Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuunnelkaa kun Saara Aalto laulaa X Factorissa!

Vierailija
28.08.2016 |

Häntä ei valittu Euroviisuihin, vaan se yksi... jonka nimeä en muista. :(

Tämä kupliva, iloinen tyttö osaa laulaa!

Kommentit (916)

Vierailija
241/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo Saaran veto oli huikea esitys, itselläni tuli kyyneleet silmiin. Lauloi livenä, sopiva vertailukohta on sitten kuunnella Sian esitystä livenä. Voipi olla että jää itse Siakin kakkoseksi. Ja Simonin ilmeet oli huikeat, hän ei selvästi todellakaan odottanut tuollaista ääntä! Todellakin tuntuu, että suomalaiset vain lyttäävät lyttäämästä päästyään. Voi olla juu että Saaralla on jo liikaa yrittämistä, mutta niin varmasti olisi kenellä tahansa joka olisi tässä maassa koittanut tehdä mitä tahansa omaa juttuaan ja aina poljettaisiin maahan... 

Toivottavasti hänelle ovet aukeavat ja saa oikeasti sellaisia kontakteja jotka voisivat auttaa eteenpäin. Ei hänestä tarvitse tulla mitään Rihannan veroista tähteä että olisi oikeasti menestynyt. Kansainvälisillä markkinoilla voit olla suht "pieni", mutta silti tienata järjettömät summat. Jos sitä menestystä nyt tuloilla halutaan mitata. EIköhän hänelle kuitenkin ole tärkeämpää tavoitella unelmaansa?

"ovet aukeavat" ne ovet on ollu auki hänelle jo vuosia. EI vaan myy levyjä jos kukaan ei osta. 

Vierailija
242/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me kyllä niin uskomattoman negatiivinen kansa. Jopa Simon Cowell, joka on menestynyt levytuottaja, kehuu Saaraa ja täällä suomalaiset haukkuu kun eihän nyt suomalainen VOI menestyä ja olla kunnianhimoinen. Meidänhän pitäisi kannustaa ja tukea, iloita Saaran puolesta! Mä ainakin toivotan onnea ja menestystä koko sydämestäni! Jos voittaa, niin aivan mahtavaa, jos ei niin ainakin mielettömän hieno yritys! Älä kuuntele näitä dissaajia vaan kuuntele esim niitä tuomareita siellä ja heitä jotka toivoo sulle menestystä!

Tämä oli kyllä niin hyvin sanottu, että enpä olisi osannut paremmin asiaa muotoilla! :) Näitä räksyttäjiä kyllä Suomesta löytyy, mutta nuo reaktiothan kuvaavat vain haukkujien omaa mentaliteettia. Mä olen suorastaan ylpeä siitä, että meiltä löytyy myös tällaista vähän kansainvälisempää meininkiä. Kuinka moni muu suomalainen laulaja olisi voinut taidoillaan vakuuttaa SIMON COWELLIN? Ehkä joku Alma, jolta löytyy myös soundia, mutta siihenpä se sitten jääkin.

Mutta kato kun Simon käytti sielä kehujen lopussa sitä kaikki kehut mitätöivää guidance sanaa.  Normisuomalainen keskittyy vain ja yksinomaan niihin asioihin joille voi antaa negatiivisen merkityksen. 

Kahden muun tuomarin täysin kaikilla tavoin positiiviset kommentit jätetään huomiotta ja keskitytään tuohon yhteen sanaan johon vielä lisätään roppakaupalla sellaista negaatiota, jota siinä lähtökohtaisesti ei ollut.

Nyt jonkun pitäisi vielä tulla ketjuun nillittämään, että Saara on liian läski ja tietysti kertomaan kuinka "minä kerran törmäsin siihen Huitsinvittulan ABC:n naisten vessassa ja se oli minulle tosi töykeä".

Olen törmännyt häneen facessa ja hän oli tosi söötti ja mukava. Siksi toivonkin että hän saa nyt sitä guidancea uransa suhteen, eikä polje kliseiden suossa enää pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaran pitäisi keksiä joku Sian tyylinen naamanpeittohomma, niin saattaisi ura aueta. Rumasti sanottuna, Saara nyt vaan on todella luontaantyöntävän näköinen, ei voi mitään, ja siinä varmasti suurin syy miksi ei ole lyönyt läpi.

