Jipii 16 päivä Kuopioon!!! Minkälainen kaupunki Kuopio on??
Kiinnostaisi tietää minkälaista siellä on? Onko mitä vaatekauppoja??
Kommentit (19)
Mitä jos ottasit selvää itse? Kyllä siellä on kaikkea mitä isosta kaupungista luulisi löytyvän.
Ei Kuopiossa ole kuin kaksi vikaa: sijainti ja asukkaat (ne on kaikki savolaisia, diör loord...).
Onko yht iso kaupunki kun Helsinki??
Kävin äskettäin ensimmäistä kertaa elämässäni, en oikein tykännyt. Samat ketjuliikkeet kuin muuallakin. Ihmiset toljottivat v-mäisen näköisinä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin äskettäin ensimmäistä kertaa elämässäni, en oikein tykännyt. Samat ketjuliikkeet kuin muuallakin. Ihmiset toljottivat v-mäisen näköisinä.
just tota tuijottamista minä ihmettelen, aina kuopiossa käydessä ihmiset tuijottaa
Haha mä oon Kuopiolainen ja kyllä me ihan normaaleja ollaan! Googlaa Matkus(siellä ostoskeskuksessa on paljon kaikkea) mutta muuten ei keskustassa kauheasti ole.
Vierailija kirjoitti:
No pitää katsoa kuin tuommoinen shöw tulee tänne.
Kuopio on hieno kaupunki ja kasvava maakuntakeskus. Vanhemman väestön vahva savonmurre kuulostaa muualta tulleen korvaan aluksi käsittämättömältä mutta siihenkin tottuu :D
Olen Kuopiosta kotoisin, mutta olen viimeiset 9 vuotta asunut muualla. Aina käydessä kuitenkin ihastelee, miten kiva kaupunki se onkaan, varsinkin kesällä ja syksyllä. Keskustassa torin ympärillä on tosi kivoja kahviloita, esim. Kaneli ja Mummola. Urban-ravintolan lounasta suosittelen, kolme ruokalajia pöytään tarjoiltuna 11 euroa (+ kahvi/tee). Kuopion museossa (kirjaston vieressä) on täytetty mammutti. Satama-alue on mukava alue kävellä ja kahvitella, tai voi mennä Kallavesi-risteilylle. Jos tykkää reippailla, niin Puijon tornille on aika lyhyt kiipeäminen, ja sieltä on huikeat maisemat.
Eikös Paavo Lipponen ole Kuopiosta? Just sayin'...
Kuopio kaupunki joka on perustettu kahteen kertaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen Kuopiosta kotoisin, mutta olen viimeiset 9 vuotta asunut muualla. Aina käydessä kuitenkin ihastelee, miten kiva kaupunki se onkaan, varsinkin kesällä ja syksyllä. Keskustassa torin ympärillä on tosi kivoja kahviloita, esim. Kaneli ja Mummola. Urban-ravintolan lounasta suosittelen, kolme ruokalajia pöytään tarjoiltuna 11 euroa (+ kahvi/tee). Kuopion museossa (kirjaston vieressä) on täytetty mammutti. Satama-alue on mukava alue kävellä ja kahvitella, tai voi mennä Kallavesi-risteilylle. Jos tykkää reippailla, niin Puijon tornille on aika lyhyt kiipeäminen, ja sieltä on huikeat maisemat.
Hitto! Kuulostaapa kivalle! Vois kyl koklaa mennä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei Kuopiossa ole kuin kaksi vikaa: sijainti ja asukkaat (ne on kaikki savolaisia, diör loord...).
Nykyaikainen, kansainvälinen ja tiedostava nuori nainen voi aina itse mielessään kuvitella savolaiset toisista kulttuureista saapuneiksi :)
Keskustassa on Sokos ja virolainen kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista vittumaista asennetta tarkoitan. Isolla hautausmaalla kävellessäni ja hautakivien nimiä lukiessani muuten tajusin, miksi en ole pitänyt joistakin kohtaamistani ihmisistä - heillä oli ilmeisesti kaikilla kuopiolaiset sukujuuret. Holopainen, Pekonen, Kuosmanen, Mönkkönen, Leskinen, Hyvärinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollaista vittumaista asennetta tarkoitan. Isolla hautausmaalla kävellessäni ja hautakivien nimiä lukiessani muuten tajusin, miksi en ole pitänyt joistakin kohtaamistani ihmisistä - heillä oli ilmeisesti kaikilla kuopiolaiset sukujuuret. Holopainen, Pekonen, Kuosmanen, Mönkkönen, Leskinen, Hyvärinen...
Suomessa -nen päätteinen sukunimi on hyvin yleinen.
Ja sinun asennehan tässä on vittumainen. Sinä yleistät kaikki savolaisia kun sinua on katsottu.
Mene Matkukseen, siellä kivemmin liikkeitä, keskustasta kun hävinnyt jonkin verran pois. On siellä tietty joitain perus
Matkuksesta löytyy kaikki ryysykaupat ja ikea ymym., torin luota suurin osa liikkeistä jo lopetettu.
Olen täällä asunut 7 vuotta enkä ole vielä kertaakaan kuullut semmoista oikeaa savon murretta missään...
Tirsk mikä aloitus! En ole paha ihminen, mutta naurattaa... (Onks tää nyt sama kuin "en ole rasisti, mutta..."?)