Monelta lapsiperheen vanhemmat pääsette illalla nukkumaan?
Jos perheessä koululaisia sekä alle kouluikäisiä lapsia. Tuntuu etten muista milloin viimeksi olisin ollut nukkumassa illalla klo.10... Aina menee 11-puol12:(
Kommentit (16)
En edes halua mennä nukkumaan klo 22.
Lapset menee nukkumaan klo 21-22. Minä menen nukkumaan puolen yön maissa.
Vierailija kirjoitti:
En edes halua mennä nukkumaan klo 22.
Lapset menee nukkumaan klo 21-22. Minä menen nukkumaan puolen yön maissa.
Minä haluaisin joskus edes klo.22 nukkumaan. Olo on ihan eri aamulla vaikka tuntimäärä olisi nukkuessa esim.8h. Iltauni vaikuttaa minulle sopivan parhaiten. AP
22
Lapset sängyissään 20.30. Saavat lukea 21asti. Me aikusten katsellaan usein telkkarista jostain sarjasta jakso, siten että päättyy hieman enne kymmentä (20.50-21.30 tms) samalla syödään oma iltapala. Sitte koirien pissitykset ja omat hammaspesut. Siitä sitte nukkumaan.
Lapset on unessa klo 21 mennessä. Sit mä opiskelen niin kauan ku jaksan valvoa, yleensä klo 00 asti ku vauva herää sillon syömään ekan kerran. Herätys 6:30-7, yleensä ne kaikki herää tuolla välillä. Tää rytmi on viikonloppuisinkin, tosin sillon mä nukun usein tunnin pidempään ku mies hoitaa. :)
Olen ollut niin väsy, että mennyt yhtäaikaa lasten kanssa, eli klo 21.30. Mutta silloin on jäänyt paljon kotitöitä tekemättä ja seuraavan päivän vaatteet jne katsomatta. Se kostautuu sitten aamulla.
Vaimo meneen noin yhdeksän aikoihin nukkumaan. Lapset suunnilleen samaan aikaan tai vähän myöhemmin. Minä sitten puolenyön nurkilla.
Lapset nukahtaa klo 20-22, riippuen miten ovat nukkuneet päikkärit. Itse menen sänkyyn viimeistään klo 23 maissa, hetken luen kirjaa ja selaan puhelimesta nettiä ennen nukahtamista.
Meillä teinit valvovat yleensä minua pidempään, pienemmät yleensä 21-22 kuten minäkin. Herätys on aamulla kello 5, joten pakko mennä tuohon aikaan jo, että jaksaa töissä. Mies taas tekee pelkkää iltavuoroa, ja on kotona vasta puoli yhdentoista maissa. Viikonloppunakaan ei yleensä tule kauheasti valvottua, se kostautuu alkuviikolla sitten töissä jos ei ole saanut levättyä kunnolla.
Lapsi 5 v nukahtaa 21-22, itse nukkumaan 23-24 ja herään 6:45. Lapsi herää 7:30.
Lapsista vanhempi (kohta 12 v) menee omaan huoneeseen 21 - 21.30 tavallisimmin. Yleensä nukahtaa kymmeneen mennessä. Viikonloppuisin (pe-la) saattaa valvoa 23-24 saakka.
Kuopus menee nukkumaan 20.30 - 21.00 välillä ja nukahtaa noin vartissa.
Me vanhemmat mennään nukkumaan 21.30 - 02.00 välillä riippuen viikonpäivästä, seuraavan päivän ohjelmasta, väsymyksestä jne.
Vierailija kirjoitti:
Lapsista vanhempi (kohta 12 v) menee omaan huoneeseen 21 - 21.30 tavallisimmin. Yleensä nukahtaa kymmeneen mennessä. Viikonloppuisin (pe-la) saattaa valvoa 23-24 saakka.
Kuopus menee nukkumaan 20.30 - 21.00 välillä ja nukahtaa noin vartissa.
Me vanhemmat mennään nukkumaan 21.30 - 02.00 välillä riippuen viikonpäivästä, seuraavan päivän ohjelmasta, väsymyksestä jne.
niin ja kuopus on 5-vuotias.
Nro 11
Lasten takia ei tarvitsisi valvoa yhdeksää pidempään. Yleensä kuitenkin pääsen (lähinnä itsestäni johtuista syistä) nukkumaan yhdentoista jälkeen.
Lapset menevät nukkumaan klo 20. Sen jälkeen siivoan keittiön, lenkitän koirat, luen tentteihin ja teen töitä. Hyvällä tuurilla pääsen sänkyyn ennen kuin vuorokausi vaihtuu. Herätys joka aamu klo 6. Yöllä lapset heräävät parin tunnin välein. Olen tosi väsynyt.
21.00-23.00. Vauva menee nukkumaan n. 19.00 ja isommat lapset(alakoululaisia) sänkyyn lueskelemaan 20.00-20.30. Vauva heräilee yöllä ja aamu alkaa n. 5.00, joten tuntuu, että on aivan yhdentekevää, menenkö nukkumaan yhdeksältä vai yhdeltätoista, olen silti aina väsynyt.
Kaksi alle kouluikäistä menee nukkumaan 19.45-20.00 ja kaksi alakouluikäistä 20.30-20.45. En enää tee mitään kotihommia sen jälkeen eli loppuilta on "omaa" aikaa. Toki korvat höröllä jos joku muksuista heräilee. Mennään miehen kanssa nukkumaan viimeistään 22 koska aamulla herätään ajoissa. Hyvin harvoin valvotaan pidempään jos esim hyvä leffa.
Keskimäärin yhdeltätoista. Tosin itse menen nukkumaan vasta joskus kahden, kolmen aikoihin.