Vierailija
244/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara on laulamisen ammattilainen. Mutta miksei nainen ole kehittynyt esiintymistaidoissa ollenkaan? Ainakaan positiiviseen suuntaan.

Onko aina ohittanut hyvää tarkoittavat neuvot olan kohautuksella ja kuin mielenosoituksellisesti halunnut jatkaa valitsemallaan tiellä?

"Don't you tell me!"

Vierailija
245/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me kyllä niin uskomattoman negatiivinen kansa. Jopa Simon Cowell, joka on menestynyt levytuottaja, kehuu Saaraa ja täällä suomalaiset haukkuu kun eihän nyt suomalainen VOI menestyä ja olla kunnianhimoinen. Meidänhän pitäisi kannustaa ja tukea, iloita Saaran puolesta! Mä ainakin toivotan onnea ja menestystä koko sydämestäni! Jos voittaa, niin aivan mahtavaa, jos ei niin ainakin mielettömän hieno yritys! Älä kuuntele näitä dissaajia vaan kuuntele esim niitä tuomareita siellä ja heitä jotka toivoo sulle menestystä!

Nimenomaan! Kuin yksi ja sama henkilö tehtailisi nämä negatiiviset viestit, kaikissa samat höpinät! Antaa tytön laulaa, hänellä on paljon parempi ääni kuin kappaleen alkuperäisellä esittäjällä Sialla!

Siaa voi jokainen kuunnella livenä ja miettiä kuka osaa laulaa ja kuka ei...

Jos täällä on joku negatiivinen, niin se olet sinä, joka haukut ja arvostelet Sia'aa koko ajan. Sinun vänkäämisesi ei muuta Saaran tulkintaa sen paremmaksi. 

Vierailija
246/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se olisi jo moneen kertaan breikannut, jos ainesta olisi. Vastenmielistä tunkea itsensä kaikkiin kilpailuihin ja kun Suomessa ei sytytä, pitää lähteä vielä muualle tyrkyttämään itseään. Hohhoijaa.

Vierailija
247/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Kuin yksi ja sama henkilö tehtailisi nämä negatiiviset viestit, kaikissa samat höpinät! Antaa tytön laulaa, hänellä on paljon parempi ääni kuin kappaleen alkuperäisellä esittäjällä Sialla!

Siaa voi jokainen kuunnella livenä ja miettiä kuka osaa laulaa ja kuka ei...

Sia on taiteilija, Saara ei. Joillain on sitä jotain. Saaralta se puuttuu. 

Vierailija
248/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikoitellen muistuttaa enemmän huutoa kuin laulamista tuo esitys. No, voihan hän olla hyvä laulaja, en tiedä kun en ole aiemmin kuunnellut. Kappalevalinta saattoi vaikuttaa. Tuo on hankala biisi laulaa. 

Tässä puhuu varsinainen laulun ja musiikin asiantuntija. Mitäs jos menisit vaikka korvalääkärille ja koettaisit hankkia itsellesi edes jonkinmoisen itsetunnon, ettei tartte aina ja kaikkia haukkua ja lytätä.

Vierailija
249/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin videon tänään pari kertaa uudestaan. Joka kerta se kuulostaa yhä huonommalta. Äänestä puuttuu kaikki lämpö ja läsnäolo ja syvyys. Silloin kun pitäisi olla syvyyttä, menee huutamiseksi. Silloin kun pitäisi olla herkkyyttä menee teennäiseksi. Saara suorittaa laulua.

Ja sinä sentään olit ylä-koulussa koulun kuorossa ja käyt joka lauantai paikallisessa karaokebaarissa. Ja varmaan sun äitikin on aina sanonut, että sulla on absoluuttinen nuottikorva.

On ihan ok olla erimieltä kanssani. Mutta voisiko sen tehdä jotenkin muuten kuin vain hyökkäämällä persoonaani? Sinä et tiedä minusta mitään, saattaahan olla että minäkin olen sibiksestä valmistunut.. Mutta se ei ole nyt se pointti.

