Teini koneella KOKO päivän?
Onko tämä teistä ihan ok, kuusitoistavuotiaani on aamusta iltaan joko läppärin, padin, puhelimen tai pöytäkoneen äärellä? Vetää itkuisia ahdistuspultteja, kun ei välillä pääse jonnekin sivustolle/tiedostoon tms, ja on ihan lohduton ja väittää, että "mistään ei tule mitään, koko tulevaisuus on tuhoon tuomittu, päähän sattuu, silmiin sattuu" jne.
Mitä voin tehdä?
Kommentit (8)
Joko kaverien puutetta, tai sitten ne kaverit ovat netissä!
Tuossa iässä voivat olla nettipelit hyvin suosittuja. Tänä päivänä se on vielä normaalia olla nörtti, toisin oli 10v sitten!!
Joku kysyi sukupuolta, kyseessä on tyttö, joka juuri aloitti lukion. Kavereita reaalimaailmassa olisi paljonkin, myös muuta tekemistä olisi kuin jatkuvasti lagaavien ja käyttäjätunnuksista herjaavien tiedostojen lataamista ja niiden ylläpitäjille viestittelemistä.
Olen itse aika pöyristynyt.
"Kavereita olisi paljonkin" siis onko niitä vai ei. Jos ei ikinä näe kavereitaan niin sitten ne ei kyllä ole kavereita.
Tässä koko jutussa on jotain mätää...
Kyllä. Tässä jutussa on paljonkin mätää. Kyseessä on lukion uudistus ja digikirjat. Ilman mitään kokeiluja lähdettiin yhtäkkiä systeemiin, jossa kaikilla lukion aloittavilla pitää olla kannettavat tietokoneet (iPad ei riitä, se on nyt huomattu), kaikki kirjat ovat digitaalisia, eivätkä ne toimi todellakaan sujuvasti; kaikki tehtävät tehdään koneella, verkossa, sekä koulussa että kotona.
Salasanat pitää uusia jatkuvasti jne.
Ja niin vähän aikaa on siitä, kun me vanhemmat halusimme lastemme olevan vähemmän koneilla ja enemmän irl. Nyt on sitten pakosta näin. Jaksaisimmeko itse työpaikoillamme sitä, että tiedosto kaatuu vähän päästä ja meidän pitää ottaa yhteyttä palvelun tuottajaan ja uusia salasanamme voidaksemme jatkaa työtämme?
En aio vanhempana ja kaiken maksajana itse tyytyä tähän, aion ottaa yhteyttä opetusministeriin. Toivon, että muutkin vanhemmat tekisivät samoin.
Kysyt neuvoa, mutta unohdat kertoa tärkeimmän. Sukupuoli?