Suositelkaa ensi kesäksi matkaa lentopelkoiselle
Lapissa käydään, mutta jää aikaa muuhunkin. Missä käytäisiin autolla tai julkisilla kesäkuussa? Laivoja en pelkää. Ei pohjoismaat tai Tallinna. Tiedän jo nyt, että lomani on kesäkuussa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Eivät liikennöi enää Puolaan:
http://www.finnlines.com/fi/laivamatkat/reitit/helsinki-gdynia
Autolla Baltian halki. Upeita kansallispuistoja, rantoja, linnoja ja jokia.
Kiitos, näistä löytykin jo jotain. ap.
Käy hakemassa lekurilta pillereitä niin menee muutaman tunnin lento helpommin.
Eikö Ruotsi kuitenkin kävisi? Laivalla Gotlantiin. Visby on hieno pikkukaupunki.
No jos ei pohjoismaat tai Tallinna niin Venäjä tai Tallinnasta etelään.
Eipä tuossa paljon tarvitse miettiä
Mulla myös lentopelko, nyt uskaltaudun lähtemään jouluksi Lappiin. Pelottaa sekin lyhyt matka:/
Helsinki "saitsing". Ajaa lautalla kauneinta helsinkiä 4 h. Lähtö kauppatorilta, paluu kauppatorille. Ota oma taskumatti messiin, niin voitte vetää perseet siellä lautalla. Sieltä sitten kämpin terassille jatkoille.
Toinen vaihtoehto on lautalla Suomenlinnaan. Oma retkikori mukaan ja vedätte perseet kauniissa aurinkoisessa miljöössä.
Onhan noita vaihtoehtoja Helsingin lähisaarissa, niihin ei tarvitse lentää.
Menkää Jurmalaan ja Riikaan, pysähdys pärnussa. Saarenmaa on myös kiva
Aloita lentopelon työstäminen lyhyellä lennolla. Suosittelen esim Krakovaa tai Prahaa. Itse olen lentopelkoisena päässyt jo New Yorkiin asti, ei paha! Oli kyllä sen arvoista. Vähitellen olen treenannut.
Ruotsi ja Tallinna ihan vaan siksi, että niissä on käyty, mutta saa toki niistäkin ehdottaa uusia näkemisen arvoisia paikkoja. Ensi kesänä vain olisi aikaa tehdä vähän pitempikin reissu. ap.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki "saitsing". Ajaa lautalla kauneinta helsinkiä 4 h. Lähtö kauppatorilta, paluu kauppatorille. Ota oma taskumatti messiin, niin voitte vetää perseet siellä lautalla. Sieltä sitten kämpin terassille jatkoille.
Toinen vaihtoehto on lautalla Suomenlinnaan. Oma retkikori mukaan ja vedätte perseet kauniissa aurinkoisessa miljöössä.
Kiitos vinkistä, mutta nää on jo tehty ilman perseen vetoja, silloin oli lapset mukana. Nyt lapset on jo isoja. En ole Helsingistä. ap.
Kesäkuu ei vaan ole itämeren 'rantalomakohteisiin' eli pärnuun ja jurmalaan oikein parasta aikaa kun meri on kylmä ja kesäkuu usein sateinen. Muutenhan nuo on kivoja paikkoja kyllä ja eläminen selvästi halvempaa kuin suomessa.
Riika on kiva kaupunkikohde, pietariakin monet kehuvat kyllä, siellä on reilusti nähtävää.
Sopisiko junamatka:
http://transsiberianrailway.org/
Itse olen tuon pikku junailun tehnyt, tosin vain yhteen suuntaan. Lensin sinne toiseen päähän ja ajoin junalla takaisin. Kotona Riihimäen asemalla totesin, että nyt ei ihan pian taas junaan. Mutta oli se komea "kerran elämässä" -kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, mutta nää on jo tehty ilman perseen vetoja, silloin oli lapset mukana. Nyt lapset on jo isoja. En ole Helsingistä. ap.
Ei mitään, mutta jos lapset on jo isoja, niin nythän te voitte vetää rohkeasti noilla reissuilla perseet, näette niillä reissuilla kaiken ihan eri valossa. Siellä meren äärellä on sen jälkeen velatkin saatavia, kun olette pienessä sievässä koko päivän.
Sanoit ei Pohjoismaille, mutta oletko ollut Pohjois-Norjassa? Tromssasta varmaan järjestetään jotain lyhyitä risteilyjä, jos sellaisesta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit ei Pohjoismaille, mutta oletko ollut Pohjois-Norjassa? Tromssasta varmaan järjestetään jotain lyhyitä risteilyjä, jos sellaisesta tykkää.
Mä kannatan kans tätä. Jos tykkäät Suomen lapista niin rakastut Pohjois-Norjaan. Hurtigruttenilla voi risteillä halutessaan rannikkoa pitkin (auton saa mukaan) mutta pelkällä autollakin pääsee. Esim Havoysundiin johtava tie on aivan sanoinkuvaamattoman kaunis. On ollut joskus mukana äänestyksessä maailman kauneimmasta reitistä.
http://www.finnlines.com/fi/laivamatkat/reitit/helsinki-travemunde