Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies kieltäytyä maksamasta elareita?

Vierailija
30.08.2016 |

Meillä on tämmöinen tilanne että mies yrittää pakottaa minua aborttiin. Lapsi oli yhdessä suunniteltu ja ehkäisy jätetty tietoisesti pois, nyt kuitenkin selvisi asioita minkä takia päädyimme eroon ja välit on aika tulehtuneet. Raskaus on viikolla 11 ja mies ilmoitti että minulla on 2 vaihtoehtoa: abortti tai jäädä kokonaan yksin lapsen kanssa. Ilmoitin etten tee aborttia koska lapsi on edelleen ainakin minulle toivottu vaikka unelma ydinperheestä ei nyt toteudukkaan. Mies raivostui ja sanoi että ei sitten maksa penniäkään ja ilmoittaa myös viranomaisille että hänellä ei ole osaa eikä arpaa tähän. Olen yrittänyt sovitella ja ehdottanut myös jotain viikko-viikko huoltajuutta jotta molemmilla olisi tasavertainen suhde lapseen eikä elareita tarvitsis miettiä. Tämä ei kelpaa. Ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa. Mietin tässä nyt vaan sitä että voiko mies noin vaan ilmoittaa että ei osallistu eikä maksa elareita? Rahallisesti pystyn kyllä itsekkin lapseni elättämään mutta kunhan vaan mietin että mitä laki sanoo tästä asiasta? Tietääkö kukaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumieheksi joutuu tavalla tai toisella ja pystyy tekemään kiusaa hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka ja pitkittää prosessia. 

Entä lapsi? Hänen isättömyys ei herätä sinussa mitään kysymyksiä? Käytät lasta koston välikappaleena? 

Ja mitä se on jos laittaa lapsen alulle sanoen haluavansa isäksi, ja sitten vaatii toista tappamaan lapsensa? Sairasta menoa.

Sitä kutsutaan elämäksi. Tuollaisia miehiä on kautta aikojen ollut ja tulee aina olemaan. Ennustettavuutta ei ole omista arvovalinnoistaan voi joutua vastuuseen yksin. Ap otti riskin ja hävisi.

Vierailija
22/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämmöinen tilanne että mies yrittää pakottaa minua aborttiin. Lapsi oli yhdessä suunniteltu ja ehkäisy jätetty tietoisesti pois, nyt kuitenkin selvisi asioita minkä takia päädyimme eroon ja välit on aika tulehtuneet. Raskaus on viikolla 11 ja mies ilmoitti että minulla on 2 vaihtoehtoa: abortti tai jäädä kokonaan yksin lapsen kanssa. Ilmoitin etten tee aborttia koska lapsi on edelleen ainakin minulle toivottu vaikka unelma ydinperheestä ei nyt toteudukkaan. Mies raivostui ja sanoi että ei sitten maksa penniäkään ja ilmoittaa myös viranomaisille että hänellä ei ole osaa eikä arpaa tähän. Olen yrittänyt sovitella ja ehdottanut myös jotain viikko-viikko huoltajuutta jotta molemmilla olisi tasavertainen suhde lapseen eikä elareita tarvitsis miettiä. Tämä ei kelpaa. Ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa. Mietin tässä nyt vaan sitä että voiko mies noin vaan ilmoittaa että ei osallistu eikä maksa elareita? Rahallisesti pystyn kyllä itsekkin lapseni elättämään mutta kunhan vaan mietin että mitä laki sanoo tästä asiasta? Tietääkö kukaan?

Luuletko että elatusvelvollisuus on vapaaehtoista ja milloin sattuu huvittamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kieltäytyä, mutta olet kyllä pahimman luokan haahka jos menet synnyttämään miehen lapsen tämän sitä haluamatta ja pakotat tämän vielä maksamaan elatusmaksut. Abortti siis ottamaan, kuten suoraselkäinen ihminen tekisi ja hankit lapsen sitten toisen miehen kanssa, jonka lapsen aidosti haluaa.

