Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten sormusetiketti menee (kihlaus/naimisiinmeno)

Vierailija
04.09.2016 |

Miehellä on vissiin vain yksi sormus joka ostetaan silloin kun ostetaan naisen kihlasormus? Onko kihlasormus (Suomessa) vielä se yksinkertaisempi, Yhdysvalloissa taitaa olla toisin päin että kihla on tosi näyttävä ja vihki sitten yksinkertaisempi? Pidetäänkö molempia sormuksia yhtä aikaa vai siirtyykö kihla pois käytöstä häiden jälkeen? Kummassa kädessä vai molemmat eri kädessä?
Kiitos avusta, olen ihan hukassa!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlat ostetaan molemmille vasempaan nimettömään. Suomessa yleensä kihla on sileä sinkula, itse menin jenkkityylin mukaan. Suurin osa miehistä ei halua erikseen vihkisormusta, naisella samassa sormessa kihla- ja vihkisormus. Mitenkään pakollisia sormukset eivät titenkään ole ja te voitte luoda oman tyylinne asiassa.

Vierailija
2/4 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä itse oon viime aikoina käsittänyt niin joo, kihlasormus on se yksinkertaisempi ja sitä voi käyttää vihkisormuksen kanssa, kannattaa vaan olla sitten toisiinsa sopivat kun samassa sormessa on. Ja miehellä tosiaan on vaan se yksi sormus käsitykseni mukaan, ei kai se kiellettyä ole kahta pitää mutta joo :D

Kai se on vaan miten itse parhaaksi näkee, itse hoitaisin varmaan niin, että itselleni (nainen) siro kihlasormus ja siihen sopiva näyttävämpi vihkisormus. Miehelle taas kihlausvaiheessa näyttävä sormus (kuinka näyttävän ja arvokkaan haluaa) tai jos ei niin sitten joku perus "rupu" sormus ja vihkiseremoniaan ostetaan uusi ja se hulppeampi sormus mikä sitten jää ja rupumman voi tunkea johonkin muuhun sormeen tai ihan mihin haluaa, samapa se.

Ja ihan kun tässä jotain miljonäärejä oltais, eiköhän sitä osteta sen mukaan sitten mihin varaa on :D eli tuskin mitään kovin hulppeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten sormuskuviot on kinkkisiä :) Suomessa perinteisesti miehillä on ollut yksi sormus: se joka hankitaan kun mennään kihloihin. Esimerkiksi jenkkilässä homma menee kuitenkin päin vastoin, eli kihlasormuksen saa vain nainen. Tämä tapa on jossain määrin rantautunut myös Suomeen, eli osa pareista tekee sen mukaan että miehen ainoa sormus on vihkisormus. Varsinkin nuoremmilla parilla näkee myös hybridimallia, eli miehet hankkivat kaksi erillistä sormusta.

Suomessa kihlasormus on yleensä yksinkertaisempi, ja kumpaakin sormusta (mikäli näitä on kaksi) pidetään yleensä vasemmassa nimettömässä. Miehet, jotka hankkivat vain yhden sormuksen, monesti kaiverrututtavat kihlasormukseen vain hääpäivän lisäksi, eivätkä luovu vanhasta, vaikka toki sen sormuksen voi tuossakin kohtaa vaihtaa ja laittaa vanhan hyllylle tms.

Vierailija
4/4 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näkee myös pareja, joilla on vain sormustatuoinnit. Ei sormuksia ollenkaan. Jokainen tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän