Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa minun muuttavan asuntoonsa

Vierailija
30.08.2016 |

Ongelma otsikossa. Mies haluaa että ostan puolet tai melko suuren osan hänen asunnostaan koska yksin ei pysty kustantamaan asuntoa pitkään. Emme ole ennen asuneet yhdessä, ensimmäinen askel olisi tämä. Ei halua muuttaa kun pitää asunnosta. Mitä jos suhde ei suju, asunnosta ei niin vain pääsekään eroon. Muutenkaan en haluaisi muuttaa entisen kumppanin "tilalle" vaan että olisi yhteinen koti, ei niin että muutan toisen kotiin. Ovatko nämä ajatukset älyttömiä? Erään exäni kanssa tuntui että olin vain ex vaimon korvike, kokattiin kuin vanha pari ensinkäynnillä tyypin kotona.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä... tein sen virheen.. ei kannata. Lopulta näet itse hänen exänsä jokaisessa tapetissa jne. Eikä se koskaan tunnu kodilta, vaikka kuinka yrittäisit..

Vierailija
2/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluaa susta ensisijaisesti asuntolainan kanssamaksajan? Onpa romanttista :D

Mitä suhteellenne käy jos et muuta miehen asuntoon, tuleeko ero?siinä se vastaus kannattaako muuttaa/ jatkaa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehille se ole niin merkitsevää, kuka siinä on kokkailemassa ja sänkyä lämmittämässä. Elämä jatkuu uomallaan.

Vierailija
4/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluaa susta ensisijaisesti asuntolainan kanssamaksajan? Onpa romanttista :D

Mitä suhteellenne käy jos et muuta miehen asuntoon, tuleeko ero?siinä se vastaus kannattaako muuttaa/ jatkaa yhdessä.

Minun mielestä lähtökohta olisi hankkia koti, alkuun ehkä esim vuokralle, josta molemmat pitävät. Miehen asuntoaan voitaisiin periaatteessa myös vuokrata, ehkä. Minusta suora yhteenmuutto on liian iso riski niin että ostaisin osan hänen asunnostaan.

Tuo on hyvä pointti. Olen kokenut että mies haluaa pian varmistuksen olenko valmis lainaan jotta hän voi säilyttää tutun asunnon, kulkuyhteydet ym. Minusta molemmilla olisi oltava asunto jonka pystyy yksin kustantamaan kunnes ollaan varmoja että halutaan se yhteinen. Tulee tosiaan olo että olen vain ex vaimon korvike, mies sanonut että myöhemmin kuulemma voitaisiin muuttaa muualle mutta samalla tavalla joutuisin lainaa maksamaan riippumatta missä asunto on. Tuntuisi oudolta muuttaa toisen ihmisen huonekalujen sekaan. Kai muutaman oman voisin tuoda mutta asunnossaan on jo kalusteet. Tuli mieleen olenko vain elintason mahdollistaja ja koen että olisi nopeasti muutettava jotta hänen asuntonsa säilyy. Voihan pankkikin vielä sanoa asiaan sanansa siinä muodossa jossei vaikka lainaa saa. Minua hirvittää että mies laskee minun varaani tätä asiaa.

Vierailija
5/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mies haluaa sinun muuttavan asuntoon aivan vääristä syistä. Voi olla että  onkin kanssasi  aivan vääristä syistä eli haluaa sinusta vaan toisen maksajan ja kuka tahansa kelpaisi. Älä vaan osta puolikasta asunnosta.

Vierailija
6/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mies haluaa sinun muuttavan asuntoon aivan vääristä syistä. Voi olla että  onkin kanssasi  aivan vääristä syistä eli haluaa sinusta vaan toisen maksajan ja kuka tahansa kelpaisi. Älä vaan osta puolikasta asunnosta.

Näin olen itsekin miettinyt. Mies ei näe ajatuksissaan mitään vikaa. Väittää rakastavansa mutta kun esim tämä asia ilmennyt niin ei se minulle rakkaudelta kuulosta tai ainakaan hän ei huomioi kuin oman näkökulmansa. Ihmiset muuttavat koko ajan kuitenkin, itsekin olen joutunut muuttamaan elämässäni monta kertaa. Olisihan tämä riski miehellekin mutta hän olisi voittoputkella vanhassa tutussa asunnossaan.

Ap

Vierailija
7/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaistoihisi ja toimi niiden mukaan niin ei tarvitse katua sitten kun paska on jo housussa.

Mikään ei vituta niin paljon kun paskat lahkeesta valuen muistella jokaista hälytyskellol kolkotusta joka kyllä varoitti.

Vierailija
8/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia ne miehet on. Osa ainakin. Kerran yksi ehdotti yhteenmuuttoa (hänen asuntoonsa) koska se olisi "taloudellisesti järkevää". En halunnut, erottiin ja kolmen kuukauden kuluttua siellä asui jo uusi avopuoliso.

