Ideoita kevyistä, hyvistä valmisruoista + raskauspahoinvointi
Meillä on 3vk keittiö poissa käytöstä, mikro on ja jääkaappi, ei pakastinta. Pikkuhiljaa pahoinvointi lisääntynyt ja nyt tuntuu, että pystyisin syömään vain kevyttä kotiruokaa. Ideoita, kevyestä ja hyvänmakuisesta kasvispitoisesta valmisruoasta, saa olla lihaa, muttei ole pakko. Eilen söin äidilläni tavallista lihakeittoa ja pysyi sisällä.
Kommentit (10)
Kanakeitto on ainakin hyvä noista valmisaterioista.
Valmisruuat eivät oikein maistu. Sinuna höyryttäisin mikrossa suolavedessä parsakaalia, papuja, juureksia yms ja ostaisin valmiina broilerin rintaa ja kalaa, lisäisin voinokareen, mausteita tai juustoa. Laittaisin jääkaappiin valmista odottamaan. Varaisin aamuksi ja yöksi sitruunamehulla höystettyä vettä tai kivennäisvettä. Makaisin sohvalla ja passuuttaisin itseäni miehelläni. Liikkuisin hitaasti.
Irralliset keittolevyt maksavat enintään 40 €. Kannattaisiko hankkia sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Käviskö joku mozzarella tai feta salaatti pähkinöillä? Itselle ainakin saldet maistuu ja niihin voi sit heittää jotain täyttävämpääkin. Esim lidlis oli myynnis sellasii valmiita kanapaloja jotka vois käyttää sellasenaan tai käyttää mikron kautta. Itse olin epäileväinen mut oli hirmu hyviä. Yleensä en tykkää tollasista.
Mozzarella salaatti kuullostaa hyvältä, mutta ei saa syödä. Fetaa uskallan, jos on kotimaisen valmistajan ja juuri avatusta pakkauksesta. En ole varma uskaltaako noita kananpaloja syödä, pitäisi kuitenkin pystyä lämmittämään kunnolla kuumiksi.
Osta kana ja kala lämpiminä palvelutiskistä! Mies voi hakea, jos makaat sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis kotiruokaa vai valmisruokaa?
Kotiruokaa pitäisi olla, mutta kun ei voi kokata.
Hakisin kaupasta tuoretiskiltä valmista ruokaa. Siellä on usein esim Lindströminpihvejä, paistettua kanaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Valmisruuat eivät oikein maistu. Sinuna höyryttäisin mikrossa suolavedessä parsakaalia, papuja, juureksia yms ja ostaisin valmiina broilerin rintaa ja kalaa, lisäisin voinokareen, mausteita tai juustoa. Laittaisin jääkaappiin valmista odottamaan. Varaisin aamuksi ja yöksi sitruunamehulla höystettyä vettä tai kivennäisvettä. Makaisin sohvalla ja passuuttaisin itseäni miehelläni. Liikkuisin hitaasti.
Irralliset keittolevyt maksavat enintään 40 €. Kannattaisiko hankkia sellainen?
Kiitos :) harkitaan keittolevyä. Alkuperäinen suunnitelma oli käydä paljon ulkona syömässä, mutta nyt ei pysty.
Kiitos, täytyy lähtee hakemaan kaupasta valmisruokaa. Miehelle olenkin jo katkera siitä, että hän pääsee töissä valmiin ruoan ääreen. Soitinkin hänelle juuri ja valitin asiasta :) Itse olen taaperon kanssa jumissa täällä remontin keskellä, no taaperolle onneksi maistuu pinaattilätyt.
Käviskö joku mozzarella tai feta salaatti pähkinöillä? Itselle ainakin saldet maistuu ja niihin voi sit heittää jotain täyttävämpääkin. Esim lidlis oli myynnis sellasii valmiita kanapaloja jotka vois käyttää sellasenaan tai käyttää mikron kautta. Itse olin epäileväinen mut oli hirmu hyviä. Yleensä en tykkää tollasista.