New yorkiin vajaaksi viikoksi?
Onko liian lyhyt aika, jos paikalla ehtii olla viisi täyttä päivää?
Kommentit (8)
Ei ole liian lyhyt aika. Kannattaa mennä Finnairilla ja kun ekan päivän venyttää iltaan, onkin jo sopivasti paikallisessa ajassa seuraavana aamuna. Sitten vain näkemään, kokemaan ja tekemään!
On liian lyhyt kun tuollaisen matkan lentä ja noin isoon kaupunkiin menee.
Kaksi reissua tehty niin, että viisi yötä perillä ja kuudes koneessa. Lisäksi kaksi reissua niin, että kuusi yötä perillä ja seitsemäs koneessa. Suorien lentojen kanssa onnistuu hyvin. Manhattanin saari ei ole kovin iso, vähän suunnittelemalla kyllä ehtii tehdä ja nähdä ihan riittävästi. Kävelyä tulee joka tapauksessa niin paljon, että enempää ei jaksaisikaan :).
Itse käyn New Yorkissa silloin tällöin pitkän viikonlopun, siinäkin ehtii jo vaikka mitä. Turha siis stressata, menet sitten taas uudestaan jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
On liian lyhyt kun tuollaisen matkan lentä ja noin isoon kaupunkiin menee.
Häh, suoralla lennolla matka kestää yleensä alle 8h, eipä siis ole siitä kiinni.
Jos menet Finnairin suoralla lennolla ja lähdet Suomesta jostain pk-seudun lähialueilta, niin ei ole liian lyhyt aika. Finnairin lento on tässä olennainen nimenomaan sen vuoksi, että voit lähtöpäivänä nukkua aamulla kunnolla ja ehdit New Yorkiin hyvissä ajoin ennen sikäläistä nukkumaanmenoaikaa. Vaihdollisilla yhteyksillä joutuu yleensä joko heräämään Suomessa lähtöaamuna älyttömän aikaisin tai sitten saapuu perille paikallista aikaa joskus yöllä. Tällöin aikaeroon sopeutuminen on selvästi hankalampaa.
Kokemuksesni mukaan seuraava päivä saapumisen jälkeen on vielä vähän väsynyt olo, mutta jaksaa kuitenkin kierrellä ihan mukavasti. Sen jälkeen olo on jo ihan normaali ja sinulla on vielä neljä täyttä päivää käytettävänä näin.
Ja jos lennät Finnairilla, niin lähtöpäivänäkin ehdit vielä käydä jossain kohteessa, koska lento lähtee kuuden maissa illalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn New Yorkissa silloin tällöin pitkän viikonlopun, siinäkin ehtii jo vaikka mitä. Turha siis stressata, menet sitten taas uudestaan jos haluat.
Tämä. Lyhyillä reissuilla olen vastaavasti yöpynyt vähän paremmissa hotelleissa "yläkaupungissa", saa jotenkin enemmän irti. Mutta niin tai näin, hyvin ehtii lyhyemmässäkin ajassa kokea ja nauttia.
Paljon tuota lyhemmäksi en lähtisi, minusta tuossa ajassa ehtii jo jotain. :)