Mikä on poliklinikan ja klinikan ero?
Kommentit (11)
Please, kertokaa mullekin! Oon aina ihmetellyt samaa!
Tää on vain arvaus, mutta poliklinikka on sairaalan "päivä"osasto, jossa ollaan erikoistuttu yhteen alaan tai yhteen ryhmään. Klinikka taas on vain yleisnimitys paikalle, jossa tehdään hoitoja, eikä ne hoidot välttämättä ole edes lääketieteellisiä, eli klinikka on joku kokonaisuus, jossa voi useitakin osastoja. AA-klinikka, kauneusklinikka,päihdeklinikka. Ts. klinikka voi olla vai kokonainen sairaala tai muut laitos, missä saa kokonaisvaltaisesti jotain.
Klinikka on yhden erikoisalan koko alue sairaalassa. Siis esimerkiksi keuhkosairauksien klinikkaan voi kuulua vuodeosastoja, poliklinikka ja ehkä vielä päiväosasto, jolla käydään saamassa hoitoja, muttei yövytä.
Poliklinikka taas on paikka, jossa käydään vastaanotolla eikä yövytä. Poliklinikka voi olla yhden erikoisalan kokonaan, tai sitten yhteispoliklinikka, jossa on useamman eri erikoisalan vastaanottoa samoissa tiloissa.
Miten ihminen voi olla noin avuton? Wikipedia ei ole maailman luotettavin hakuteos, mutta parempaa tietoa sieltäkin löytyy kuin tältä ja monelta muulta palstalta. Kuten ketjustakin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen voi olla noin avuton? Wikipedia ei ole maailman luotettavin hakuteos, mutta parempaa tietoa sieltäkin löytyy kuin tältä ja monelta muulta palstalta. Kuten ketjustakin näkee.
Eihän tuo vastaa alottajan kysymykseen
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Poliklinikka
.
Itse asiassa se on yksi maailman luotettavimmista hakuteoksista, ja koska kaikki lähteet ovat aina esillä on helppo itsekin arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vastaa alottajan kysymykseen
Kyllä se vastaa, jos lukijana sattuu olemaan harjaantuneempi ajattelija ja tiedonhakija.
Ei edes jaksa aloittaa. Hulvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Poliklinikka
.
Itse asiassa se on yksi maailman luotettavimmista hakuteoksista, ja koska kaikki lähteet ovat aina esillä on helppo itsekin arvioida.
Kuinkahan moni Wikipedian helppoon ja yksinkertaiseen esitystapaan tyytyvä tiedonhakija viitsii vilkaistakaan niitä lähteitä? Minä olen löytänyt vaikka kuinka paljon huhua ja humpuukia Wikipedian sivuilta, ja silti lähteet näyttävät olevan päällisin puolin aivan kunnossa. Toiset kirjoittelijat narraavat tahallaan ja suomenkielisissä versioissa on pahoja käännös- ei arvausvirheitä.
Moni. Siellä on monta klinikkaa