, ja yhdelle saman kadun äidille olen ollut se jolle voi soittaa jos tulee kiire synnyttämään ja isommat tarvitsee hoitoa ennen kuin mummo tms. ehtii paikalle, ja toinen saman kadun äiti on ollut sitä meille. Kolmannen perheen hoitopaikassa on mun nimi siinä mihin soittaa jos vanhemmat ei jostain syystä pääse hakemaan sovitusti. Näitä palveluja ei ole käytetty mutta näihin on ollut optio.
Ap.