Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin keskituloisesta oikein tuli kermaperse?

Vierailija
01.09.2016 |

En voi ymmärtää tätä nykyistä keskusteluilmapiiriä. Jos vanhempasi ei ollut työtön --> olet kermaperse. Jos sait kotona muutakin ruokaa kuin puuroa --> kermaperse. Jos sait harrastaa, sinulla oli polkupyörä, pääsit lukioon jne. ymmärsitte varmasti pointin.

Hävetäkö sitä sitten pitäisi, että omat vanhemmat ovat osanneet hoitaa ruokaa pöytään ja maksaa vuokran?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun sinä et nyt tajua jakaa vähäosaisen kanssa tarpeeksi.

Vierailija
2/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in. Kun kaikilla ei katsos ole sitäkään mikä sinulle on "normaalia" eli olet kermaperse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jartsalla on piriä eikä se tajuu, miks Makella ei oo, niin Jartsa on kermaperse. 

Vierailija
4/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sitä samaa keskusteluilmapiiriä kuin työtön --> rupusakki, pienituloinen --> rupusakki, ammattikoulun käynyt --> rupusakki, yksinhuoltaja --> rupusakki, monta lasta perheessä --> rupusakki, sairauksia --> rupusakki, tatuointeja -->rupusakki.

Yleistyksiä molempiin suuntiin, kertoo vaan kyseisten yleistäjien henkisistä kyvyistä, ei koko viiteryhmän - ellei sitten halua yleistää ;)

Vierailija
5/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaa ovat alempi, varsinainen ja ylempi keskiluokka. Niissä on vissi ero. Eivät kaikki keskiluokkaan kuuluvat ole kermaperseitä. Siellä yläpäässä usein voivatkin olla usein koko yhteiskunnan pahimmat kermaperseet.

Vierailija
6/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän nimitystä kermaperse sellaisesta neiteilevästä tai nirsoilevasta tyypistä.

Vierailija
7/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän nimitystä kermaperse sellaisesta neiteilevästä tai nirsoilevasta tyypistä.

Itse en käytä tyollaista moukkamaista ilmaisua kenestäkään kanssaihmisestä

Vierailija
8/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkaa ovat alempi, varsinainen ja ylempi keskiluokka. Niissä on vissi ero. Eivät kaikki keskiluokkaan kuuluvat ole kermaperseitä. Siellä yläpäässä usein voivatkin olla usein koko yhteiskunnan pahimmat kermaperseet.

Kerro toki meillekin missä menevät näiden Suomen mielikuvitusluokkien rajat.

Maassa, jossa kaikille on ilmainen koulutus yliopistotasolle asti ei ole yhteiskuntaluokkia.

Vierailija
9/10 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseet hankkivat ihan itse nimityksensä alkamalla marista kaikesta mahdollisesta ja korottamalla itsensä toisten yläpuolelle.

Vierailija
10/10 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermaperseet hankkivat ihan itse nimityksensä alkamalla marista kaikesta mahdollisesta ja korottamalla itsensä toisten yläpuolelle.

Siis ketä ne kermaperseet oikein ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi