Onko lastensuojelutyö (sosionomi) lähes aina vuorotyötä?
Vai voiko olla myös päivätöitä tarjolla?
Voitko kertoa jotain alasta ja työllistymismahdollisuuksista?
Olen kiinnostunut alasta, mutta en pysty tekemään vuorotyötä.
Kommentit (8)
Esim. Sosiaalitoimistossa lasun puolella sosiaalityöntekijän parina voi työskennellä sosionomi. Tällöin työt ovat ma-pe ja virastoaikana.
Vierailija kirjoitti:
Lastenkodeissa on ainakin kolmivuorotyötä.
Vastaavana ohjaajana ei välttämättä. Toki harvemmin vastaavaksi ohjaajaksi pääsee ilman ohjaajan työkokemusta.
On myös päivätyötä. Kuten lastensuojelu ja aikuissosiaalityö sossussa. Myös lastensuojelun tai neuvolan perhetyö osissa kuntia noin suunnilleen päivätyötä. Sitten esim. Kela, työkkäri, mielenterveystyö, jos laajemmin ajattelee. Itse sosionomina toimin lastentarhanopettajana, mutta sosiaalipuoli kiinnostaisi enemmän. Varhaiskasvatuksesta aukesi ensimmäisenä vakituinen työ, joten toistaiseksi näin. Päivätyö omassakin elämäntilanteessa iso plussa.
Työmahdollisuuksista sen verran, että olen ainakin itse kokenut hyviksi. Työskentelin koko opiskeluajan. Suoraan koulusta puolen vuoden sijaisuus, siitä toiseen paikkaan vakkariksi (myös sijaisuutta oltaisiin jatkettu).
Olen ymmärtänyt, että työmahdollisuudet sosionomeilla on hyvät, mutta mua kiinnostaa erityisesti lastensuojelu. En kuitenkaan oikein tiedä, minkälaisia tehtäviä voi olla muualla kuin jossain laitoksissa. Onko laitoksissa kaikki työt vuorotyötä?
ap
Lastenkodeissa on ainakin kolmivuorotyötä.