Alkkisukosta ero
Päätös on nyt tehty, vuokra-asunto hommattu, avoero käynnissä ja tavaroitani pakkailen. Jaksoin monta vuotta uskoa, että asiat muuttuu. Ajattelin että lapsi (jota tahtoi pitkään ennen minua ja suostuin silloin koska väliaikaisesti "kunnostautui") olisi sen verran rakas ja tärkeä, että juopottelu menettäisi merkityksensä. Eihän niin käynyt vaan hiljalleen aina lisääntyi ja nyt eron aikana juonut muutaman päivän putkeakin. Huoltajuudenkin pitäisi alustavien suunnitelmien mukaan tapahtua 50/50, mutta osaako se pitää sen korkin kiinni sillon? Työnsä hoitaa kuitenkin ihan mallikkaasti, mutta mitään oikeaa luottamusta ei ole.
Kommentit (10)
Hyvä päätös! Sinun ja lapsen kannalta ainut oikea. Kyllähän ero on rankka paikka kaikille, ja alkkis muutenkin etsimällä etsii (ja löytää) syitä juomiselleen, eli hyvinkin saattaa olla kosteampi tie edessä. Useinhan se menee aaltoliikkeellä; putken jälkeen uhotaan huonossa omatunnosss et nyt tää loppuu tai ainakin pysyy kurissa, ehkä viikko kunnes taas lähtee totuttuun käyttöön. Sitten kun se 'aallonpohja' aina välillä koittaa (tapahtuu joku ylilyönti), saattaa hetkeksi taas olevinaan pysyä hanskassa..
Yritä pitää avoin keskusteluyhteys lapseen, jotta kuulet heti jos tulee ongelmia. Ja siinä tapauksessa välittömästi yhteys sossuun, älä anna yhtään siimaa että pääsee leikkimään alkolla lapsen läsnäollessa.
Tiedän mistä puhun js toivotan suuresti tsemppiä ja jaksamista!!!
2 vielä jatkaa, älä suostu 50/50 missään tapauksessa. Jos homma alkaakin sujua, on helpompi lisätä tapaamisia kuin vähentää niitä ajatellen 'ei olis koskaan pitänytkään sopia näin'.
En haluaisi alkaa lastenvalvojalla liikaa eron syitä availemaan, kun mies ei ole koskaan kuitenkaan omana lastenhoitovuorona juonut. Ja muuten siis hyvä isä, joten en halua hänelle hankaluuksia kuitenkaan. Nyt oli lomalla joten siksi joi niin paljon, tiesi että minä hoidan tyttöä kuitenkin.
Ap
Miten mies juo? Aina ympäripäissään, kun vapaapäivä edessä, tai lähtee aina kaverin pyytäessä baariin, vai miten? Mietin, miten skarppaisi ollessaan yksin lapsen kanssa.
Miten itse luulet että hommat menisi? Uudenlainen arki, jossa back uppia (sinua) ei ole, eli lapsesta huolehdittava ja muutama maistuisi.. minä luulen valitettavasti, että kyllä korkkaa ennemmin tai myöhemmin. Jos ei tähänkään mennessä ollut raitistunut vaikka olit sitä edellyttänyt (?), miten se nyt onnistuisi?
Totta kyllä, että erittäin epätodennäköisesti ainakaan vähentää kun tästä piakkoin häivyn. Luultavasti minun lähtö vielä suurempi syy lisätä juopottelua. Tausta siis on, että alusta asti juonut toisinaan ja ennen kuin lasta alettiin yrittämään, niin tosiaan lopetti joksikin aikaa ja sai uuden työpaikankin. Juopottelu jatkui kun olin jonkin aikaa ollut raskaana. (Tosin tyttäreni on parasta maailmassa, en siis valintaani ole katunut). Nyt tilanne, että kaikki viikonloput menee ja välillä keskiviikkonakin ottaa muutaman. Perustelee, että se on ok sillon kun lapsi on mennyt nukkumaan. Itse en ole samaa mieltä ja ilmaissut sen erittäin vahvasti. Luottamusta ei siis täysin ole että osaisi olla selvänä silloin kun tyttö hänellä.
Ap
Ero alkoholistista on paras päätös ikinä!! Ei se paremmaksi tule muuttumaan missään vaiheessa. Voimia se irrottautuminen vaatii, mutta on se sen arvoista, että saat itse onnellisen elämän ja sitä kautta myös lapsesi voivat paremmin.
No ihan samallalailla hän tulee perustelemaan itselleen myöhemminkin, että lapsen nukkuessa on ok naukkailla.. se turvattomuuden tunne joka sinulla tulee olemaan lapsen ollessa hänellä, tulee olemaan jotain ihan kamalaa. Puhumattakaan mitä riskejä se lapselle aiheuttaa!!
Jos alko on pääsyynä teidän eroon, sinuna yrittäisin rajoittaa tuota 50/50 - ihan lapsen turvallisuutta ajatellen. Ei se ole kiusantekoa eikä 'hankalaksi heittäytymistä'.
Alkoholiin menevät kyllä rakastavat lapsiaan siinä missä vaikka tipattomatkin, ei rakkaus ole juomiesta kiinni. Hyvään vanhemmuuteen tarvitaan vain muutakin kuin sitä rakkautta..
Älä suostu 50/50, mies tuskin muuttuu. Kyllä ne siellä lastenvalvojalla ymmärtää ettei miehelle kannata lasta antaa niin pitkiksi ajoiksi, kun ei teidänkään kanssa selvänä pystynyt pysymään. Riippuu toki lapsen iästä, osaako tarpeen tullen soittaa sinua hakemaan jos isällä korkki aukeaa...