Jos olet eri mieltä, voisitko esittää vasta-argumentteja itse asiaa koskien? Kertoa vaikka miten sinun mielestä saaran äänessä on lämpöä ja syvyyttä ja miten se ilmenee? On aika noloa keskustella vain haukkumalla muiden keskustelijoiden luonnetta tai elämänhistoriaa..

Vierailija
250/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saaran pitäisi keksiä joku Sian tyylinen naamanpeittohomma, niin saattaisi ura aueta. Rumasti sanottuna, Saara nyt vaan on todella luontaantyöntävän näköinen, ei voi mitään, ja siinä varmasti suurin syy miksi ei ole lyönyt läpi.

Siis ei jumalauta näitä mielipiteitä.

Mä en siis enää usko silmiäni,kun näitä täällä luen.

Vierailija
251/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nettipoliiisin tutkimaan asian.[/quote]

Hanki elämä. Kai tuolla Katjalla on samanlainen oikeus kertoa mielipiteensä kuin sinullakin!

Vierailija
252/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuo äänen sävy ja vibra ei oo kivan kuulonen aika mummomainen, kova on yritys mutta kaikista ei oo laulajiksi vaikka kuinka korkea rekisteri olisikin ei vaan riitä

Hitto. Tuon paremmin en ole kuullut kenenkään vetävän Chandelieria.

Sarjassamme kun mikään ei riitä... ja kateus vie kalatkin vedestä..

Et ole sitten ilmeisesti kuullut alkuperäisversiota!

Kuuntelin alkuperäisen. Onhan se minulle tuttu biisi, en osannut yhdistää Saaran esittämänä. Kyllä Sia vetää ihan eri tavalla kuitenkin.

Vierailija
253/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Saara on nimenomaan vapautunut viime vuosina, etenkin Merin löytymisen jälkeen. Hän ei todellakaan ole aina esiintynyt noin, vaan aiemmin vain seistä pönötti mikin takana. Muistan, kun jossain ohjelmassa sitä eleettömyyttä kritisoitiin, ja nyt hän sitten kuulemma eläytyykin liikaa! :'D Itse en tykännyt hänestä aiemmin, mutta tuon vapautumisen jälkeen hänestä on tullut yksi suosikeistani! Saara ei peittele jännitystään, mutta ei myöskään sitä, kuinka paljon hän haluaa menestyä. Suomessa tuo tyttö ei tule koskaan pärjäämään, hän on liian erilainen tänne: Kunnianhimoinen, täydellisyyteen pyrkivä ja työtä pelkäämätön. Siis kaikkea sitä, mitä suomalaiset vihaavat. Joku totesikin ketjun alkuosassa hyvin, että Saaraan ei osata samaistua, koska hän on "liian hyvä". Ei täällä saa haluta mainetta ja kunniaa, ei saa haluta täydellisyyttä, vaan pitää nöyrästi tehdä töitä hiljaisessa erämään mökissä ja odottaa, että joku löytää sieltä ja tie tähtiin alkaa. :'D

Mulle Saara on aina ollut hiomaton timantti. Hänellä ei ehkä ole mitenkään omaperäinen soundi, mutta taitoja sitten senkin edestä. Täällä vaan ei ole osattu tehdä hänelle mitään. Toivottavasti hän löytää tuota kautta hyvän taustatiimin ja pääsee tekemään sitä, missä on hyvä! Tsemppiä Saara, rakkikoirat louskuttaa, mutta antaa niiden tehdä niin ja keskity sinä taitojesi hiomiseen! <3

Minä pidän Saarasta paljon henkilönä. Samaistun häneen kovasti, koska olen itse aina pyrinyt ns. täydellisyyteen, ollut kova tekemään töitä jne. kuten hänkin. Minusta Saara on lahjakas ja toivon hänelle kaikkea hyvää elämässään. Kuuntelen paljon juuri sellaista musiikkigenreä, johon Saarakin identifioituu. Kaikesta tästä huolimatta, en välitä Saaran eiintymisistä. Ne eivät tunnu minulle vain tarpeeksi koskettavilta ja aidoilta. Sitä on hankala pukea sanoiksi. 