Vierailija
24/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen isä ei halua olla tälle lapselle isä, älä suostu isyyden tunnustamiseen. Säästyt paljolta.

Vierailija
25/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ehdottomasti yksinhuoltajuutta, kiusaa voi tehdä niin monessa asiassa muuten. Elarit joutuu maksamaan ennemmin tai myöhemmin: exäni pitkitti prosessia kolmen lapsen osalta puolitoista vuotta. Ihan kiva potti kilahti lopulta tilille. Maksettiin asunnon käsiraha sillä.

Vierailija
26/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää ja sinäkin mietit vain elareita. Tämän kaiken keskellä lapsi on ilman oikeuksia.

Eli jos lapsen isä kuolee raskausaika, ei muuta kun abortti vaan?

Vierailija
27/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae ehdottomasti yksinhuoltajuutta, kiusaa voi tehdä niin monessa asiassa muuten. Elarit joutuu maksamaan ennemmin tai myöhemmin: exäni pitkitti prosessia kolmen lapsen osalta puolitoista vuotta. Ihan kiva potti kilahti lopulta tilille. Maksettiin asunnon käsiraha sillä.

Olet kyllä oksettava loinen. Toivottavasti lapsesi sairastuu syöpään, jotta opit olemaan.

Sinä olet oksettava provo

Vierailija
28/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hieman avartaa miksi erositte, täytyy olla suht iso juttu jos mies sanoutuu irti kaikesta, varsinkin kun kerran on halunnut lasta? 

Vierailija
29/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on automaattisesti yksinhuoltaja, jos ei ole naimisissa. Yhteishuoltajuus tulee automaattisesti vain aviopuolisolle.

Vierailija
30/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa "isät" myös kolikon kääntöpuoli. Aina on oikeus vaatia isyystestiä. Myös silloin kun lapsi on syntynyt avioliitossa. Geeneillä on tilastollisesti taipumus "vähän pomppia". Joten ihan rationaalisena ihmisenä luonnollisesti teetät tämän testin aina ennen suostumusta mihinkään. 

Vierailija
31/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isättömiä lapsia ei saisi tehdä enää yhtään lisää ja sinäkin mietit vain elareita. Tämän kaiken keskellä lapsi on ilman oikeuksia.

Outo tulkinta. Ap nimenomaan aloituksessaan kertoo toivovansa, että myös isä muodostaisi suhteen lapseen, eli ap ei ajattele vain elareita.

Lapsi ei myöskään ole ilman oikeuksia. Se että isyys tunnustetaan, vaikka pakon edessä, se että isä velvoitetaan maksamaan elatusmaksut, se että valtio maksaa ne mikäli isä on varaton, ovat lapsen oikeuksia.

Vierailija
32/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa voi tietysti myös ajatella sitä miestä, joka ei sinun välttämättä haluamaasi lasta halunnut.

Nytkö tää alkaa? Nainen on aina se joka väkisin halusi lapsen.. Jep jep. Kyllä meillä molemmat sitä lasta halusi kun jätettiin ehkäisy pois. Mies haaveili silloin myös isosta perheestä, oli nimet ja kaikki valmiina. Mutta minähän se olen tietysti joka kiemurteli miehen aivoihin ja aivopesi ja painosti hänet tähän. Hohhoijaa.

Vaikka miehen mieli niin radikaalisti eron myötä muuttuikin niin omani ei.

Ehkä hän kuvitteli että on helpompi tunnustaa omia sekoilujaan kun olen raskaana ja perhe aluillaan ja antaisin sen takia helpommin juttuja anteeksi ja raivostui kun näin ei olekkaan, en tiedä, mutta tämä lapsi asia päätettiin yhdessä ja mielestäni se on sen verran iso asia että siinä päätöksessä pysytään, oltiin yhdessä tai ei.

-Ap

Miehen tahto tyhteisestä lapsesta ei enää päde ja sen kanssa sinun pitää oppia elämään, että vastuu ja tahto on yksin sinulla. Juridisesti on ainoastaan säädetty, että tässä tapauksessa isän ainoa velvollisuus on maksaa elatusta. Sillä ei ole mitään merkitystä enää kuka tahtoi ja kuka ei. Jos elareista lähdet taistelemaan niin varaudu siihen, että se on pitkä ja kallis prosessi oikeudessa, joka pilaa teidän välit lopullisesti. 

Tää on kyllä juridisesti ihan selvää pässinlihaa, ihan turha maalailla piruja seinille.

Vierailija
33/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joku nainen tekisi niin, että jättäisi pillerit syömättä salaa ja ilmoittaisi olevansa raskaana, niin tarjoaisin hänelle ruokaa, jossa olisi jotain aborttilääkettä. Olisi aivan yhtä reilua. Laskisin myös tulisiko halvemmaksi aiheuttaa keskenmeno vrt. maksaa elareita vuosikausia.

Vierailija
34/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko raskaus on edennyt, eli montako päivää on yli tuon 11vko? Aborttia tuskin ap enää ehtii saamaan näin lähellä laillista rajaa, joten typerää kiusaajilta haukkua ap:ta ties miksi, jos ei aborttia tee.

Vierailija
35/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies123456 kirjoitti:

Jos minulle joku nainen tekisi niin, että jättäisi pillerit syömättä salaa ja ilmoittaisi olevansa raskaana, niin tarjoaisin hänelle ruokaa, jossa olisi jotain aborttilääkettä. Olisi aivan yhtä reilua. Laskisin myös tulisiko halvemmaksi aiheuttaa keskenmeno vrt. maksaa elareita vuosikausia.

Miten tämä liittyy edes aiheeseen. Tässä ap:n tapauksessa oli ilmeisesti yhteisesti päätetty jättää pillerit pois!

Toisekseen kannattaisi varmaan harkita seksin harrastamisen kokonaan lopettamista, jos elareita pelkää. Mikään ehkäisy ei kuitenkaan ole 100 % varmaa. Pillereissä ehkäisy on jotain 99 % luokkaa vaikka käyttää niitä ihan oikein, joten on ihan mahdollista tulla myös paksuksi niiden kanssa jos on huonoa tuuria.

Vierailija
36/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivienvälistä voi lukea että olet pettänyt tai tehnyt jotain muuta jonka takia lapsen isä ei tahdo olla kanssasi enää missään tekemisissä.

Olisiko abortti kuitenkin oikein jos näin on?

Vierailija
37/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kakara täytyy pitää? Koska itsekäs pas*apää-ämmä?

Hienoa, pilaat oman, miehen ja lapsesi elämän. Mitäs noista, kunhan nainen saa haluamansa ja pääsee loisimaan miehen lompakolla.

Vierailija
38/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies123456 kirjoitti:

Saisit ainakin vähemmän kuin elinkautisen, ja mahdolliset sakotkin olisivat hyvin  pientä lompakkoloisen itsekkäiden halujen maksamisen sijasta.

Vierailija
39/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mies eli lapsen isä yrittää pestä kätensä omasta lapsesta jättää elättämättä vaikka on itse tieten tahtoen pannut niin että lapsi saa alkunsa. Elarit on tärkeä osa lapsen elatusta. Aloittajan tulee ajatella lapsen parasta ja todellakin saada isyys selväksi ja elarit lapsen hyvinvointiin.

Onneksi naiset ei ole tyhmiä ja moraalittomia.

Vierailija
40/40 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttia ei edes ehdi enää saamaan. Tai jos siihen luvan saisikin, olisi karua abortoida toivomansa lapsi, jolla on sykkivä sydän, pienet huitovat käsivarret ja pienet potkivat jalat. En ole abortinvastustaja missään nimessä, mutta olen nähnyt niin monta tuon ikäistä sikiötä ultrassa, ettei mielestäni mikään solumöykyksi kutsuminen enää päde. Etenkin kun äidille lapsi on toivottu, äiti on jo kärsinyt pari kuukautta pahoinvoinnista, väsymyksestä yms. alkuraskauden vaivoista. Ei mikään pikkujuttu psyykellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme