Onko joku joskus saanut työkkärin kautta työpaikan ?
Olen kuullut huhua, että joku olisi joskus saanut, mutta varmaa tietoa ei minulla ole.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! 90-luvun lopulla sain työttömäksi jouduttuani puhelun työnantajalta, joka oli saanut numeroni työkkäristä. Palkkasivat minut, vaikka kävi meitä haastattelussa muutamakin ilmeisesti. Toisaalta voi tämänkin laskea suhteilla saaduksi työksi, kun työhaastatteluun mennessäni tajusin työnantajan olevan entinen opettajani :)
Nyt on kyllä vähän vanhentunutta tietoa tämä. Laman aikaan tuo vielä toimikin, mutta tuskin kukaan on jälkeen 2005 mitään tuolta saanut.
Minä sain tähän mennessä pitkäaikaisimman työpaikkani työkkärin ilmoituksen kautta. Sitä ei suoraan minulle tarjottu, mutta hain sillä homma kiinnosti. Olin neljä ja puoli vuotta perheen lasten- ja kodinhoitaja. Kouluttauduin samalla perhepäivähoitajaksi ja nyt olen kaupungilla töissä. Nykyisen työurani voi siis johtaa suoraan työkkärissä olleeseen ilmoitukseen.
Sisareni sai myös työn, tosin niin että sitä nimenomaan hänelle tarjottiin. Työnantaja oli pyytänyt kysymään tietynlaista ihmistä ja virkailijan mieleistä sisareni oli sellainen. Hänenkin työsuhteensa oli pitkä.
Mut "pakotettiin" työkkärin kautta työllistämistukitöihin n. 11 vuotta sitten ja sillä tiellä olen vieläkin. Työkkärin täti melkein itki ilosta kun sai kuulla. Sanoi, että juuri tämän takia tätä työtä tehdään. Mutta varmasti hyvin harvinainen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! 90-luvun lopulla sain työttömäksi jouduttuani puhelun työnantajalta, joka oli saanut numeroni työkkäristä. Palkkasivat minut, vaikka kävi meitä haastattelussa muutamakin ilmeisesti. Toisaalta voi tämänkin laskea suhteilla saaduksi työksi, kun työhaastatteluun mennessäni tajusin työnantajan olevan entinen opettajani :)
Nyt on kyllä vähän vanhentunutta tietoa tämä. Laman aikaan tuo vielä toimikin, mutta tuskin kukaan on jälkeen 2005 mitään tuolta saanut.
Vuonna 1989 😊 Mut se olikin ENNEN lamaa 😊😊
Juuri hehkutinkin tästä eilen kun sain nimenomaan työkkärin tädin minulle etsimän työpaikan.
Itse olen urani aloittanut 90-l. alussa työkkärin seinällä olleeseen ilmoitukseen vastaamalla. Virkailijaa en ole tavannut kertaakaan. Muut työpaikkani olen saanit avointen hakemusten / firmojen lehti-ilmoitusten kautta.
Jos olisin nyt työtön en jäisi odottamaan työkkärin ilmoituksia mihin pitää hakea vaa hakisin töitä myös muuta kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1989 😊 Mut se olikin ENNEN lamaa 😊😊
Mikä 1989? Kirjoitin 90-luvun lopussa ja tarkka vuosi taisi olla 1999. t. alkuperäinen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Itse olen urani aloittanut 90-l. alussa työkkärin seinällä olleeseen ilmoitukseen vastaamalla. Virkailijaa en ole tavannut kertaakaan. Muut työpaikkani olen saanit avointen hakemusten / firmojen lehti-ilmoitusten kautta.
Jos olisin nyt työtön en jäisi odottamaan työkkärin ilmoituksia mihin pitää hakea vaa hakisin töitä myös muuta kautta.
Älä?
Kaikki hakee netistä nykyään itse.
Vierailija kirjoitti:
Mut "pakotettiin" työkkärin kautta työllistämistukitöihin n. 11 vuotta sitten ja sillä tiellä olen vieläkin. Työkkärin täti melkein itki ilosta kun sai kuulla. Sanoi, että juuri tämän takia tätä työtä tehdään. Mutta varmasti hyvin harvinainen tapaus.
Jos on vielä dokumentteja tapauksesta niin tee tapauksesta joku taulu , joku kollaaasi, tiedä vaikka saisit TE-keskuksen seinälle johonkin odotusaulaan.
Suomi nousuun.
Minä. Ensin sen kautta olin kuntouttavassa työtoiminnassa puoli vuotta, sitten kuty-paikka otti ihan oikeasti töihin.
Vuonna 2007 sain ihan oikean, tosin suht lyhyen määräaikaisen työpaikan.
Olen palkannut työkkärin kautta kolme henkiköä viimeisen kahdebn vuiden aikana.
Terv. yrittäjä
Ps. Olen saanut hyvää palvelua ja apua rekrytintiin.
Pss. Jos sinulla kasvaa k.......ä otsassa ja naans n........n v......a, niin työt jää kyllä vähiin.
Joo työllisyystöitä v 1992 sekä toisia 1996, siitä sitten lähti ura urkenemaan. Oikeasti. Olen tyytyväinen tuolloisiin tv-palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen palkannut työkkärin kautta kolme henkiköä viimeisen kahdebn vuiden aikana.
Terv. yrittäjä
Ps. Olen saanut hyvää palvelua ja apua rekrytintiin.
Pss. Jos sinulla kasvaa k.......ä otsassa ja naans n........n v......a, niin työt jää kyllä vähiin.
Tämä on pakko uskoa!
Sain työkkärin kautta palkkatukipaikan, tai siis tiedon palkkatukipaikasta, jota sitten hain. Tuossa palkkatukipaikassa olin puoli vuotta ja se työkokemus auttoi saamaan samaa työtä muualta, tosin osa-aikaisena ja hoitovapaan sijaisuus vain, mutta tyhjää parempi tämäkin.
Koulutusta vastaavasta työstä ei minun kannata edes haaveilla.
Ensimmäisen työpaikkani sain käydessäni työkkärissä ja täytin huvikseni siitä pöydältä A4 pinon hakemuksen aivan vieraaseen firmaan.
Yhden toisen pitkähkön työn sain, kun työnantaja soitti minulle suoraan saatuaan tietoni työkkäristä.
Kolmaskin esimerkki vielä löytyy. Työnantaja myös soitti työkkärin kautta minulle, mutta olin juuri saanut uuden toisen työpaikan.
Kelpaa näitä vanhana muistella. Nyt ei kunnon täysiaikaista työtä sitten löydykään kotiäiti vuosien jälkeen.
Yks tuttu sai työkkäristä työpaikan, siis ihan sieltä te-toimistosta itsestään, mutta sitten sai sieltä myös potkut.
Juu, 90-luvulla sain kaksikin työllisyystyöpaikkaa. Ihan hyvä juttu olivat. Lisäksi yksi työhönosoitus oikeaan työhön, ts. piti ottaa yhteyttä työnantajaan. Olisin mielelläni siihen työhön mennytkin, mutta en sitten työnantajalle kumminkaan kelvannut.
Vuonna 2007 jäin taas työttömäksi, ja siitä pitäen on työkkäri tarjonnut pelkkää ei-oota. Ja ei, en todellakaan odota sitä kautta työllistyväni. Viikon päästä tosin menen taas kerran työvoimapoliittisen koulutuksen alkuhaastatteluun, ties vaikka tällä kertaa tärppäisi jo.