Lause, jonka joudut sanomaan työssäsi päivittäin:
Kommentit (330)
Kaks salkkua, nuori mies, päihtynyt, huppari, löysät beiget housut. Lähti .... suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon kaikki nämä lauseet monta kertaa työpäivän aikana:
- Onko Kela-korttia?
- Ja mitähän täältä otettaisiin?
- Ja tänne oli kirjoitettu vuoden satsi.
- Tuleeko muuta?
- Otatko pussin?
- Laitoin kuitin pussiin.
jne.
Välillä tuntuu kuin olisi palkattu papukaijaksi :Dmiksi tämä? Asiakkaana ärsyttää kun ilmoitan, että otan x:määrän tiettyä lääkettä, miksi pitää vielä tentata, että tulisiko muuta. Kai nyt hitto vie sen osaan kertoa ihan itse
Se vain osoittaa sen, että nyt on se hetki jolloin voi toivoa vielä jotain muuta. Onpas sulla vaikeaa, pahoittelen.
Kuulemma myös 1/10 muistaa että piti tulla vielä jotain muuta, kertoi minulle joskus markkinointitutkija :) Ja onhan se asiakaspalvelua saada kaikki kerralla. Voin siis hakea vaikka ne peräpukamalääkkeet samaan laskuun itsehoitopuolelta jos niin pyydetään.
Toisekseen näin eReseptin aikakaudella osasta saa kiskoa pihdein irti mitä tulee, joten se liittyy ihan siihen, etten sulje ohjelmaa ennen kuin mummo muistaa, että niin, se Vi-Siblin tulee myös...Mun kokemuksen mukaan farmaseutti ei persettään tuolista nosta. Lääkäri oli kerran kirjoittanut reseptille voidetta, jota oli itsehoitolääkkeenä. Minä en valitettavasti tätä tiennyt ja jonotin vuoroni reseptitiskille. Farmaseutti kertoi, että voin ihan itse käydä hakemassa voiteen hyllystä ja mennä kassalle. Kela-korvaustakaan ei siitä saisi.
Viittaamasi markkinointitutkija myös sanoi, että 9/10 ei tarvitse muuta kuin pyytämänsä, joten miksi ärsyttää suurta enemmistöä?
Se on varmaan apteekeissa, joissa ei makseta reseptitiskille mitään. Meillä maksetaan :)
Ja ei se ole ärsyttämistä, opettele lukemaan, sanoin, että "tässä on se kohta jossa lisätoiveensa voi kertoa". Eli aivan normaalista vuorovaikutuksesta on kysymys. Ei se ole mikään "ja nyt kerrot mitä muuta otat, vaikket halunnutkaan", vaan että "jos tarvitsit muutakin niin eipä jätetä sitä väliin jotta otan jo seuraavan asiakkaan, vaan jatkan tarvittaessa vielä palvelemista tässä".
"Huomenta, mihinkäs nämä puretaan?"
"Kiitos, hyvää päivän/illanjatkoa."
Rekkakuski
Isännöitsijä ei ole paikalla enkä tiedä milloin tulee. Minulla ei ole lupaa antaa hänen kännykkänumeroaan. Haluatteko sähköpostiosoitteen?
Laitetaan teille nämä seurantalaitteet.
Tämä tuntuu vähäsen.
Nyt laitetaan tämä pissakatetri.
Minkälaisen vointi?
Käydään tarkistuslista.
-Sh leikkaussalissa -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatteko pakasteille pussia?
Oliko teillä asiakasomistajakorttia?Jospa ET sanoisi joka päivä monta kertaa. Todella ärsyttävää. Osaan itse leimata korttini jos se on mukana ja osaan itse laittaa pakasteeni siihen PIENEEN pussiin. Kiitos.
Asia ei ole minun päätettävissäni.
Mutta suuri osa ihmisistä silti haluaa, että laitan pakasteet pussiin. Monet jopa ilahtuu, että muistutin kortista, kun muuten olisi bonukset jääneet saamatta. Eikä se näy suurimmalle osalle asiakkaista olevan kovin vaikeaa sanoa, että ei korttia omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei pysty.
Mikäs ala tämä on 😄
Mikä tahansa kunnan tai valtion viraston duuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Voinko auttaa jotenkin?
- Löytyykö?
- Kaikki meidän kappaleet on lainassa, mutta varaamalla saan lähialueen kirjastoista, tulee parissa päivässä.
- Tarkistan tietokoneelta, odotatko hetken.
- Ei kestä kiittää.
- Tästä saat kuulokkeet.
- Tässä on sinulle kirjastokortti.
- Lainausautomaatin löydät tuolta.Kirjastonhoitaja olen, vaikea arvata. :)
Kylläpäs saat puhua paljon, meidän kirjastossa kaikki pitää tehdä itse, varauksen nouto, lainaus ja palautus. Kirjastonhoitajille ei ole syytä jutella kun he ohjaavat itsepalvelupäätteille:) näköjään säästetään työntekijöissä kunnan puolelta.
Meidän kirjastossa tehdään samoin - lainaus, palautus ja varausten nouto onnistuu omatoimisesti, jota valtaosa asiakkaistamme käyttääkin. Minun tehtävänä on auttaa, etsiä sopivaa luettavaa/katseltavaa/kuunneltavaa/pelattavaa, neuvoa laitteiden käytössä, tehdä kirjastokortteja, päivittää asiakastietoja. Ja puhua saa niin paljon, että välillä suu kuivuu. :)
"Kahville"
-Tutkija, joka hakee kollegat mukaansa aamukahville kahvioon.
Tässä on nn xx:stä. Kirjoitan juttua aiheesta xyz, olisiko sinulla aikaa vastata muutamaan kysymykseen?
Ei oikeastaan tule mieleen mitään päivittäistä. Mutta usein vaikkapa tämä:
Näistä kai voi tehdä jo pdf:t.
Suunnitteluassistentti insinööritoimistossa
- No mites tässä nyt näin on päässyt käymään, että sähköt/vesi meni poikki /vuokrat rästissä muutamalta kuukaudelta? (Joka helvetin päivä tätä samaa.)
saanko esittää yhden kysymyksen?
-sähkön myyjä ostoskeskuksen käytävällä
Hyvä tyttö, kiitos 😊 olen maanviljelijä ja toistan tämän lehmilleni kymmeniä kertoja pvässä lypsyn jälkeen.