Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradu valmiiksi syyskuussa?

Vierailija
01.09.2016 |

Kuka lähtisi mukaan haasteeseen? ;)

Gradu valmiiksi syyskuussa, ehdoton maksimi lokakuun puoliväli?

Syyskuun lopulla siis palautus ohjaajalle, jos ohjaajalta tulee korjattavaa, niin korjaukset lokakuun puoliväliin.

Tietysti pitää itselleen olla anteeksiantava, mutta pakkohan tuo on kirjoittaa joskus valmiiksi...

Minun tämän hetkinen tilanne on se, että aineisto kasassa.

-Tiipi-

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin mielelläni mukaan haasteeseen: gradu valmiiksi ennen vuodenvaihdetta. Tosin tokkopa tulisi onnistumaan, kun ei ole vielä edes aihe selvillä :(

Vierailija
2/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun voi kirjoittaa muutamassa viikossa, mutta muuhun hommaan (aineiston hankkimiseeen, lähdekirjallisuuteen jne) kannattaa varata pari kuukautta aikaa. Eli jos nyt alat tekemään, on marras-joulukuu ihan mahdollinen aikataulu gradun tarkastukseen jättämiselle.

Älkää tehkö siitä liian suurta juttua. Se on vain gradu!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduun meni aikanaan kymmenen päivää. 100 sivua tiukkaa tieteellistä tekstiä. Mutta itse työllistyinkin heti enkä muutenkaan opiskellut maakuntien "yliopistoissa".

4/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta alkuvaiheessa, mutta vertaistuelle olisi käyttöä. Syyskuun lopun dedikseen en taida ehtiä, mutta jospa se vähän aktivoisi gradu-puuhia. :) Mentaliteettina mulla lähinnä, että kunhan saisi palautettua.

Vinkit myös omansa jo tehneiltä erityisesti motivaation löytämiseen liittyen olisi oikein tervetulleita!

Vierailija
5/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki gradu on mahdollista kirjoittaa kymmenessä päivässä, mutta entä pohjatyö ennen tuota varsinaista kirjoitusprosessia? Aiheen hahmottelu, kirjallisuuteen perehtyminen, aineiston hankinta ja käsittely yms vievät moninkertaisen ajan verrattuna kirjoitustyöhön. On virheellistä sanoa, että gradu valmistui kahdessa viikossa (ainakin useimmissa tapauksissa).

Aikoinani tuotin kandin aineiston haastatteluin. Haastatteluja oli kaikkiaan 7 kappaletta, kaikki pituudeltaan vähintään 1 tunnin. Pelkästään aineiston hankintaan, litterointiin ja koodaukseen tuhraantui aikaa lähes kuukauden verran! Ei mikään pieni tehtävä todellakaan.

Vierailija
6/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graduun meni aikanaan kymmenen päivää. 100 sivua tiukkaa tieteellistä tekstiä. Mutta itse työllistyinkin heti enkä muutenkaan opiskellut maakuntien "yliopistoissa".

On varmaan laadukas työ...

Vierailija
7/7 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi