Hyvin nuoret vanhemmat
Olen 17 vuotias (pian 18) ja mieheni on 22 vuotias,tulin raskaaksi 16 vuotiaana ja lapsi syntyi kuukausi sen jälkeen kun täytin 17,olen miettinyt jo ainakin puoli vuotta eroa ja olen sanonut miehellenikin että haluan erota,mutta aina kun otan asian puheeksi tai sanon että haluan erota mies hajoaa ihan täysin,hän itkee ja sanoo ettei hänellä ole enään mitään ja sanoo lähtevänsä kauas vanhempiensa luokse,kun sitten sanon että onhan hänellä kuitenkin lapsi,hän vastaa että mutta sitten hänellä ei ole minua niin millään ei ole enään väliä,vauvamme on kymmenen kuukauden vanha enkä halua rikkoa perhettä,tavallaan suhde on hyvä,mutta haluan päättää omista asioistani,mitä syön,mitä katson telkkarista,haluan siivota vain omat ja vauvan sotkut,ja kun vauva on hoidossa harvoin mummullaan haluan tehdä asioita mitä nuoret tekevät,tätä mies ei hyväksy vaan sillonkin pitäisi istua kotona katsomassa telkkaria,mies vaatii myös todella paljon huomiota mikä ahdistaa minua usein koska olemme molemmat kotona ja tuntuu etten pääse hänestä hetkeksikään eroon,tietysti ulkoilen lapsen kanssa mutta ei silloinkaan pääse kun tunniksi pois kun vauva ei vielä noin pienenä jaksa kauempaa pihalla viihtyä,tuntuu myös ahdistavalta että tässä olisi koko elämäni,etten ikinä saisi tavata tai tutustua ihmisiin enään ja että olen jatkuvan tarkkailun alaisena,uutta miestä en kaipaisi siis edes nyt jos eroaisimme haluaisin vain vapauden miehestäni,lastani rakastan enemmän kun mitään ja haluaisin hänet itselleni eron tullessa mutta en missään nimessä halua katkaista hänen ja isän välejä,haluaisin että asuisimme lähekkäin jotta isä voisi nähdä vauvaa päivittäin ja lisäksi olla viikonloppuisin isällään,he ovat todella läheisiä lapsen kanssa.mutta joskus eroaikeissa kun olen ollut mies on uhannut että saa vauvan huoltajuuden itselleen,tässä myös yksi syy miksen uskalla erota,mietin päivittäin että olisin onnellisempi jos minulla ei olisi miestä mutta en todellakaan halua rikkoa vauvan perhettä ja kaikki mitä mainitsin tuossa pelottaa,mitä teen?
Varmaan paremmin pärjäätte ilman miestä. Hän yrittää keinotella sinua jäämään suhteeseen eikä käyttäydy aikuisen tavoin. Älä lankea manipulointiin, ei ole sinun vastuusi kannatella miestä.