Nainen, oletko "mies" talossa ?
Iltasanomissa miehet avautuvat elämästään voimakkaan ja taitavan naisen kanssa. Miten teillä ? Kuka ruuvaa taulukoukun seinään tai tapetoi makkarin seinät. Onko teillä perinteinen roolitus vai kaipasitko mieheltäsi miehekkäämpää otetta sinuun ja ylipäätään parisuhteeseen.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001246923.html
Kommentit (30)
Joka suhteessa jossa olen ollut mennään kummankin vaahvuuksien mukaan eli jos toinen osaa ja on taitavampi jossain hän ottaa ohjat. Vai menisitkö neuvomaan ammatti sähkömiestä, kokkia, maalaria tai jos joku on harrastanut tai tehnyt jotain koko ikänsä, kuten maataloustöitä, metsästystä, kalastusta jne..
Ei tämä niin vaikeaa olle, mutta toisaalta joillekin ihmisille kaikki on niin helvetin vaikeeta.
-m
Vierailija kirjoitti:
Kenties osa miehistä kannustaa naisia fyysisiin töihin (?). Mutta ei kaikki. Mielestäni remontoivassa naisessa ei ole yhtään mitään kaunista eikä seksikästä.
Siis pitäisikö naisen tyytyä tekemään vain niitä asioita joita tehdessään on miehen mielestä seksikäs? Miksi?
Kuule samana päivänä kun pilkon aamupäivästä moottorisahalla polttopuita voin illalla käydä 10 cm koroissa syömässä miehen kanssa. Polttopuita teemme yhdessä ja nautimme yhdessä tekemisestä (ihan kuin yhdessä kokatessakin). Ja sitten taas voin pukeutua naisellisesti ja mies siististi ja nautitaan parisuhdeajasta toisenlaisessa yhteydessä...
AjebdiH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AjebdiH kirjoitti:
Voi yök. Itsellekin muutama tuollainen "mies" osunut kohdalle ja vitutus ollut suunnaton, kun mies pyörii edessä ja sählää ja loppujen lopuksi joudun purkamaan kaiken mitä mies on tehnyt ja aloittamaan alusta. Onneksi nykyinen mies on taitava käsistään ja voidaan yhdessä tehdä, eikä kaikkea tarvitse miehen jäljiltä korjata.
Eli ahdat miehiä ahtaaseen sukupuolirooliin, jossa itse olet hyötyjänä. Todellinen sovinisti.
En ahda, vaan vituttaa miehet, jotka yrittävät tehdä "miesten töitä" vaikka eivät osaa ja sitten kiukuttelevat, kun puran heidän tekeleensä ja teen koko homman alusta asti uudelleen. Pari suhdetta päättyi oikeasti siihen, kun miehet eivät kestäneet, kun minä tein kaikki miesten työt ja heille ei jäänyt kuin siivous.
En suostuisi suhteeseen jossa minä teen kaiken siivoamisen eli kaikista vittumaisimman osan ja sinun asenteesi on muutenkin pelkkää vittuilua miehille ja haluat nöyryyttää toisia. Noin paskamainen ihminen ei tule ikinä saamaan yhtään kestävää suhdetta, kun sinulta puuttuu jo ihan perus ihmisten kunnioitus.
Täysi pellehän sinä olet, etkä mitään muuta.
M40
AjebdiH kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AjebdiH kirjoitti:
Voi yök. Itsellekin muutama tuollainen "mies" osunut kohdalle ja vitutus ollut suunnaton, kun mies pyörii edessä ja sählää ja loppujen lopuksi joudun purkamaan kaiken mitä mies on tehnyt ja aloittamaan alusta. Onneksi nykyinen mies on taitava käsistään ja voidaan yhdessä tehdä, eikä kaikkea tarvitse miehen jäljiltä korjata.
Eli ahdat miehiä ahtaaseen sukupuolirooliin, jossa itse olet hyötyjänä. Todellinen sovinisti.
En ahda, vaan vituttaa miehet, jotka yrittävät tehdä "miesten töitä" vaikka eivät osaa ja sitten kiukuttelevat, kun puran heidän tekeleensä ja teen koko homman alusta asti uudelleen. Pari suhdetta päättyi oikeasti siihen, kun miehet eivät kestäneet, kun minä tein kaikki miesten työt ja heille ei jäänyt kuin siivous.
Olet sovinistisika.
Parisuhteessa ollessa en ollut miehinen nainen, en oikeasti osannut. Eron jälkeen oli sitten pakko opetella. Nyt osaan rakentaa terassin, laittaa taulut, vaihtaa autoon renkaat ja lamput jne. Edelleen osaan kyllä päästää pätevämmän töihin, eli jos joku oikeasti osaa, niin annan kyllä sen porakoneen hänelle. En väitä olevani hyvä noissa hommissa, mutta osaan ne kuitenkin.
Tapetoida osasin ennenkuin osasin vaihtaa autoon renkaat. En osaa ajatella sitä (tai maalaamista) "miesten työnä".
Nyt mä osaan ylläpitää omakotitaloa sujuvasti yksin. Lapsista alkaa varmaan kohta olemaan apua.
Enkä usko, että tämä vaikuttaa mun sinkkuuteeni millään lailla. Mä en vaan aktiivisesti etsi miestä. En siis usko, että miehet jotenkin kiertäisi mua kaukaa, koska osaan em hommat.
Mulla on ollut elämässä 3 merkittävää suhdetta ja useita lyhyempiä. Aina kun luen tätä foorumia tai IS-lehden suhdeosiota lähinnä ihmettelen mistä noita ihmisiä löytyy jotka on noin hankalia ja joka helvetin asiasta pitää vääntää ja tapella jatkuvasti sillä itse en ole törmännyt yhteenkään tuollaiseen naiseen elämäni aikana. Kaikesta on aina pystynyt sopimaan ja yhdessä ollaan tehty.
Kunnes yksi päivä minulle valkeni, kukaan ei halua keskustella siitä kuinka hyvin asiat ovat, ei tule klikkauksia ja keskustelua jos Sirpa ja Reiska kertoo kuinka hyvin heillä asiat toimii, yhdessä tehdään ruokaa, kitketään kasvimaata ja siivotaan, Sirpa tykkää kodin sisustamisesta ja Reiska nikkaroinnista.
IS haluaa klikkauksia, Vauvalla provotaan joten suurin osa jutuissa on itsesäälissä rypemistä tai kaikki on kauheaa ja kamalaa, yksi tuhannesta jutusta on millään tavalla positiivinen, ihmisetkin leimataan hirviöiksi.
Meillä menee kaikki hommat ristiin rastiin. Jos mies on matkoilla, niin joudunko istumaan pimeässä tulvivassa kämpässä, jos on sulakkeet mennyt ja hakulukko pitää puhdistaa?
Ainoa "akkojen" homma, minkä mies taitaa minua paremmin, on ompelukoneen käyttö. Muuten meillä soppakauhan tai ruuvimeisselin ottaa käteen se, jolla sattuu siihen aikaa olemaan.
Muuttaessa asumaan yksin isi auttoi aika paljon ruuvaamisessa ym kantamisessa äidin kanssa. Tulevaisuudessa aviomies hoitaa miesten työt ja minä naisen. Nautin naisen roolissa olemisesta :)
Mä olen 40-vuotias uranainen ja mun periaatteenani on ollut, että haluan osata tehdä kaikkea. En halua olla se avuton prinsessa, joka tarvitsee miehen auttamaan lampun vaihdossa. Osaan vaihtaa autooni renkaat, remontoida ja käyttää työkaluja. Haluan olla ihminen, joka pärjää yksin, ja että en koskaan halua olla parisuhteessa vain siksi, että tarvitsen toista. Mun parisuhteeni perustuu haluun olla yhdessä, ei siihen ettenkö pärjäisi yksin.
Ja nykyinen parisuhde on kestänyt päälle 20v, alussa mies koki itsenäisyyteni uhkana, nyt hän arvostaa minua. Käytännössä hän kyllä tekee suurimman osan ns. miesten töistä ja minä puolestani sisätöistä. "Naisten hommista" multa ei onnistu ikkunan pesu. Tai siis onnistuu, mut mies tekee sen, koska saa paljon parempaa jälkeä aikaiseksi.
Kenties osa miehistä kannustaa naisia fyysisiin töihin (?). Mutta ei kaikki. Mielestäni remontoivassa naisessa ei ole yhtään mitään kaunista eikä seksikästä.