Vierailija
9/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi tehdä silleen, että maksat asumisesta vaikka muutaman satasen kuussa miehelle jos muutat hänen asuntoonsa. Näin itse tein kun muutin asumaan tyttöystäväni omistamaan kaksioon. Maksan siihen päälle kyllä vielä osan ruokakuluista ja laskuista.

Menee tähän rahaa, mutta halvemmaksi tämä tulee kuin se, että asuisin omassa vuokrayksiössäni joten olen ihan tyytyväinen järjestelyyn. Muutenkaan ei tunnu oikealta ilmaiseksikaan asua toisen asunnossa.

En olisi itsekään suostunut ostamaan puolia tyttöystäväni asunnosta (ei tosin koskaan ehdottanutkaan sellaista).

Vierailija
10/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi tehdä silleen, että maksat asumisesta vaikka muutaman satasen kuussa miehelle jos muutat hänen asuntoonsa. Näin itse tein kun muutin asumaan tyttöystäväni omistamaan kaksioon. Maksan siihen päälle kyllä vielä osan ruokakuluista ja laskuista.

Menee tähän rahaa, mutta halvemmaksi tämä tulee kuin se, että asuisin omassa vuokrayksiössäni joten olen ihan tyytyväinen järjestelyyn. Muutenkaan ei tunnu oikealta ilmaiseksikaan asua toisen asunnossa.

En olisi itsekään suostunut ostamaan puolia tyttöystäväni asunnosta (ei tosin koskaan ehdottanutkaan sellaista).

Kyllä vastikkeesta ym puolet voisin ihan mukisematta maksaa mutta pointti on että miehen varat eivät riitä asunnon ylläpitoon (lainaan) vaan joutuu etsimään pienemmän asunnon jossei osta isoa osaa asunnosta. Eli lainasta pitäisi ottaa osa itselle. Myös pankin kanta epäselvä, pientä lainaa saan helposti mutta asuntolaina vaatii vakuudet joita minulla itsellä ei ole.

Viimeisin avopuoliso teki jo perinteisen kusetuksen että ostinkiinteät huonekalut, minä ruoat.

Vierailija
11/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoisia ne miehet on. Osa ainakin. Kerran yksi ehdotti yhteenmuuttoa (hänen asuntoonsa) koska se olisi "taloudellisesti järkevää". En halunnut, erottiin ja kolmen kuukauden kuluttua siellä asui jo uusi avopuoliso.

Ei hemmetti... Olen kuullut ihan samat jutut. Ja sen tajuaakin että ratkaisu olisi miehelle taloudellisesti todella kätevä ja fiksu, ei minulle.

Vierailija
12/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Ilmeisesti tuore suhde, kun jäänyt iso asunto käsiin edellisestä yrityksestä. Oudolta kuulostaa.

Vierailija
13/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli ehdotus. En lähtisi tuohon mukaan ja saattaisin muutenkin pistää suhteeseen vähän jarrua. Tuollainen ehdotus olisi minusta jo liian laskelmoitua ja mistään rakkaudesta sen yhteydessä ei olisi puhettakaan. Opettele tuntemaan äijä paremmin, anna hänelle vaikka joku aika, jonka aikana et edes puhu tuosta ehdotuksesta, olkoon aika vaikka 18 kk. Jos sen jälkeen kaikki on hyvin, niin sitten mietitte uudelleen asiaa. Miehen raha- ja asumisasiat eivät ole sinun ongelmasi millään tavoin, sama myös toisin päin.

Vierailija
14/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lompakkoloisista huutelevat miehet viipyy? Eiku ai niin, näissä tapauksissahan mies haluaa nostaa omaa elintasoaan naisen kustannuksella, hupsista.

Vierailija
15/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat olevan samoilla linjoilla ettei mies voi laittaa suhteen ns ehdoksi muuttoa hänen luokseen. Hän tietysti pitää omaa ehdotustaan ainoana oikeana.

Vierailija
16/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanon kuin suurin osa eli älä suostu. Oletteko miten pitkään olleet yhdessä?

Vierailija
17/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä reilu vuosi. Kiire alkaa painaa nyt että saisi rahakuviot selviksi.

Vierailija
18/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko muuttaa yhteen?

Jos et - älä

Jos haluat - mitä maksat asumisesta nyt? Tarjoa 75 % siitä vuokraa ja sillä mies maksaa lainaansa.

Vierailija
19/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuttaisi asuntoon jossa mies on asunut joko  yksin tai exän kanssa. Tuntisin olevani aika kylässä, omat tavarani eivät sopisi sinne ja  pitäisi asua toisen ehdoilla. Ap, älä tee sitä. Pliis. Mies ei ole sen arvoinen.

Vierailija
20/33 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne ja maksa vastike mutta älä osta osuutta asunnosta. Riittäisikö miehen rahat sitten myös lainaan?

Vastike on yleensä vuokraa paaaaaljon halvempi, joten ois musta ihan reilu ja riskitön jako.