Tämä keskusteluketju on ollut suurimmaksi osaksi asiallinen, joten ihmettelen mielipidettäsi tuosta "louskuttamisesta". 

Ai on asiallinen ketju, kun ruoditaan jo Saaran ulkonäköä ym.? No, jokainen tulkitsee termin "asiallinen" omalla tavallaan, sinun käsityksesi on aika... Hmm, mielenkiintoinen.

Vierailija
254/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se olisi jo moneen kertaan breikannut, jos ainesta olisi. Vastenmielistä tunkea itsensä kaikkiin kilpailuihin ja kun Suomessa ei sytytä, pitää lähteä vielä muualle tyrkyttämään itseään. Hohhoijaa.

Että kehtaakin. Kyllä kun sinut on kerran lytätty niin sinun pitää tajuta jäädä maahaan makaamaan. Menisi vaan Siwan kassalle ja lopettaisi haihattelun.  

Vierailija
255/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen koelaulutilanne on luonnoton ja epämukava kaikille. Minusta Saaraa selvästi jännitti, kuten suunnilleen kaikkia tuolla. Kyllä se varmaan vähän rentoutuu, jos pidemmälle pääsee. Ja Simon ei kehu ihmisiä lämpimikseen, vaan tekee kyllä selväksi, mitä on mieltä. Haasteena Saaralla tässä kisassa on, että on siellä muitakin hyviä laulajia, ja ulkomaalaiselle on aina vähän hankalampaa saada kansaa taakseen tällaisissa. Saarallahan ei ole edes mitään kytköksiä Britanniaan, vaan sanoi olevansa ekaa kertaa koko maassa. 

Vierailija
256/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikoitellen muistuttaa enemmän huutoa kuin laulamista tuo esitys. No, voihan hän olla hyvä laulaja, en tiedä kun en ole aiemmin kuunnellut. Kappalevalinta saattoi vaikuttaa. Tuo on hankala biisi laulaa. 

Tässä puhuu varsinainen laulun ja musiikin asiantuntija. Mitäs jos menisit vaikka korvalääkärille ja koettaisit hankkia itsellesi edes jonkinmoisen itsetunnon, ettei tartte aina ja kaikkia haukkua ja lytätä.

Ole ystävällinen ja pysy asiassa. Täällä keskustellaan Saaran laulusta. Täällä ei haukuta muita kanssakeskustelijoita heidän terveydentilastaan ("mene lääkärille") eikä heidän psyykkisestä voinnistaan ("hanki itsetunto"). Sellainen kuuluu hiekkalaatikolle, ei tänne.

Vierailija
257/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän tuomaristo että Saara on semmoinen...

Vierailija
258/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitä se on se mystinen tulkinta tai karisma? Se on tätä:

Mitenkähän Saara laulaisi tuon? Hrr..

Kiitos linkistä. Upea esitys :)

Vierailija
259/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahha vai paremmin kuin Sia!

Jollain on pahasti kuulossa vikaa :D

Saaran äänikapasiteetti on paljon parempi kuin Sian, joka on kuin kopio Rihannasta. Saara osaa laulaa väreilevästi ja todella korkealta, toisin kuin Sia, eli kyllä, Saara on lahjakkaampi.

Sinun kuulossasi on todella pahasti vikaa.

Huom, en ole henkilö, jolle alunperin vastasit, mutta olen hänen kanssaan samaa mieltä. Vai parempi äänikapasiteetti? Sia nyt ei muistuta pätkääkään Rihannaa. Sia osaa laulaa korkealta. Mitä ihmettä tarkoitat väreilevyydellä? Hyvään laulutaitoon ei vaadita muuta kuin korkealta laulaminen vai?

Putsaa vaikut korvistasi. Sia on Rihannan kopio niin kuin moni muukin joka yrittää ratsastaa Rihannan jälkiä kuuluisuuteen.

Sian ensimmäinen soololevy ilmestyi 1997, Rihannan 2095. Eli millä logiikalla Sia on Rihannan kopio?

Rihannan soololevyä odotellessa.

Näppäilyvirhe näköjään, mutta eiköhän pointti tullut selväksi ;)

Vierailija
260/916 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääköhän tuomaristo että Saara on semmoinen...

Laulaja? No, kyll varmaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän