Te jotka miellätte itsenne alkoholisteiksi, paljonko juotte alkoa ja kuinka usein?
Kommentit (12)
Riippuu mikä kausi on menossa, tällä hetkellä hyvä, eli silloin tällöin mutta sillon menee se reilu 20annosta. Huonona kautena meneekin viikossa se 20-50 annosta. Olen 26 vuotias nainen ja suoritan insinööriopintoja
En ole alkoholisti, mutta yli suositusten kuitenkin käytän. 2-3 iltana 2-10 annosta. Arkena tuo 2, viikonloppuisin menee reilummin. Nyt olen skarpannut ja yritän olla arkena juomatta ja viikonloppuisin vähentää määrää. Todella harvoin olen kännissä, pienessä hiprakassa kyllä viikonloppuisin. Tissuttelen pitemmällä aikavälillä, joten vaikka joisin tuon 10 annosta, en tule varsinaisesti känniin.
En miellä, vaan olen. Raittiina kuudetta vuotta. Sitä ennen join päivittäin, keskimäärin 7 annosta päivässä.
Joka päivä 1 tai 2 annosta. Useimmiten jää siihen yhteen.
Minulla on valkoviinin tissuttelu karannut käsistä työttömäksi jouduttuani. Tylsyyteeni lipittelen 3-4 kertaa viikossa muutaman lasillisen. Olen yksineläjä nainen.
harva alkoholisti mieltää itsensä alkoholistiksi.
5-6krt/vko, 8-15 annosta/krt. Kaljaa ja joskus viiniä.
Sosiaalisia, mukavia miehiä ja naisia, jotka elävät kuten muutkin, mutta joilla ajatukset etsiytyvät jo iltapäivällä töiden jälkeiseen olueen tai perjantaiseen kossupulloon. Siinä joukko tyypin 1 alkoholisteja.
- Tyypin 1 alkoholisteja on kaikista alkoholisteista arviolta 80 prosenttia, selvittää Niuvanniemen sairaalan ylilääkäri Tero Hallikainen.
- Usein ajatellaan, että ollakseen alkoholisti on juotava joka päivä, mutta jos on pakko juoda vaikka pari kertaa viikossa, voi täyttää alkoholiriippuvaisen määritelmän, sanoo Hallikainen. Riippuvuuden tunnusmerkit täyttää koneellinen perjantaipullon hakeminen ja sen odotus.
Tyypin 1 alkoholistien riippuvuus alkoholista kehittyy yleensä vasta aikuisena, ja usein heidän alkoholinkäyttöään leimaa syyllisyys juomisesta ja yritykset raitistua.
... jatkuu
http://yle.fi/uutiset/tyypin_1_alkoholisti_miettii_jo_iltaolutta/5528416
Annoksista en tiedä, mutta juon päivittäin 24-42 tölkkiä kaljaa ja aamusta kun alkaa pahaa tekemään niin otan viskiä.
Noin kaksi 0.5l siideriä illassa. Kerran pari viikossa yksi kuihuviinipullo.
Join ennen Hmm keskimäärin 6 annosta joka pv. Ehkä enemmänkin. Vkl 12-16 helposti. Muutaman vuoden ajan tylsyyteen.
Onneksi se aika on takanapäin. Sain muuta sisältöä elämääni. Yrittäkää te muutkin pitää tää vaikka 2 kk täyspaussi. Se on lyhyt aika ihmisen elämässä.
Nainen / as tuntija tehtävissä
4-7 kertaa viikossa 4-16 annosta. Keskimäärin viitisenkymmentä annosta viikossa.