Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poirot tänään!! Aiotko katsoa?

Vierailija
27.08.2016 |

Nää on niin hyviä, olen nähnyt kaikki osat varmaan sata kertaa enkä koskaan kyllästy. Mites muut, kiinnostaako Poirot? Oma suosikki on kuolema Niililä ja muutkin nämä yli tunnin pituiset jaksot. Idän pikajuna- jakso taas oli täysi pettymys, sininen juna taasen loistava. Toki vanhat jakso joissa on Hastings ja Japp ovat loistavia myöskin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkejani ovat Kissa kyyhkyslakassa ja Neiti Lemon erehtyy.

Vierailija
22/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin Poirotin ystäväkseni. Hän neuvoisi mua viisailla aforismeillaan ja tuntisin oloni hänen seurassaan levolliseksi. Istuttaisiin takkatulen ääressä ja silloin tällöin puhuttaisiin viisaita 🎩☺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo Iltiksen uutinen aikanaan mitään kukkua ollut.

Vierailija
24/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että tuotantoyhtiö ei tee Poirot-sarjaa loppuun. Mutta aina voi katsoa vanhoja. Jostain syystä en aina muista murhaajaakaan, koska juonet ovat niin kimurantteja. Toisaalta jos muistan, on kiva seurata roolihahmoa. Lisäksi nautin lavastuksista ja katunäkymistä.

Sarja on tehty loppuun mutta ilmeisesti Suomen telkkarissa ei ole näytetty paria viimeisintä tuotantokautta?

Nuo viimeiset kaudet on todella hyviä ainakin omasta mielestäni.

On näytetty loppuun! 

Vierailija
25/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne näytetty loppuun. syksyllä vika oli se Poirots last case missä Poirot kuolee.

Paras sarja!

Vierailija
26/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että tuotantoyhtiö ei tee Poirot-sarjaa loppuun. Mutta aina voi katsoa vanhoja. Jostain syystä en aina muista murhaajaakaan, koska juonet ovat niin kimurantteja. Toisaalta jos muistan, on kiva seurata roolihahmoa. Lisäksi nautin lavastuksista ja katunäkymistä.

Sarja on tehty loppuun mutta ilmeisesti Suomen telkkarissa ei ole näytetty paria viimeisintä tuotantokautta?

Yle on näyttänyt kaikki tuotantokaudet, myös sen viimeisen jossa esirippu sulkeutuu. 

Vierailija
27/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso. Mä nukun silloin.

Vierailija
28/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poirottia tuli viimeinen kausi briteissä v2014. Koko sarjahan kannattaa nyt ostaa/hankkia muuten, koska enempää jaksoja/kausia ei tule. Amazonista löysin heti koko sarjan, hinta on vain suolainen 70 puntaa :D

http://www.imdb.com/title/tt0094525/?ref_=fn_al_tt_1

Vierailija
29/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne kaikki näytetty Suomessa YLEllä jo ajat sitten, myös Poirotin kuolema.

Vierailija
30/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt Poirot'sta mutta kun olen seurannut näitä televisiojaksoja niin huomaan että ne ovat paljon parempia kuin ne kirjat.

David Suchet on loistava näyttelijä. Hän ON Poirot. Loppujaksoissa usein tuo sellaista syvyyttä ja elämänkatsomustaan ihan pelkällä katseellaan tarinaan. Hänessä on myös ihanaa setämäistä lämpöä, jota ei kirjojen hahmossa ole.

Nautin myös niistä lavastuksista, vaatteista ja ajankuvasta. Siinähän on yhdessä jaksossa muuten käytetty Agathan omaa kotitaloakin.

Tykkäsin kirjoissa Miss Marplesta ja koko ideasta. Sen ajan Englannissa aika toimiva: että kyläyhteisö on yhteiskunta pienoismuodossa ja että kaikki ihmistyypit löytyvät siitä.

Mutta tv-sarjana Marplen henkeä ei ole saatu onnistumaan Joan Hicksonin jälkeen. Joan oli paras Marple ja hänhän oli itse Agathan hommaan valitsemakin.

Vierailija
31/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne näytetty loppuun. syksyllä vika oli se Poirots last case missä Poirot kuolee.

Paras sarja!

Spoiler alert!

Vierailija
32/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut uutta Poirot-kirjaa, en edes muista nimeä, mutta nykykirjailijan tekemä dekkari kuitenkin? Minä luin ja siinä ei ollut tavoitettu ollenkaan Poirot'n olemusta. Minusta hän on itserakas ja omanarvontuntoinen pöyhkeilijä, mutta ehdottomasti sivistynyt käytökseltään. Uudessa kirjassa Poirot oli ilkeä. :( Tuli paha mieli.

Vierailija
33/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulukon arvoitus on hyvä!

Vierailija
34/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun Poirotin viimeinen tuotantokausi alkoi Suomessa pitkän odotuksen jälkeen. Olin jo ensimmäisen jakson nähtyäni NIIN onnellinen. Oli Intiaa ja hämäräperäisiä kaksosia ja itsemurhaa jne. eli kaikki parhaat ainekset.

Kuolema Niilillä on tietysti voittamaton, mutta lähes yhtä hyvä on Herkuleen urotyöt, jossa jylhät alppimaisemat lumivyöryineen luovat mukavan klaustrofobisen tunnelman.

Joskus nuorena Marplet oli mielestäni jotenkin jännempiä. Niissä tapahtuvat murhat ovat ehkä raaempia tai sitten tuntuu, että Marplekin saattaisi olla vaarassa. Vanhemmiten olen mielistynyt selkeästi enemmän Poirotiin.

Vierailija
35/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lukenut uutta Poirot-kirjaa, en edes muista nimeä, mutta nykykirjailijan tekemä dekkari kuitenkin? Minä luin ja siinä ei ollut tavoitettu ollenkaan Poirot'n olemusta. Minusta hän on itserakas ja omanarvontuntoinen pöyhkeilijä, mutta ehdottomasti sivistynyt käytökseltään. Uudessa kirjassa Poirot oli ilkeä. :( Tuli paha mieli.

Tarkoitatko sitä Nimikirjain murhat? Se mulla on äänikirjana, mutta en ole jaksanut kuunnella loppuun, koska Poirot on siinä nimenomaan itserakas ja ilkeä pöyhkeilijä. Mua rupes oikein suututtamaan, kun yritin sitä kuunnella.

Vierailija
36/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aion katsoa Poirot'n tänään. Minulla on varattuna suklaalevy (Fazerin vaalea maitosuklaa) sitä varten. Poirot alkaa ykköseltä klo 23.35. Alan jo hiljentyä Poirot'n katsomista varten.

Vierailija
37/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku nähnyt sen dokkarin missä David Suchet menee sillä Idän Pikajunalla? Itselle tuo olisi niin huippua päästä matkaan tuolla junalla. Ja oli jotenkin outoa nähdä David Suchet omana itsenään siinä.

Vierailija
38/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, kaikki Christien Poirot-tarinat on filmatisoitu. Luin jokin aika sitten kirjan, taisi olla itse Suchetin kirjoittama, jossa Suchet kertoi Poirot-kuvauksista. Hän oli valmistautunut todella hyvin lukemalla kaikki Poirot-tarinat ja laittamalla niistä muistiin kaikkea Poirotin persoonaan liittyvää. Hän oli opetellut Poirotin tapaa puhua, kävellä jne. tosi huolellisesti. Hämmästytti vähän se, että tuotantoyhtiö piti Suchetia usein epävarmuudessa siitä, jatketaanko Poirot-tarinoiden filmatisointia. Suchet teki välillä myös teatterirooleja. 

Parhaita tarinoita ovat mielestäni ne, joissa on myös kapteeni Hastings ja neiti Lemon. 

Vierailija
39/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muuten aikoinaan englantilaisen tv-sarjan Toinen maailma. Päähenkilö tuntui jotenkin tutulta, mutta enpä tajunnut kuka se ilkimys oli. Vasta kun katsoin näyttelijän nimen, tajusin että Herculehan siinä!

Tai siis David Suchet tietysti. Hän oli niin erilainen tuossa toisessa roolissa, etten todella mieltänyt että sama näyttelijä kyseessä.

Ja entäs tämä! Kuka onkaan tuo rouvashenkilö?

http://www.britishtheatreguide.info/reviews/the-importance-vaudeville-1…

Vierailija
40/42 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on teidän lempi Poirot-jaksot (niistä pitkistä)?

Minun on se, jossa se epätoivoisesti rakastunut nuori nainen seuraa mustasukkaisena entistä miestään ja tämän uutta morsianta laivaristeilylle. Siellä yksi matkustajista murhataan, ja mysteerin ratkaisu on monimutkainen ja sisältää yllättäviä käänteitä.

Toinen lempijaksoistani on se, jossa on nuorehko taiteilijamies, sellainen turhamainen keikari, joka viettää lomaa hienolla kesähuvilallaan lähiomaisten ja Poirot'n kanssa. Keikarin vaimo joutuu seuraamaan vierestä, kun mies maalaa muotokuvaa hänen kauniista, nuoremmasta sisarestaan. Yksi hahmoista kuolee myrkytettynä.

Viimeksi mainitussa on pääosassa hieno brittiläisnäyttelijätär, Rachael Stirling, joka on paitsi kaunis, myös hänen äänensä on upea http://www.imdb.com/name/nm0830556/

36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme