Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempainvapaa, isyysvapaa, hoitovapaa.... viidakko

Vierailija
30.08.2016 |

Kuopus on nyt 1 v 4 kk vanha. Minä olen hoitovapaalla ja miehellä vakkarityö. Mies olisi jäämässä kotiin ainakin puoleksi vuodeksi tammikuussa. Lapsi täyttää 2 vuotta vasta huhtikuussa. Mies on pitänyt vasta yhden viikon isyysvapaata, eli onko miehellä vielä oikeus pitää isyyslomia? 2 viikkoa yhdessä minun kanssa ja 6 viikkoa kun minä olen töissä? Ja voiko mies sen jälkeen jäädä hoitovapaalle vielä esim neljäksi kuukaudeksi, jonka jälkeen minä jäisin taas uudestaan hoitovapaalle?

Tuntuu kovin sekavalta nämä eri vapaat ja tukimuodot. Eikä asiaa auta se että saadaan myös kotihoidontuen hoitolisää ja asumistukea, joihin miehen kotiinjäänti vaikuttaa vuodeksi eteenpäin. Eikä sillä muuten väliä, mutta ilmeisesti hirveä paperishow tiedossa kun vaihdetaan osia hetkeksi? :O

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä?

Vierailija
2/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela piste fi

Isä voi jäädä hoitovapaalle tuoksi väliajalsi. Onko sinulla siis isompi palkka minkä takia menettäisitte hoitolisän ja asumislisän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne loput isyysvqpaat kannattaa pitää ensin.

Vierailija
4/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyllä kelan sivut mutta varmaan tarttisin jotain oikolukijaa kaiken sisäistämiseen :,D 

Hieman isompi palkka minulla, mutta siis ajattelin että ne isyysvapaan ajan rahat vaikuttaa, kun ne lienee isommat kuin kotihoidontuki? 

Vierailija
6/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki tarkistetaan vuositulojen perusteella, 6 vkoa isyyspäivärahaa tuskin vaikuttaa joten siitä en ilmottaisi mitään. Yhdistettynä sinun korkeampaan palkkaasi saattaa olla vaikusta, mutta laskelmat voi tehdä vaikka silloin kun isä jää hoitovapaalle.

Vierailija
7/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 viikon isyysvapaat voi pitää koska tahansa ennen kuin lapsi täyttää 2 vuotta. Isyysvapaasta 3 viikkoa voi pitää samaa aikaa äidin kanssa mutta ei mikään pakko.

Vierailija
8/8 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa puhelinaika kelaan niin saat oikeata tietoa eikä palstalaisten arvuuttelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän