Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit, kolesteroliarvosi

Vierailija
31.08.2016 |

sekä verenpaine, bmi ja sokerit. Eettisyys ja ekologisuus ok, mutta olisiko minulle terveysfaktojakin esittää. Kovetetut kasvirasvat kuitenkin monilla ruokavalioon kuuluvat. (sininen Keiju, e472 kasvisruokakermoissa jne).

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kannata unohtaa triglyseridejä

Vierailija
2/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koskeeko tama pelkkiä vegaaneja vai voiko kasvissyöjä vastata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arvot huippuhyvät. Ja luuntiheysmittas myös, vaikka olen ollut lähes maidottomalta ruokavaliolla koko ikäni.

N42, kolmisenkymmentä vuotta kasvissyöjä/kala-kasvissyöjä/vegaani

Vierailija
4/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä omia arvojani...  Mutta mulla ei ainakaan ole kovetetut kasvirasvat mitenkään erityisen suuressa osassa ruokavaliota. En tee kermapohjaista ruokaa kovinkaan usein ja laitan leivän päälle useimmiten kostukkeeksi oliiviöljyä. Eivät kai nuo rasvat kohtuullisessa käytössä ole vaaraksi tai riitä tekemään ruokavaliosta epäterveellistä? Tietty vegaani/kasvissyöjäkin voi ihan hyvin syödä paskasti ja epäterveellisesti.

Vierailija
5/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolit, luultavasti parhaat mahdolliset, ei kyllä ole mitattu. Sokerit, ei mitään hajua, varmasti hyvät. Bmi 18,5, verenpaine matala ja siitä on sanottu, että hyvä vaan kun on matala.

Vierailija
6/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki arvot huippuhyvät. Ja luuntiheysmittas myös, vaikka olen ollut lähes maidottomalta ruokavaliolla koko ikäni.

N42, kolmisenkymmentä vuotta kasvissyöjä/kala-kasvissyöjä/vegaani

Nykyään syön kotona vegaanisesti, kodin ulkopuolella syön joskus maitoa/munaa/ jopa kalaa.

Kovetetut kasvisrasvat eivät kuulu ruokavaliooni. Mutta voin syödä jonkun valmiiksi tekemän leivän, vaikka siihen olisi sipaistu voita/margariinia.

Ei aina tarvitse olla niin ehdoton. Kun ikää tulee niin oppii sen.

Vierailija
7/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä omia arvojani...  Mutta mulla ei ainakaan ole kovetetut kasvirasvat mitenkään erityisen suuressa osassa ruokavaliota. En tee kermapohjaista ruokaa kovinkaan usein ja laitan leivän päälle useimmiten kostukkeeksi oliiviöljyä. Eivät kai nuo rasvat kohtuullisessa käytössä ole vaaraksi tai riitä tekemään ruokavaliosta epäterveellistä? Tietty vegaani/kasvissyöjäkin voi ihan hyvin syödä paskasti ja epäterveellisesti.

Ops BMI:n sentään voin laskea, 19.53.

Vierailija
8/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerma mitään kovetettua kasvirasvaa ole.

Vierailija
9/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolesterolit, luultavasti parhaat mahdolliset, ei kyllä ole mitattu. Sokerit, ei mitään hajua, varmasti hyvät. Bmi 18,5, verenpaine matala ja siitä on sanottu, että hyvä vaan kun on matala.

Tiedät arvosi hyväksi, vaikka ei ole edes mitattu??  :D:D:D

Vierailija
10/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkasti mutta kaikki arvot luultavasti ihan normaalit, kun lääkäri ei niistä erityisemmin huomauttanut. Alhainen verenpaine oli, mutta se on sukuvika. En lotraa rasvoilla enkä kermoilla ja teen ruokani seitanista lähtien itse. BMI n. 17, mutta olen aina ollut tällainen vähän luikku, ei johdu vegaaniudesta.

Vierailija
11/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolettaa että vegaanilla on liian vähän kolesterolia, sillä sitä tarvitsee mm. aivot ja miehillä testosteronin tuotanto.

Vierailija
12/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana mittailtiin ja kaikki kysytyt arvot oli kohdillaan, sen tarkemmin en lukuja muista. Sokereissa oli häikkää mut siihen on korkea sukurasite. Nainen 28 BMI 19.

Vierailija
13/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikermat ovat, lue e472:sta.

Vierailija
14/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa vuosi sitten HDL 1,8, LDL 1,6 ja triglyt 0,6. Paastosokeri oli neljän luokkaa. Verenpaine ihan äsken 110/67. Bmi on 21,8. Ikä 32, vegaanina noin 10v. Jonkin verran leivon ja herkuttelen, mutta pääasiassa rasvat ovat vain hyviä, joten en usko satunnaisen epäterveellisyyden kaatavan maata.

Niin ja koko suku on täynnä sydän- ja verisuonitauteja ja kaikki ovat ylipainoisia.

Vierailija
15/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastuksessa otettiin verikokeet ja sieltä tuli pitkä lista kaikenlaisia arvoja, jotka kuulemma olivat kaikki normaalilla tasolla. En sitten viitsinyt niitä ruveta ulkoa opettelemaan ;)

Vierailija
16/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kovetettuja kasvirasvoja tai margariinia ja kasviruokakermatkaan eivät kuulu ruokavaliooni. Verenpaine yleensä 100-115/60. Bmi 19. Sokeri, kolesteroli ja kaikki muutkin veriarvot hyvät eli viitearvojen sisällä. 

Vierailija
17/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne edes ole kermaa.

Vierailija
18/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystarkastuksessa otettiin verikokeet ja sieltä tuli pitkä lista kaikenlaisia arvoja, jotka kuulemma olivat kaikki normaalilla tasolla. En sitten viitsinyt niitä ruveta ulkoa opettelemaan ;)

Ymmärsitkö itse niistä arvoista jotain?

Vierailija
19/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö kovetettuja kasvirasvoja tai margariinia ja kasviruokakermatkaan eivät kuulu ruokavaliooni. Verenpaine yleensä 100-115/60. Bmi 19. Sokeri, kolesteroli ja kaikki muutkin veriarvot hyvät eli viitearvojen sisällä. 

Syötkö keksejä?

Vierailija
20/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne edes ole kermaa.

Kontekstista ajattelin selväksi, että tarkoitan kasvikermaa. Joo, ei ehkä ole teoriassa kermaa, mutta käytännössä tällainen kasvirasvavalmiste toimii kermana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi