Onneksi veneitä ja moottoripyöriä verotetaan, oikein hyvä juttu
Kommentit (12)
Sulla ei siis ole venettä eikä moottoripyörää.
Mielestäni asiallista, vaikka meilläkin on moottoripyörä. Vielä kun niille saisi pakolliset katsastukset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muita harrastuksia verotetaan?
Ryyppäämistä.
Niin onkin. Se on ihan oikein että meitä verotetaan, joilla on vähän enemmän mistä verottaa.
Tupakointia
Alkoholia
Mökkeilyä (kiinteistövero)
Jne.. Ihan reilua ja on pojalla mopo. Verolle vaan
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni asiallista, vaikka meilläkin on moottoripyörä. Vielä kun niille saisi pakolliset katsastukset.
Minullakin on moottoripyörä ja minun mielestäni katsastus on turhaa. Kaikki mp kuskit pitävät laitteensa kunnossa, koska viallinen laite on hengenvaarallinen.
Nyt minun pyöräni on ympärivuotisessa käytössä, mutta kun sen verotus alkaa laitan sen tilapäiseen liikenteestäpoistoon ja kas, näin ihan pieni ihminenkin pystyy helppoon verosuunnitteluun.
Veikkaan, että byrokratia nielee enemmän varoja kuin veron tuotto.
Vierailija kirjoitti:
Turha ympäristön tuhoamista
Satutko tietämään, että ihmisiä asuu saarissa ja eivät pääse kotiin ilman venettä, joten verotus pitäisi koskea ainoastaan huviveneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on moottoripyörä ja minun mielestäni katsastus on turhaa. Kaikki mp kuskit pitävät laitteensa kunnossa, koska viallinen laite on hengenvaarallinen.
Nyt minun pyöräni on ympärivuotisessa käytössä, mutta kun sen verotus alkaa laitan sen tilapäiseen liikenteestäpoistoon ja kas, näin ihan pieni ihminenkin pystyy helppoon verosuunnitteluun.
Katsastus on erittäin perusteltu. Useimmat pyörät pitävät niin kovaa meteliä, että taatusti on äänenvaimentimet poistettu, kun se ääni on niin "niin makee". Naapurimme HD ainakin vaikuttaa olevan ihan romu; aina kun ajelulle lähdetään pitää konetta lämmittää ja tyhjäkäyttää siinä pihalla vähintään vartin verran.
Joo tosi reilua. Sukulaispoikani 17v on tehnyt koulun ohella perse ruvella puhelinmyyntityötä että pystyi ostamaan kevarin ja joutui myös maksamaan ajokortin itse. Nyt jatkaa töitä että on juuri ja juuri pystynyt maksamaan bensat ja vakuutukset. Kohta sitten tulee vielä yli 100e:n vero hänelle. Vanhemmat on sen verran köyhiä etteivät ole pystyneet osallistumaan. Asuvat vielä sen verran kaukana kaikesta että pyörä on oikeasti helpottanut liikkumista eikä ole vain huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsastus on erittäin perusteltu. Useimmat pyörät pitävät niin kovaa meteliä, että taatusti on äänenvaimentimet poistettu, kun se ääni on niin "niin makee". Naapurimme HD ainakin vaikuttaa olevan ihan romu; aina kun ajelulle lähdetään pitää konetta lämmittää ja tyhjäkäyttää siinä pihalla vähintään vartin verran.
Kaikki mp:t pitää esilämmittää.
Minä ajan mökille veneellä, kun muuten ei pääse. En pyöri turhaan missään.
Mitä muita harrastuksia verotetaan?