Vaihdevuosioireita päivittelevät työkaverit
Mitä ihmettä sanon heille? Tulee jatkuvasti kommenttia, että oi kamala onko sulla noin kuuma? Pukeudut aika usein mustaan. Hei, sullahan on selkä ihan märkä! Miten olet ihan punainen....
Kommentit (15)
No kun se on juuri, etten haluaisi kaikille selitellä vaihdevuosiani. Henkilökohtainen asiani. Ap
No sanot niille, että menopaussia pukkaa. Miksi ihmeessä sitä pitää peitellä; kaikille naisille tulee vaihdevuodet (elleivät kuole ennen sitä), toisille rajuja oireita ja toiset selviävät oireetta. Kyllä sen voi myös miespuolisille työkavereille sanoa; lähes jokaisen miehen lähipiiriin kuuluu ainakin yksi nainen, jolla sama on edessä (tai takana).
Lakatkaa naiset häpeämästä sitä, että olette naisia. Jos olo kamalaksi käy, voi harkita hormonikorvaushoitoa.
Aika tökeröä moinen kommentointi... Ei tulisi mieleenkään sanoa tuollaista ääneen, osoittaa aikamoista käytöskykyjen puutetta.
Oloni on tosi hyvä. Pelkästään hikoilu ja ajoittainen naaman punoitus ei itseäni haittaa. Hieman meikkiä naamaan ja ihan hyvin pärjään ja kestän oireita. En ole edes hatkinnut hormonikorvaushoitoa. Harmittaa vain tökerö kommentointi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oloni on tosi hyvä. Pelkästään hikoilu ja ajoittainen naaman punoitus ei itseäni haittaa. Hieman meikkiä naamaan ja ihan hyvin pärjään ja kestän oireita. En ole edes hatkinnut hormonikorvaushoitoa. Harmittaa vain tökerö kommentointi. Ap
Jos oireet eivät häiritse sinua itseäsi, koita olla piittaamatta muiden kommenteista. Tökeröähän moinen kommentointi on, melkeimpä kiusaamista. Itse olen niin roisi, että jos joku ääneen ihmettelisi kuumotusta tai poskien punoitusta, sanoisin muistelevani viimeöistä seksisessiota nuoren uroon kanssa. Tätä ei voine suositella kaikille.
Jos et jo käytä, aluspaidan käyttäminen estää tehokkaasti hien näkymistä varsinaisessa päällyspaidassa. Sen tietävät kaikki kuumissa maissa pukuja käyttävät miehet. On kyllä asiatonta kommentoida työkaverin hikoamista tai vastaavia oireita.
Et halua hormonikorvaushoitoa, et halua kertoa uteleville työkavereille mitään vaihdevuosistasi joten mikä olisi ratkaisu...vaihda työkavereita tai anna turhien kysymysten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ole niinkuin et kuulisi mitään. Tuskin nuo kyselyt jatkuu ja jatkuu jos et vastaa mitään...
Itse kyllä sanoisin et kuumaa aaltoa pukkaa kun on vaihdevuodet kun ei se nyt enää ole mikään tabu varsinkin jos on 5kymppinen. Luonnollinen juttu.
Käytä pöytätuuletinta, jos voit. Auttaa hikoiluun.
Minä valitsin laastarit ja olen hyvin tyytyväinen valintaani.
Siis minua itseäni ei haittaa vaihdevuosioireet. Otan ne vastaan luonnollisena vaiheena elämässäni. Minua vaivaa utelut ja ihmettelyt. En aio ottaa hoitoja, koska en koe, ettö minun täytyy ottaa hoitoja välttääkseni kyselyt. Kai on sitten sanottava vaihdevuosista. Kyselijät ovat itseäni huomattavasti nuorempia ja tuntuu vähän hölmöltä alkaa selostaa asiaa heille. Mutta ehkä se on ainoa keino. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa naiset häpeämästä sitä, että olette naisia. Jos olo kamalaksi käy, voi harkita hormonikorvaushoitoa.
Minä en edes häpeä pelkästään sitä, että olen nainen ja sain kuumataallot ja unihäiriöt vaihevuosi vaivoina, vaan häpeän myös kaikkea muuta mikä liityy kipuun tai sairauteen. En esim. saanut sanotuksi miehelle, että polvi oli kipeä ja kun 10v päästä sain aikaiseksi mennä lääkäriin ja polvi piti leikata, en voinut sitäkään miehelle myöntää. Ilmoitin vain,että tulen vasta illalla myöhään kotiin. Koskaan en voi myöntää,että olen kipeä, vaan yritän olla niin, ettei kukaan huomaa. Kuumataallot salasin mieheltä parhaani mukaan, eikä hän tänäkään päivänä tiedä, että käytän nykyään korvaushoitoa. En vain pysty myöntämään,että minulla on kipuja. Käytös juontanee lapsuudesta, jolloin juotui peittämään kaikki kolhut ja tapaturmat kun muuten sai huutoa osakseen jos oli itsensä loukannut. Oppi peittämään kaikki kivut ja vaivat ja ennenkaikkea häpeämään niitä. Ymmärrän sikäli AP:tä, että en minäkään kenellekään halua sanoa, että joo, on kuumia-aaltoja ja on vaihdevuosivaivat.
Joillakin on ärsyttävä tapa kommentoida töissä joka asiasta. Onneksi meillä on vain yksi sellainen henkilö.
Sano että on vaihdevuodet ja kuumia aaltoja?