Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ummetus...mikä auttaa?

Vierailija
30.08.2016 |

En ole pariin päivään kakkinut ja vatsa on kauhea pallo....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ihan perinteinen näkkileipä. Ennen oli ihan tavallista että kävin kakkoshädällä pari kertaa viikossa jos edes niin usein. Nykyään käyn joka päivä. N. 10 näkkäriä menee päivässä.

Vierailija
2/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräruiske. Pitkällä tähtäimellä syö vähintään (siis vähintään, enemmänkin on hyvä!) 500 g kasviksia/hedelmiä/marjoja joka päivä ja myös kuitupitoista leipää. Perunaa ja banaania ei lasketa tohon määrään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista löytyy apuja.

Vierailija
4/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia suosittelen myös ummetukseen. Jos on paha tilanne ja "tulppa" edessä niin Microlax taitaa olla ainut apukeino tähän hätään.

Vierailija
5/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

perspano, sattuu kyllä ja harva mies osaa sitä kunnolla.

Apteekista saa sitten ihan kunnon settejä ja vähän lievempiä. Kunnon setit laittaa suolesta tulevan tavaran ihan vedeksi.

Vierailija
6/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rusinoita ja luumuja.

Vierailija
7/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkiin hakeen peräruiske.Sen jälkeen huomioi ruokavalio ja juo vettä tarpeeksi+ liikunta. 

Vierailija
8/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä

Vierailija
9/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. Vaikka kotona teet jotain jumppaa vahan tai vatsalihasharjoituksia saannollisesti. Jos en liiku, mulla tulee ummetusta siitakin huolimatta, etta syon esim. puuroa aamuisin, juon kahvia, todella paljon vetta ja ravintoni on paaasiassa kasviksista koostuvaa...

Vierailija
10/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilanteessa auttaa joillekin myös esim. xylitolpastilli, syö koko askillinen.

Vierailija
11/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski raskausaikana järkky ummetus (joka loppui sitten lähes saman tien vauvan synnyttyä). Ainoaksi toimivaksi joskin hyvin epämukavaksi avuksi osoittautui Laxoberon. Otin sitä joka viides ilta neljä helmeä ja seuraavana aamuna varhain tuotos lensi.

Silloin oli kyllä ne ällötyskysymyksetkin eli Pegorion maistui niin pahalta, etten pystynyt ottamaan sitä enkä siis tiedä sen mahdollisesta tehosta, vaikka sitä neuvolasta suositeltiin. Myös kiivien syöminen, kuulemma kolme kpl ensimmäiseksi aamulla, olisi auttanut, mutta yökötyksen takia sekin kokeilu jäi yhteen kertaan (muistaakseni kyllä auttoi itse vaivaan). Sittemmin en ole kiivejä syönyt...

Vierailija
12/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen tai mäkin hampurilaisateria on takuuvarma apu...

Vierailija
13/13 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräruiske. Pitkällä tähtäimellä syö vähintään (siis vähintään, enemmänkin on hyvä!) 500 g kasviksia/hedelmiä/marjoja joka päivä ja myös kuitupitoista leipää. Perunaa ja banaania ei lasketa tohon määrään.

Minulla eivät nuokaan tepsi!