Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää niin yks työkaveri

Vierailija
29.08.2016 |

On ollut 17, kyllä 17!!!!! kertaa saikulla vuoden sisään. Hän on aina poissa tasan kolme arkipäivää. Työajalla hän hoitaa usein omia asioitaan, eli puhuu puhelimessa ja pitää venyviä ruokataukoja. On se jännä, että raju flunssa kestää aina sen tasan kolme päivää ja ajottuu aina loppu- tai alkuviikkoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt ihan varma?? Että 17 kertaa?

Vierailija
2/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nyt ihan varma?? Että 17 kertaa?

Olen varma, olen hänen työparinsa. Tiedän ainakin, että yhden kerran hoiti lastansa kun oli kipeenä, muuten sitten aina "flunssa" tms. Että terkkuja vaan sinne jos tätä luet, mulla venyi päivä tänään taas mukavan pitkäksi. :)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itekin saikkua jos niin kateeksi käy. Löysää nutturaasi kun päätäsi näköjään kiristää. Ihan 17 kertaa, ootko nyt ihan varma, että tiimarivihkokirjanpitosi on ajan tasalla. Kirjaathan myös työkaverisi vessakäyntien lukumäärät ja kestot ja käyt tarvittaessa huussissa nuuskimassa hänen jälkeensä??

Vierailija
4/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä itekin saikkua jos niin kateeksi käy. Löysää nutturaasi kun päätäsi näköjään kiristää. Ihan 17 kertaa, ootko nyt ihan varma, että tiimarivihkokirjanpitosi on ajan tasalla. Kirjaathan myös työkaverisi vessakäyntien lukumäärät ja kestot ja käyt tarvittaessa huussissa nuuskimassa hänen jälkeensä??

Ei käy kateeksi. Ärsyttää vaan laiskat lusmut. "Eihän sua haittaa jos mä nopeesti soitan tässä yhen puhelun, ku.." ja tauot vaan aina venyy. Laskin vaan tekstiviestit mitä on mulle lähettänyt, kun ei oo töihin päässyt. Esimies tulee töihin myöhemmin, niin ilmottaa aina mulle, etten sit ihmettele, koska työt alkaa aikasin. Ja oon sellasessa työssä, että mun on yksinkertasesti PAKKO tehdä ainakin osa hänen töistään, tai seurais katastrofi.

Vierailija
5/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG. Sori, mutta mulla on poskiontelotulehdus. Ja olen toimittanut kaikista saikusta _esimiehelle_ todistukset.

Vierailija
6/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä. Mulla on ollut samanlainen työkaveri. Ikinä ei ole niin kauan sairas, että tarttis lääkärintodistusta, mutta vähintään joka toinen viikko ollaan se kolme päivää pois. Ja sä oot se, joka sit hoitaa kahden hommat. Kyllä se pitkässä juoksussa alkaa ärsyttää. Jos todellisen sairauden takia joutuis olemaan paljon pois, niin kyllä mulla ainakin silloin löytyisi empatiaa. Ja sit se johtaa siihen, että kaikki extrajututkin annetaan sulle, kun pomokin tietää, että toinen ei kuitenkaan ole paikalla. Mitään työmatkojakaan ei sille suunnitella kun kuitenkin peruu edellisenä päivänä, joten se ahkerampi työkaveri saa hoitaa nekin kaikki. Mä vaihdoin duunia tuollaisen takia.

Vierailija
7/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä oikein haet tällä? Luuletko, että ryyppään viikonloput? Edelleen on ne lapset, ja flunssakierre ei todellakaan ole mukava.

Vierailija
8/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä oikein haet tällä? Luuletko, että ryyppään viikonloput? Edelleen on ne lapset, ja flunssakierre ei todellakaan ole mukava.

No pese vaikka niitä käsiäs enemmän ja syö terveellisemmin äläkä niitä hiilarimössöjä koko ajan niin pysyt terveempänä. En mäkään voi joka kerta kun yks aivastus tulee niin olla töistä pois.

Vierailija
9/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä millaista on olla tuollaisen esimies julkisella puolella? Työterveyshuolto selittelee ja silittelee, mitään konkreettista ei tapahdu, mitään apua ei saa, irtisanoa ei voi, myöskään sijaista ei saa palkata. Kuka tekee saikuttajan tai muuten lusmun työt? No esimies! Hänellähän ei muuta olekaan kuin aikaa. Niin, ei ole ei, kun omat työnsä hän tekee silloin kun muut ovat jo lähteneet, koska niitäkään ei tekemättä voi jättää (esim. lakisääteiset aikarajat).

Vierailija
10/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:tä. Mulla on ollut samanlainen työkaveri. Ikinä ei ole niin kauan sairas, että tarttis lääkärintodistusta, mutta vähintään joka toinen viikko ollaan se kolme päivää pois. Ja sä oot se, joka sit hoitaa kahden hommat. Kyllä se pitkässä juoksussa alkaa ärsyttää. Jos todellisen sairauden takia joutuis olemaan paljon pois, niin kyllä mulla ainakin silloin löytyisi empatiaa. Ja sit se johtaa siihen, että kaikki extrajututkin annetaan sulle, kun pomokin tietää, että toinen ei kuitenkaan ole paikalla. Mitään työmatkojakaan ei sille suunnitella kun kuitenkin peruu edellisenä päivänä, joten se ahkerampi työkaveri saa hoitaa nekin kaikki. Mä vaihdoin duunia tuollaisen takia.

Sama minulla. Lopulta kaikki työkaveritkin alkavat hoitaa toisen työtehtäviin kuuluvat asiat minun kanssani, koska jos asia x tapahtuu kahden viikon päästä, minä ainakin olen varmuudella paikalla. Tai on luontevaa jatkaa sitä jo aloitetun työn hoitamista minun kanssani kuin mennä selittämään sitä tälle työkaverille alusta alkaen. Tunnen itseni välillä työparini sihteeriksi tai pomoksi, koska minulla on kaikki aikataulut ja suunnitelmat hanskassa. Joku varmaan tähän neuvoo, että älä tee. Kokemuksesta huomaan, että sillä tavalla kaivan vain kuoppaa itselleni. Kun tekemättömät työt kaatuvat niskaan, työparini on yleensä silloinkin sopivasti pois.

Vierailija
11/11 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni ero olle 17x3 työpäivää elokuun loppuun mennessä saikulla kuin käydä välillä kusella. Toinenhan on suunnilleen 40 % työajasta saikulla. Eiköhän se olisi aika laittaa eläkepaperit vetämään kun ei selvästikään fysiikka kestä työntekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän