Sinä ketoosilla oleva/ollut, mitä ruokia söit?
En siis kaipaa erittelyä esim lihaa,pekonia, kasviksia, rasvaa, vaan esim reseptejä tai muuten vaan jotain hyviä sötköjä.
Mikä oli/on esim "lemppari" aamiainen?
Kommentit (9)
Kiitos vastauksesta. Tuon aamiaisen kanssa mulla on ollut ongelmia, kun olen siis ollut ennenkin ketoosilla ja nyt olen aloittamassa uudelleen. Paistetut munat ja pekoni oli silloin aika "kova juttu", mutta aika äkkiä se alkoi tökkimään ja suorastaan oksettamaan. Ehkä toi keitetty muna jonkun kylmän leikkeleen ja vaikka majoneesin ja rehujen kanssa voisi toimia paremmin.
Lisää vinkkejä kiitos!
Kui nopeesti tällä laihtuu? -3kg viikossa?
Voin kohta laittaa muitakin aamiaisia, mitä tuli syötyä. Pitää vaan kaivella ensin arkistoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksilöllistä on.
Vierailija kirjoitti:
Paskat, saat olla tyytyväinen jos lähtee edes 0,5 kg viikossa tai edes ettei tule tuo 3 kg. Ei mitään nähtävää tässä.
Minä olen ollut ketoosilla mm. mehupaastotessa, vesipaastotessa ja syödessäni paljon lihaa ja rasvaa. Ensimmäisessä join biottan valmismehuja, toisessa vettä hanasta ja jälkimmäisessä valmiita lihavalmisteita.
Niitä aamiaisideoita:
*Munavoi, eli keitettyjä munia 1-2, sekaan huoneenlämpöistä voita, suolaa. Kylkiäiseksi salaattirehuja sen verran miten makrot sallii (esim edellispäivän salaatin jämiä).
*Vispipuuro; vettä 1,5 dl ja psylliumia 2 tl sekoitetaan ja annetaan olla muutama minuutti, sekoita kuohukermaa 1,5dl joukkoon ja lisää 1 dl puolukoita ja ripaus suolaa. Sekoita puuroksi. Todennäköisesti puolikas annos on riittävä.
*Mantelileipä täytteillä (ohje löytyy karppausinfon resepteistä, en jaksa kopsata sitä tähän).
*Siemennäkkäri; 4dl siemeniä, kolme munaa, neljä rkl mantelijauhetta, suolaa. Sekoita ainekset, levitä leivinpaperille mahdollisimman ohueksi, paista 200 asteessa n. 20 minuuttia. Leikkaa paloiksi vielä kun on kuuma, muuten murtuu leikatessa. Syö haluamiesi päällisien kanssa.
*Leikkelelautanen ja kasvista oman maun mukaan.
*Turkkilaista jugurttia ja vadelmia. (tai ranskankermaa, kreikkalaista jugurttia tai smetanaa turkkilaisen sijaan).
Kannattaa itse tarkistaa sitten ne makrot, ettei tule syötyä liikaa sitä mitä ei pitäisi tai liian vähän sitä mitä pitäisi.
Kiitos sulle ideoista! Karpin mantelileipä on tuttua, ja hyvää! Siemennäkkäri lähtee ehdottomasti testiin.
Ei mulla oikein ole reseptejä antaa kun sovellan aina sen mukaan mitä kaapissa on ja mitkä niiden makrot on. Yritän nyt jotain kuitenkin.
Mulla oli sellaisia aterioita, että saan jaettua kolmelle aterialle yhteensä 20g hiilaria, niin että yötä vasten on enemmän, jotta tulee paremmin uni. Mulla liian syvä ketoosi vie yöunet ja nälän, joten jos haluan nukkua, on pakko vähän säätää illalla. Jos söin neljä ateriaa päivässä (aikainen herätys ja myöhään pääsee nukkumaan) silloin jako oli aika helppo, 5g hiiliä per ateria. Joka ateriaan piti saada ujutettua 50-60g rasvaa. Prodeja en laskenu juurikaan, koska miten tahansa syötynä ne jäi maltilliseksi.
Aamiaiseksi oli yleensä aina kaksi löysäksi paistettua munaa, kaksi mukia kermakahvia, joku lihalisuke (pekoni, nakki, makkara tms.), lisäksi jotain vihreetä kasvista, se saattoi olla papua, pinaattia, nokkosta, horsmaa, salaattia, kesäkurpitsaa.. tai pieni paistettu tomaatti.
Pika-aamiainen automatkalla oli aika usein edellispäivänä valmiiksi keitetty muna, pikkutomaatteja, pätkä kurkkua ja ihan reteesti voita sellaisenaan.
Yleisin lounas taisi olla salaattia ja fetasnack. (sikälimikäli lounas edes maistui, aamiaisen ajankohta vaikutti tähän).
Päivälliseksi jotain karpinnettua kotiruokaa (eli hiilarilisuke veks, vihreitä rehuja tilalle, voita tai majoneesia rasvaa tuomaan), tai sitten pikaisesti pannulla valmistettu kuulloke; jotain eläintä (jos vähärasvaista niin sitten rasvaa lisää paketista), kaalia tai hapankaalia, sipulia, mahdollisesti jotain muutakin rehua, loraus jotain maitotuotetta, mielimausteita.
Helpointa mulle oli tehdä asiat niin, että illalla suunnittelin ja laskin seuraavan päivän rehut, rasvat, prodet valmiiksi kippoihin ja seuraavana päivänä ne piti syödä muodossa tai toisessa. Siitä sitten soveltamaan, että mistä tehdä lämminruoka, mikä menee alas salaattina jne.