Montako kertaa vuodessa on normaalia sairastua flunssaan?
Kommentit (19)
Mun mielestä 1-2 on vielä ok ja sen jälkeen pitäisi alkaa tutkia miksi vastustuskyky on niin huono.
Mulla on tämän vuoden aikana tullut yksi päivä sairaslomaa töistä. Keväällä ja flunssan vuoksi
OK, kiitos tiedosta. Ihmettelen vaan, että vastustuskyky tuntuu päästävän kaikki bakteerit ja virukset nykyään läpi..
Mulla on yleensä syksyllä flunssa ja talvella toinen, usein myös kesän korvilla.
Itselläni on yleensä 0-1 flunssaa (kuumeetonta) vuodessa. Nyt raskaana ollessa vastustuskyky on selvästi ollut heikompi, olen jo pari ehtinyt sairastaa (laskettuun vielä joitakin viikkoja).
Syön suuria annoksia D-vitamiinia, minkä uskon olevan suuri syy hyvään vastustuskykyyn.
Mulle 0. En ole yleensä ottaen koskaan kipeä mutta pari vuotta sitten sain influenssan ja sitten olikin 40 asteen kuumetta monta päivää mutta ei muita oireita.
En syö mitään luontaistuotteita tai vastaavia muuten ollenkaan mutta liikun paljon ulkona.
Niin voi myös kysyä kuinka monta kertaa voi sairastua syöpään?
Ei flunssaa kolmeen vuoteen. Itse pitäisin normaalina 1-2 flunssaa vuodessa.
Sairastan flunssan vähintään kahden kuukauden välein, mutta minulla onkin astma... Kaikki on tutkittu ja lääkäreiden mukaan ei voi tehdä mitään. Syön kyllä d-vitamiinini, arvot on mitattu jne.
Miksi meillä käy usein niin, että puoliso saa vilustuu, on pari päivää lievässä flunssassa ja parantuu. Sitten sama tauti iskeytyy minulle 10 kertaa suuremmalla voimalla. Muuntautuuko se bakteeri jotenkin siirtyessään ihmisestä toiseen vai mitä? Viisaammat voisivat valaista.
Vierailija kirjoitti:
Sairastan flunssan vähintään kahden kuukauden välein, mutta minulla onkin astma... Kaikki on tutkittu ja lääkäreiden mukaan ei voi tehdä mitään. Syön kyllä d-vitamiinini, arvot on mitattu jne.
Ethän esim. asu tai ole töissä homeongelmaisessa talossa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi meillä käy usein niin, että puoliso saa vilustuu, on pari päivää lievässä flunssassa ja parantuu. Sitten sama tauti iskeytyy minulle 10 kertaa suuremmalla voimalla. Muuntautuuko se bakteeri jotenkin siirtyessään ihmisestä toiseen vai mitä? Viisaammat voisivat valaista.
Ensinnäkin flunssa ei johdu bakteerista, vaan viruksesta, jotka muuntautuvat erittäin herkästi ja juuri siksi se voi tulla pahemmin ja tietenkin jokainen on yksilö ja reagoi eri tavalla flunssaan. Jokaisen immuunitaso on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän esim. asu tai ole töissä homeongelmaisessa talossa...
Myös homeongelma on poissuljettu. Olen homeelle herkistynyt joten huomaan heti jos olen homeisessa tilassa. Harmittaa kun koko nuoruus ja elämä menee tämän astman takia hukkaan...
Riippuuhan tuo elämäntilanteestakin. Ennen sairastin yhden flunssa vuodessa. Nyt olen kolmen lapsen äiti, univelkainen sellainen, lapset tuo kaikki mahdolliset pöpöt päiväkodista ja koulusta ja ne tarttuu minuunkin. Nyt taitaa olla viides flunssa mulla tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on astma ja silti tosiaan flunssia 0 et älä nyt pelkästään siihen nojaudu... #7
Itse olen altustunut elämäni aikana paljon homeelle. Olen välillä 3kk välein flunssassa. Nyt toinen flunssa tänä vuonna. Stressikin kai voi vaikuttaa, huonosti nukkuminen.. jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on astma ja silti tosiaan flunssia 0 et älä nyt pelkästään siihen nojaudu... #7
Olet onnekas. Kaikki maidottomuus, vehnättömyys, laajat allergiatutkimukset, keliakia, muut keuhkosairaudet jne on poissuljettu. Julkisella puolella ei enää tämän enempää tutkita.
2-4 flunssaa on normaalia vuoden aikana. Joskus jopa 8 vuodessa on normaalia.
Keskimäärin ihmisellä voi olla pahimpina flunssavuosina jopa 8 flunssaa yhden vuoden aikana, mutta yleensä 2-5 on normaalia.